09 ביולי, 2014

הצגות שעושים בניחותא

שלומית כהן אסיף חוגגת את השקתו של תיאטרון חדש לילדים עם הצגת בכורה שמוכיחה איך אמנות יודעת להציל (אפילו חתולה זקנה). נתראה בקופות

הידד! תיאטרון חדש נולד בארץ, "ניחותא" שמו. הוריו הם: השחקנית במאית ירדן בר-כוכבא והמוסיקאי דידי שחר. השניים כבר העלו הצגות משותפות, אך עשו זאת באכסניות אחרות (וביניהן "מנגינה כחולה", "ענן על מקל", "אולי פיל"). ההצגה "סוף התחלה וחתולה", היא הסנונית הראשונה, ופסטיבל חיפה זיכה אותה בפרס המוסיקה וגם בציון לשבח. המחזה נכתב  ע"י אלדד כהן בעקבות האגדה "נגני העיר ברמן" של האחים גרים. זהו סיפורה של חבורת חיות מבוגרות: חמור זקן  שמתקשה לסחוב (רוברטו פולק) ותרנגול שאינו מתעורר בזמן (ישראל גוריון). בעל החווה אינו מוצא בהם תועלת או בלשונו: "מי שאינו יכול לעבוד, נפטרים ממנו". השניים נוטשים את החווה, יוצאים למסע לא ידוע "הולכים למקום שיש לנו בו מקום". בדרכם פוגשים כלב זקן (אלברט כהן) וחתולה ישישה (נירה רבינוביץ'), הארבעה האלה פותחים מעגל חדש ומקימים להקה. ללמדך שאף פעם לא מאוחר להתחיל. מלבד זאת אפשר להקים להקה אחת עם שיר אחד, ובעקבותיו יבואו עוד שירים. קונפליקטים לא מעטים יש בין הדמויות, תפיסת העולם ותפיסת האמנות שלהם – שונה. אבל כולם מסכימים בשלב זה או אחר שכדאי לחפש את השיר, וכדאי להם להיות במקום שאוהבים אותם.

למרום שהזיקנה קיימת על קשייה – זו לא הצגה על זיקנה. זו הצגה על חיים, על אהבה, על חיפוש ועל בחירה חופשית. ויותר מכול: זוהי הצגה על אמנות שיודעת להציל. בחירת השחקנים הוותיקים אינה מקרית. לכל אחד מהם נוכחות בימתית כובשת, הם משחקים בכל הגוף. מלבד זאת הדיקציה שלהם כל כך ברורה. שלא לדבר על ההומור השופע לאורך ההצגה. כבר בקטע הפתיחה יושבים על הבמה 2 מוסיקאים, סלעית לב עם אקורדיון וחליל, ועידן טולדנו עם גיטרה. לבימוי "סוף התחלה וחתולה" אחראית ירדן בר-כוכבא המתמסרת להצגות לילדים במיטב הכישרון והקסם שלה. ירדן ביימה, דידי שחר כתב שירים מקוריים והלחין. הצרוף הזה ירדן ודידי  הם צוות מנצח שמבטיח משהו אחר לתיאטרון הילדים. הלוואי שהשניים האלה יגיעו גם לשירים ולאגדות שלי.

ההצגה "סוף התחלה וחתולה" מאת אלדד כהן (בימוי: ירדן בר-כוכבא, מוסיקה ושירים מקוריים: דידי שחר) – המועד הקרוב: 27.7.14 (12:30), בתיאטרון העירוני חיפה; 11.8.14 (12:30) במוזיאון תל אביב.
להזמנת כרטיסים – לחצו כאן

בהפקת תיאטרון "ניחותא"; בימוי: ירדן בר-כוכבא הלפרין; עיבודים: טל בלכרוביץ'; הדרכה קולית: ענבל סמדר; תלבושות: שירה וייז; תפאורה: מיכל ענבר; תאורה: יניר ליברמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה