06 בספטמבר, 2015

השחור החדש

מארז מגניב של 8 תערובות קפה מ-8 בתי קלייה מקומיים ומסורתיים ברחבי הארץ, הוא המתנה האולטימטיבית לזה שאף פעם אין מה לקנות לו. אבא, תזכיר לנו, שניים סוכרזית?

אוף, אבא, מה נעשה איתך?
כל חג, במקום להתמודד עם העובדה שלא הצלחנו למצוא לך מתנה קולעת – אתה נאלץ לחלוק עם אמא חולט רימונים ומגש לעוגת דבש (במקרה הטוב), או נדחק לכרטיס ברכה על זר נוריות (במקרה הקמצני).
 
אז הנה, הפיצוי שחיכית לו כל השנים מגיע (לפחות עד יום ההולדת): קופסת "סודות הקפה הישראלי". והיא כולה בשבילך (ובשביל כל אנין-קפה-נודניק שאתם מכירים). אחרי שהוציאו ספר-קופסת תבלינים סודיים, החליטו בחברת "שף בוקס" (שיוזמת מיני פרויקטים קולינריים), ללכת על משהו מיוחד וחוויתי, ויצאו למסע בעקבות הקפה הישראלי האולטימטיבי. שנה שלמה בין ערים וכפרים ועשרות כוסות קפה אחרי – נולד לו מארז מגניב למדי שמכיל 8 צנצנות עם תערובות הקפה המקומיות הכי טעימות שמצאו עבורכם, אצל 8 משפחות קולים, שונות מאוד זו מזו. כל תערובת מגיעה מבית קלייה קטן עם היסטוריית קפה ענפה וחושים מדויקים לכל פול וספל, שבטוח לא תמצאו מתחת למשרד. כמו הקפה הפולני של מיקי מגדן מעפולה, או התערובת של שייח באסם מג'וליס (דור 5 לקולי קפה!), ההל השרוף של סלמאן ספדי, ועוד מיני תערובות מהאנשים שהמציאו מחדש את השחור במו ידיהם. כל האנקדוטות ודרכי ההכנה המיוחדות נמצאות בחוברת יפה שמצורפת למארז ועוזרת לשרטט את סיפור הקפה הישראלי, על כל ארומותיו.
 
אחרי 3 תערובות מעולות שניסינו – הדרוזי העשיר בטעמים, הקפה הפולני המריר והמעורר, הקפה האתיופי המסורתי של "דאדא" מפתח תקווה – הלכנו על כוס רביעית (זהו, לא נרדמים עד סוכות!), מ"קפה אלדיואן" משפרעם של משפחת נחל'ה, ואשכרה הגענו לנחלה. טעים בדיוק כמו שתמיד חיפשנו. אגב, אם גם אתם תתמכרו לקפה אחד במיוחד – תוכלו להזמין ממנו עוד צנצנת גדולה, ואפילו פינג'אן (זה מאסט).
 
יאללה אבא, תרתיח מים. אנחנו בדרך.
 
מארז "CHEF BOX Coffee: סודות הקפה הישראלי" – 149 ש"ח (ל-8 צנצנות של 85 גר' + חוברת הסברים). כל צנצנת נוספת לבחירתכם (300 גר') + פינג'אן – 99 ש"ח.
להזמנות – בעמוד הפייסבוק או באתר, או בטל': 052.2713714 (ספי). משלוחים לכל הארץ.
 
והנה אגב המתכון שלנו להכנת קפה שחור מושלם:
1. מרתיחים מים בקומקום
2. שמים פינג'אן על האש
3. על כל כוס מים בפינג'אן – מוסיפים כפית גדושה של קפה (וסוכר לפי הטעם)
4. מערבבים היטב, מביאים לרתיחה נוספת עדינה (מבלי שיגלוש)
5. וזהו. זהירות, זה חם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה