10 בדצמבר, 2017

והוגיתם בו יומם וליל

ספר הדרכה קטן ומשמח חושף את סוד האושר הסקנדינבי הכמוס: קוראים לזה "הוּגֶה", וגם אתם יכולים להשיג אותו בקלי בקלות. ובחנוכה, חג האור הרשמי, זה אפילו מתבקש

עובדה מס' 1: תושבי דנמרק מדורגים במקום הראשון במדדי האושר של האו"ם ושל ה-OECD כבר שנים.
עובדה מס' 2: אנחנו מה זה לא. הכי לא.
נשאלת השאלה – אם מגיעים מפה לשם בלי להוציא דרכון באיחוד?
והנה התשובה (פתחו גוגל טרנסלייט): HYGGE או הוּגֶה.

המילה הקשה להגייה (כמו כל השפה הבלתי אפשרית הזאת) ושאין מצב לתרגם, היא מתברר לפי ספר קטן חדש וכיפי שהגיע לידינו, תמצית האושר הדֶנִי. וכמו בכל עלילה סקנדינבית טובה, יש גם טוויסט: את הלך הרוח ההוגלי, כך יש לומר, גם אתם יכולים להשיג בפשטות ובקלות, תוך כדי חיי היום יום שלכם כאן, בלי תקציב מיוחד או היערכות מוקדמת, ואפילו בלי לצאת מהבית. בעזרת פעולות כמעט מובנות מאליהן – כמו להזמין חברים לערב טלוויזיה, להתכרבל בספה, לכבות טלפונים כשיושבים לדבר, לנשנש שוקולד משובח, להתרחק מנושאי שיחה שנויים במחלוקת, לאכול עוגה קטנה (לא סתם הן נקראות דייניש!), או סתם לשבת רגע בנחת – תתחילו להבין הוגה מהו. המדריך היפה הזה (מאת מייק וייקינג, המנכ"ל לחקר האושר בקופנהאגן, המתחקה אחר איכותו החמקמקה של ההוגה) גדוש בהסברים מצחיקים, עקרונות מלאי הומור דני עצמי, רשימות, צילומים אינסטגרמיים, סקרים, טיפים, מתכונים ודרכים ליישום הוגה בכל מקום וזמן. יש למשל פרק על הוגה מחוץ לבית או הוגה בעבודה; איך ליישם הוגה בזול (לסדר ספריית קריאה במסדרון בבניין שלכם? כבר חצי אושר), הוגה בכל עונה; הוגה בקופנהאגן לבדה (עם נקודות חובה בעיר); אירוח ובישול הוגלי; ואפילו איך להרכיב ערכת חירום הוגלית. לא הכל ריאלי וניתן ליישום, אבל אין ספק שתצאו עם השראה.

קחו למשל את אחד הטיפים השימושיים בספר, שנמצא בראש כל רשימה ובו עוסק הפרק הפותח: אור. נרות, מנורות, עששיות, לא משנה איך – 85% מהדנים מקשרים אור עם תמצית ההוגה ומבינים כי תאורה נכונה עושה את כל ההבדל בין דאון ל-אפֶּר מטורף. לא סתם הביטוי הדני ל"משבית שמחות" היא לוּסֵסלוּגֶה, שפירושו – זה שכיבה את הנרות.

ובכן, לכבוד חג האור הרשמי שלנו, נצלו את המומנטום להעניק את המדריך החמוד הזה כמתנה עם חבילת נרות יפה, או דפדפו והגו בו בבית לאור השָמַש, ותראו איך כבר קצת יותר הוגה לכם.ם.

הספר "הוגה: סוד האושר של הדנים" מאת מייק וייקינג (מאנגלית: נעה בן פורת, 268 עמ', מודן 2017) – עכשיו ב-59 ש"ח (במקום 98 ש"ח) ב"המגדלור" (משתתף במבצע 2 ספרים ב-100 ש"ח, כולל כותרים חדשים); להשיג בכל חנויות הספרים

 

 

 

 

האושר, הוא בכל ביס. מגילת ההוגה, מתוך ספר המקור

האושר, הוא בכל ביס. מגילת ההוגה, מתוך ספר המקור

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה