23 בדצמבר, 2014

החשק למשק

כל הגודיז שמייצרים במשק עפאים שומרים על חוקי קיימות ברורים, ועושים טוב לטבע, לחברה ולבלוטות הלשון שלכם. טעים הבר קיימא הזה

יש לנו חברה ירוקה משיגנע שקונה בסככה אחת מלפפונים לא מרוססים, נוסעת לדרום הארץ בשביל קטשופ אורגני ומחכה שבועיים למשלוח של קורנפלקס חופש מקמח הוגן (ומגעול למדי). אנחנו מעדיפים להתרכז בביקורים בבסטות של "משק עפאים לחקלאות בת קיימא" ולקנות במקום אחד את כל הדברים הטובים לגוף, לטבע ולחברה, שהם מייצרים. נו מצפון, שבעת?

המשק המקסים הזה נוסד כשהדיי עפאים (בשלן וכותב על אוכל במוסף הארץ), חבר לאחיו ינון שעוסק בחקלאות בערבה כדי להקים יחד משק שיבוסס על 3 חוקי קיימות: גם ידידותי לטבע ואקולוגי (מחשמל סולרי ועד שימוש בקקי של העזים לדישון); גם הוגן חברתית ותעסוקתית (כולל קניה ישירה מהחקלאים שמשתפים איתם פעולה); וגם משתלם כלכלית ללקוחות, כיוון שכל תהליך הייצור ייעשה אצלם מא' ועד ת' (והרי לכם מודל לקיימות מופת). החל מהזרע שהם שותלים כדי לגדל אוכל לעיזים, דרך התמרים שנגדדים בעזרת עובדים ומתנדבים מהארץ ומהעולם, ועד אריזת הגבינה שמגובנת במקום – הכול קורה ונשאר במשק, עובר פיקוח מחמיר ומיוצר בעבודת יד בשיטות מסורתיות, כדי להפיק מזון נקי מחומרי הדברה ומשמרים, הורמונים מהונדסים ושאר פיכסות. כדי שלא תיסעו יום שלם עד אליהם רק בשביל 200 גר' צפתית – המשק מציע מעין one stop shop: יש מיליון גבינות עזים (מתוקות, מלוחות, עטופות בפחם ערמונים או ברנדי מיושן), יוגורטים, תמרים אסליים וזיתים מעולים, חומץ ושמנים, ריבות ודבש, ממרחים כמו כמו חלבה שקדים או לימונים כבושים בקארי, ועוד. הכול ארוז יפה (באריזות ממוחזרות) ומגרה לפתוח מיד ולנשנש מהצנצנת. בקרוב, מספר הדיי, יהיה ניתן להשיג גם ירקות מזני מורשת מקוריים בטעם של פעם, ואוטוטו נפתחת אפילו חנות דגל (במכבים) שתכלול את כל מוצרי המשק, ביצים וירקות אורגניים, חלב שקדים, אוכל מוכן וכו'.

בינתיים, את הגודיז היפים והעפאים האלה, תוכלו להשיג בשווקי איכרים בסופי שבוע או להזמין מגש גבינות אונליין עד הבית ולארח אותנו לפונדו. שנשב בסלון או על הבר קיימא?

מגוון מוצרי משק עפאים – החל מ-12 ש"ח (ליוגורט מחלב עזים לשתיה) ועד 21 ש"ח (ל-100 גר' גבינת עזים אורגנית בשלה)
להשיג בחנות האונליין או באתר הרשמי; וגם במאפיית "לחמים" (החשמונאים 99, ת"א); בשווקי איכרים (חמישי – בדיזנגוף סנטר, בנמל ת"א ובכפ"ס; שישי – ברעות ובגבעתיים). החל מינואר – בחנות הדגל במרכז רננים במכבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה