16 בספטמבר, 2013

זה הסוד שלי

אהבתם את "הגשר"? אתם תמותו על המותחן האפל השבדי הבא, שעטרה לא הצליחה להוריד מהידיים. הכינו יום חופש מראש

ספר המתח המעולה הזה ארוג בקפדנות כעין שמיכת טלאים צבעונית, או כמין תשבץ תלת-ממדי: בכל פעם מופנה הזרקור הספרותי אל משבצת אחרת, ובכל פעם נחשף האריג עוד טיפה ועוד טיפונת, ומשבצות מתחילות להתקשר זו לזו ולגלות לעינינו פיסה אחר פיסה, עד שמתבהר מעשה המרכבה כולו. בפתח העלילה, המתרחשת בעיירת דייגים מנומנמת בשוודיה, נמצאת גופתה של ילדה קטנה טבועה בים, אך ריאותיה מלאות מי סבון של אמבטיה. המשטרה פותחת בחקירה, אלא שבדרך לפתרון התעלומה הראשונית צצות עוד ועוד תעלומות משונות, ומתגלים עוד ועוד סודות אפלים, ורק בסוף-בסוף נחשפת המשבצת המפתיעה שמקשרת את כל חלקי התשבץ אלה לאלה, ופותרת לקורא את התעלומות כולן.

מי שאוהב סדרות מתח סקנדינביות, ואת הסבלנות והיסודיות המשתקפות בספרות השוודית, ימות על "סתת האבן". בנוסף לרובד הבלשי יש בו תובנות עמוקות על נפש האדם, הנוגעות בעיקר להשפעתם הנוראה של סודות ושקרים על נפש הילד שיגדל למבוגר. גם ספרה הקודם של המחברת (לא קראתי) מתרחש באותה עיירת דייגים ציורית, ואני בהחלט מתכוונת להשיג אותו בהקדם. ראו הוזהרתם: מדובר בספר שקשה להניח מהיד, ולכן הוא מומלץ בחום לחופשה ארוכה ועצלה. הנוסח העברי רהוט וקריא להפליא.

"סתת האבן" מאת קמילה לקברג (משוודית: רות שפירא, 417 עמ', הוצ' מודן) – 47 ש"ח בבוקנט (משתתף במבצע 1+1, במקום 94 ש"ח מחיר מלא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה