18 באפריל, 2012

היום בו נגמרות המילים

ספר אלבום חדש על היומן והסיפור של אנה פרנק משלב לראשונה תמונות שעוזרות לנו להבין כשאין לנו מילים

הורים לילדים מוצאים את עצמם מתלבטים בכל שנה, באותו היום, באותה השאלה: כי אם אי אפשר להסביר למבוגרים את השואה במילים, איך אפשר להסביר אותה לילדים? במקום המילים הגדולות והמשפטים המעורפלים, אנחנו מעדיפים תמונות. במקום מספרים בלתי נתפסים, אנחנו מתחברים לילדה אחת.

לכן, כשנתקלנו בספר החדש "אנה פרנק – בין מילים לתמונות" – ספר ריבועי קטן ועליו פניה היפים והמוכרים של אנה, והיומן האדום והמשובץ שלה – מיד שלחנו אליו יד. הופתענו לגלות הרבה פרטים חדשים שלא ידענו והמון תמונות שלא הכרנו, למרות שכבר קראנו בעבר בשקיקה את היומן במלואו (לפני הרבה שנים) ואף ביקרנו בביתה של אנה באמסטרדם. גדולתו של הספר הקטן הזה היא השילוב בין התמונות להסברים ולציטוטים (זה איננו היומן המלא של אנה, אלא ספר עליה, על היומן ועל ההקשר ההיסטורי של הסיפור שלה ושל משפחתה) והוא ספר חובה, לדעתנו, בכל בית שיש בו ילדים ומתבגרים. אילו חיה, היתה אנה פרנק חוגגת בעוד חודשיים את יום הולדתה ה-83. בשבילנו היא תישאר תמיד הילדה הנצחית עם החיוך המקסים, שנותנת פנים למה שאין לו מילים.

הספר "אנה פרנק – בין מילים לתמונות" מאת מנו מטסלאר ורוּד ון דר רול (תרגמה מאנגלית: אביגיל בורשטיין, הוצאת דביר 2012) – 78 ש"ח
להשיג בחנויות ובאתרי הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה