26 בדצמבר, 2011

קישטה, חושך!

סדרת ספרי משחק, יצירה והפעלות מדהימה הצילה אותנו מעוד ערב אבוד ב-VOD

אחרי שבעים ושתיים שעות של חופשת חנוכה, אנחנו כבר ממתינים בקוצר רוח ליחידת החילוץ של מדבר יהודה, שתגמור עם מטיילי השטפונות ותתפנה לטפל בנו: מאחורינו עשרים וארבעה סיבובים של טורניר רביעיות ("פרחי ארצנו ו"נופים ואתרים" לסירוגין), שלושים ותשעה סשנים של בנייה בלגו/פליימוביל, תשעים ושמונה שעות "הופ!" ועוד כמה אתנחתאות (עאלק) של יצירה בבצק משחק. בשלב הזה אנחנו מוכנים לשלם (וברוחב לב) למי שיגוון עבורנו את דינמיקת ההורים-ילדים, לפני שנפנה למטבח ונכריז על הפעלה יצירתית כמו, נניח, אפיית קיש גבינות צאן.

רגע לפני שהתקשרנו להאיץ בחברי יחידת החילוץ (סתם חבורת מסוקסים, לא שאנחנו בלחץ) נחת על שולחננו ספר משגע, שנראה כאילו נוצר במיוחד לימי החנוכה. מדובר ב"משחק הצלליות" מבית KLUTZ – ספר שהוא תיאטרון שלם, שמגיע עם פנס מיוחד (ואפילו סוללות), דמויות מקרטון קשיח שאפשר להדביק על מקלות ארטיק, צלליות של עיר ושני דפים שנפתחים לבמת תיאטרון. הספר מלמד את הילדים איך ניתן להפוך בקלות שתי אצבעות (זה האיבר ההוא שהם מסובבים אותנו עליו, בימים כתיקונם) לצלליות של חיות שונות ומשונות, עם הוראות מפורטות ומאוירות, כך שאין צורך לדעת לקרוא, אלא רק לדפדף (עדיף בהרבה מלזפזפ) והספר יעסיק וישובב את נפשם של בני ארבע ומעלה. אם אתם במצברוח של רכישות מוצדקות (מז'אנר ה"קניתי כמה משחקים חינוכיים וערכות יצירה לילדים, מותק, לכן פיצחתי את קופת הגמל שלנו") – מומלץ להיכנס לחנות היבואן, חברת "איי אנד סי לילדים", שמביאה ארצה מארה"ב ומבריטניה את תפארת היצירה והדמיון, במחירים שבין 35-129 ש"ח לפריט, ובהם ספרי משחק אולטרא-מושקעים נוספים, המגיעים כבר עם כל מה שצריך כדי ללמוד איך למשל לבנות טירה, ספינת שודדים, לתפור תיקים, לסרוג, לאייר מפלצות, לקפל אוריגמי, להשחיל חרוזים, לעצב שמלות ועוד מיני תחביבים שיוציאו מהילד את שיא היצירתיות.

וכשהחופשה מתארכת ואמא מתחננת לקצת אוויר, ולא בגלל ריחות הטיגון, נראה לנו שיש להוצאה הזאת הצדקה. מצידנו, תקראו לזה דמי חנוקה.

ספר משחק "צלליות" (בהוצאת קלאטץ) – 69 ש"ח (כל ספר-משחק ויצירה מגיע עם כל החומרים הדרושים ומדבקת הסבר בעברית)
להשיג בחנות היבואן – "איי אנד סי לילדים" ובחנויות הצעצועים המובחרות ברחבי הארץ. לפרטים נוספים – ac4kidz@gmail.com

[PSGallery=9fantbiaai]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה