10 בנובמבר, 2013

היכון, הכן, זלול!

הספר החדש של מיכל וקסמן "בואו לאכול", יעזור לכם להעמיד מנות כיפיות, משביעות ומעולות בזריזות ובקלות. בתיאבון

זה לא סוד שבשנים האחרונות, יש לנו אמביציה לבשל. עדיין יהיה מוגזם לקרוא לנו בשלנים, אבל יש לנו רצון טוב וסקרנות, ואנחנו לא נבהלים יותר מכוסברה. ובמסגרת התחביב והטרנד אנחנו קוראים ספרי בישול במיטה ומפנטזים לקראת שינה על מתכונים שנראים לנו למידותינו. וכך, לפני שבוע בערך, התייחדנו בין הסדינים עם הספר החדש של מיכל וקסמן (חברת סלון ותיקה) "בואו לאכול", ונדלקנו על כל מתכון ומתכון.

אחרי שהצילה אותנו ברגעי משבר על הכיריים עם "טעמים ראשונים" ו-"ארוחת ילדים", מגיע התנ"ך החדש שלה, תחת השם שאנחנו גם ככה שואגים כל יום בבית – "בואו לאכול", כשהפעם על הפרק ארוחות מהירות ומרשימות למבוגרים ושאר בני משפחה מורעבים. את המתכונים החדשים חילקה מיכל לפי זמני הכנה ל-3 פרקים – מעשר דק' ועד חצי שעה גג – שנמדדים החל משטיפת תפוחי האדמה ועד הביס הראשון, כולל כל ההכנות שבאמצע, בלי לרמות או לעגל אף פינה, ובעיקר בלי לשעבד אתכם כל הערב ("מאמי, נראה לי שהקוק או-ואן מוכן, לך תעיר את הילדים…"). וככה, בזמן שאחרים מחכים לשליח או לשניצלים שיפשירו, אתם יכולים להעמיד ב-10 דקות פילה דג בחמאת לימון, או מיניט סטייק בפיתה; בולונז אסייתי מהמם חושים ב-20 דק'; ואפילו מרק עדשים עם מנגולד או קרם טירמיסו ב-30 דק'. כמה טעים – ככה אפשרי. נשבעים. אחד הפרקים הכי מפנקים אגב נמצא דווקא במבוא, עליו שווה להתעכב: מיכל שקדה על רשימת ציוד ומצרכים מדויקת שכדאי להחזיק בכל מטבח שתופס מעצמו מטבח (החל ממגירת הסירים המושלמת ועד תבליני החובה במזווה), פלוס 10 כללי אצבע לבשלן הביתי, שרצוי לשנן לפני האודישן למנת הגמר שלכם. עשרות המנות והארוחות המקוריות שרקחה בחישוב כללי ל-2 זללנים (קל יותר להכפיל כמויות מלחלק כשהמוח מקרקר) – מצולמות באופן מעורר בלוטות (חפשו את הבריק הממולא בביצה וירוקים) לצד הסברים מפורטים, שיהפכו אתכם למאסטר שף, עוד לפני שתספיקו להגיד חיים כהן.

הנה למשל המתכון לקציצות דגי מוסר מעולות שבישלנו בקלות מהספר, כשהמשפחה מודדת לנו זמנים. יצא מדהים!

הספר "בואו לאכול" של מיכל וקסמן (173 עמ', הוצאת ידיעות ספרים, צילומים: דניה ויינר) – 69 ש"ח בחנות "המגדלור" (במקום 128 ש"ח מחיר מלא)


קציצות דגים מטוגנות עם סלט פטרוזיליה, בצל וסומאק (12 בינוניות, 20 דק')

לקציצות:
1/2 ק"ג פילה דג ים, נקי מעור ועצמות
1/4 כוס פירורי לחם
חופן נדיב של כוסברה
חופן נדיב של פטרוזיליה
2 שיני שום, פרוסות
1/2 כפית מלח ים
קורט פלפל שחור
1 כף שמן זית
שמן זית, לטיגון
מיץ סחוט טרי מ-1/2 לימון, לזילוף

לסלט:
חופן עלי פטרוזיליה, ללא גבעולים
2 בצלים קטנים, חצויים לאורכם וחתוכים לאורכם לפלחים דקיקים
מיץ סחוט מ-1 לימון שלם
קורט מלח ים
1 כפית גדושה סומאק
1 כף שמן זית

מפרידים עלי פטרוזיליה מגבעולים. חותכים בצלים. מערבבים את כל חומרי הסלט ומשהים, כדי שהמרכיבים יעברו כבישה ויספגו את הטעמים.
שמים במעבד מזון את כל החומרים לקציצות, חוץ משמן זית ומיץ לימון. טוחנים בפולסים לתערובת גסה (לא משחתית) ואחידה. יוצרים מהתערובת כדורים בגודל כדור פינג-פונג. משטחים מעט בלחיצה.
מטגנים במעט שמן זית עד שהקציצות משחימות משני הצדדים. מזלפים מעל מעט מיץ לימון  ואוכלים חם עם הסלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה