17 בספטמבר, 2014

התינשאי לי, רונית?

סרטם החדש של שלומי ורונית אלקבץ, השלישי בטרילוגיה המשפחתית המדוברת, הותיר אותנו מטולטלים, מאוהבים, מרוגשים ועם רצון עז להציע נישואין לכל הקאסט

מתי בפעם האחרונה התרגשתם עד השמיים, כשמשהו שחיכיתם לו המון המון זמן הגיע? יפה. אז ככה בדיוק הרגשנו בהקרנת הפרימיירה שזכינו להיות מוזמנים לה לסרט "גט" (החל מהיום, חמישי, בבתי הקולנוע. רוצו) של האחים שלומי ורונית אלקבץ, השלישי בטרילוגיה אחרי "ולקחת לך אישה" (2004) ו"שבעה" (2008).

מבחינתנו זה לא סתם סרט. זה סופו של מסע מטלטל שמלווה אותנו כבר עשר שנים, בזכות דמותה של ויויאן (אותה מגלמת אלקבץ בכישרון מעורר קנאה) שנכנסה לנו עמוק עמוק ללב. כצפוי, הסרט הזה מלא דרמה, מותח, מרגש עד דמעות וגם מצחיק עד השמיים (סצנת המונולוג של רובי פורת שובל – שמישהו ייתן לאישה הזו אוסקר ומהר).

"גט", שמתרחש כולו בין כתלי בית דין רבני ודובר שלוש שפות (עברית, צרפתית ומרוקאית), מתאר את המאבק המשפטי של ויויאן לקבל גט מבעלה, שמסרב לשחרר את אשתו שלא אוהבת אותו יותר, בטענה שהיא "הגורל" שלו. בלית ברירה ויויאן מוצאת עצמה נלחמת על החופש לא רק בבעלה הסרבן, אלא גם בביורוקרטיה האכזרית, בדיכוי הפטריארכלי בחסות הדת והמדינה, במשפחה שלה עצמה, ובתפיסה הבסיסית שלפיה אישה היא עדיין רכוש של הבעל, שלו יש כוח לא נתפס, חורץ גורלות.

ראינו, ותסלחו לנו על הקלישאה, לא מעט סרטים של לא מעט יוצרים בחיינו. אבל עם יד על הלב, מעטים היו רגעי ההתעלות שאותם יוצרים הצליחו לייצר טוב יותר מהאלקבצים – והסרט השלישי לא נופל מקודמיו (לא הצלחנו להחליט, באמת, מהו הסרט הטוב מבין השלושה). המלצה הכי חמה – תעמידו קומקום תה עם נענע, השאילו את הסרטים הקודמים מהספרייה הקרובה לביתכם, הפילו את עצמכם ברשתה העמוקה של ויויאן, ואז לכו לראות את "גט" על המסך הגדול. ואם אתם במקרה שלומי ורונית – תענו לנו רק על שאלה אחת: מתי הסרט הבא?

 

הסרט "גט: המשפט של ויויאן אמסלם" (ישראל, 2014, 115 דקות) – תסריט ובימוי: רונית ושלומי אלקבץ, שחקנים: רונית אלקבץ, מנשה נוי, ששון גבאי, אלברט אילוז, שמיל בן ארי, גבי עמרני, אלי גורנשטיין, אוולין הגואל, רובי פורת שובל ועוד.
החל מהערב, חמישי 18.9.14, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. עוד פרטים ותמונות באתר IMDB

 

[youtube 5wbWPUZnR_U]

 

דרמה מטלטת בין כתלי הרבנות. "גט"


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה