18 בינואר, 2017

השאלון עם רונן קנבל

רונן קנבל המעצב שהקים את המותג "Noren Nebel עיצובים בעבודת יד" מספר על הדרך שהובילה אותו לעיצוב גופי תאורה

מה ההתמחות שלך?

העבודות שאני מכין, הן סוג של אמנות שאני בעצמי המצאתי, ובה אני מתמחה. מה שאני עושה הוא ברובו סוג של פיסול, אבל פיסול שנעשה בתוך גוף זכוכית עם פתח קטן, כך שאני משתמש בכלים מיוחדים שפיתחתי במיוחד בשביל זה ובטכניקות שפיתחתי וגם ממשיך לפתח ולשפר כל הזמן, מה שמשתקף גם ברמת העבודות שאני מכין. אין מה להשוות בין הדברים שאני מכין היום לאיפה שהתחלתי, מה שאומר שהגעתי לרמה שאני יכול באמת לקרוא לה התמחות.

מהם מקורות ההשראה שלך?

לעבודות שלי יש מגוון של סגנונות עיצוב. ההשראה של כל סגנון באה ממקום אחר. ההשראה שלי יכולה לבוא ממשהו יפה שראיתי, כמו נוף ביער, מערת נטיפים, מפל מים, שמיים יפים וכו'. השראה יכולה לבוא מאירוע היסטורי או אירוע מתוך סיפור כלשהו, או אפילו מאווירה מסוימת שחשתי בסיטואציה כלשהי. כל דבר שהמוח שלי יכול למצוא דרך לתת לו ביטוי ויזואלי ע"י האומנות שאני עושה, יכול לשמש כהשראה. למשל יש לי הרבה עבודות בעלות אווירה בהשראה בוטנית שמתבטאת בגוונים של צבעי חום וירוק ובאלמנטים כמו פרחים ועלים וקומפוזיציה של ענפים וסבחים וכו'. באותה מידה, יש לי עבודות שמשדרות אווירה של יוקרה, יש כאלה שיוצרות אווירה גברית יותר, יש כאלה שנותנות אווירה אינטימית וכ'ו.

איך הכל התחיל? איך נולד המותג שלך?

הרעיון נולד בתקופה ששכרתי דירה בשכונת פלורנטין בתל אביב, איך לא. אני אוהב ליצור, תמיד הייתי יצירתי ותמיד הייתי טוב ביצירה, בכל תחום שניסיתי. החלטתי ערב אחד שאני רוצה לעשות משהו, ליצור משהו מקורי משלי, להפיץ אותו ועל הדרך גם ליצור הכנסה נוספת שתעזור לי לשרוד. דירה בתל אביב אחרי הכל. ידעתי שאני יכול בשתי ידיי ליצור משהו יפה ומיוחד אם אחליט ואשקיע בזה. יומיים למחרת, לקחתי יום חופש מהעבודה ויצאתי מהדירה שלי בפלורנטין, כדי לטייל בין עשרות חנויות היצירה והנוי בשכונה, לראות אילו חומרי גלם זמינים עומדים לרשותי, לקנות כל מיני סוגים שונים של ציוד וחומרים, בכסף שאין לי, לחזור איתם הביתה ולהתחיל לשחק ולהתנסות עד שאגיע למצב שיש לי משהו, וכך היה. קניתי המון ציוד יצירה, ניסיתי כל מיני דברים במשך תקופה, התחלתי לגבש מספר רעיונות ולפתח אותם. הצטמצמתי כלכלית לרמות שלא הכרתי קודם, כדי שאוכל לקנות עוד ציוד וחומרים לפתח את הרעיונות שלי ובסופו של דבר הגעתי לגרסה ראשונית של מה שאני מכין היום, שאותה כמובן פיתחתי עם הזמן ולקחתי לכיוונים שונים ומגוונים.

איזה מותגים אתה אוהב ומעריך?

 Umamy group, Peter Gric, Noel Blakeman, Robin Wight, יהלום תאורה

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך?

אני חושב שכשעושים משהו שאוהבים ונהנים ממנו, זה הופך את העניין לקל, לא משנה כמה קשה עובדים. גם אם אני יושב לפעמים ימים שלמים, בלי לעשות הפסקות לכלום, מהבוקר עד הלילה ועובד על יצירה, או מפתח או משפר איזה רעיון שיש לי, אני לא מרגיש שזה קשה, כי אני נהנה מאוד. אז אפשר לומר שכל החלק היצירתי הלך לי בקלות מהסיבה הזאת.

ומה הכי קשה?

על אותו ההיגיון, דברים שאני פחות אוהב לעשות. למלא דו"חות למס הכנסה, להתעסק עם חוזים, שיווק, לוגיסטיקה וכ'ו. הצד העסקי הוא חובה ועושים אותו ומתרגלים אליו, אין ברירה, אבל הוא בא לי פחות בטבעיות.

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך?

קודם כל, חשוב שזה יהיה ערך עליון לספק מוצר ושירות ברמה גבוהה. אי אפשר לספק משהו שאין בו ערך גדול ולצפות להערכה גדולה או להצלחה גדולה. וערך מגיע מניסיון והשקעה ושיפור מתמיד של כישורים ומיומנויות, שיוצרים בסופו של דבר מוצר שהוא יותר מסתם פריט יפה לשים בבית.
שנית, חשוב לא להתייאש וגם להיות גמישים. כלומר אם ניסית משהו פעם פעמיים ולא הלך, זה עוד לא בהכרח אומר שהגיע הזמן להתקפל ולסגור את הבסטה. צריך לדעת מתי לא להתמיד במשהו שלא עובד, אבל כשזה באמת לא עובד, אפשר לנסות לשנות את פלטפורמת המכירה, אפשר לנסות לשפר את המוצר, אפשר ולפעמים רצוי להתייעץ עם אנשים עם ניסיון רב יותר בתחום, לקבל רעיונות וכ'ו.

מה הספר האחרון שקראת?

סדרת הספרים "שיר של אש וקרח" של ג'ורג' ר.ר. מרטין

איזה קריירה אחרת היית לוקח בחשבון?

מוזיקאי

 

לחנות של רונן – בואו הנה

yaron1

גופי תאורה. רונן קנבל

 

yaron2

קומפוזיציה של ענפים. רונן קנבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה