09 בדצמבר, 2014

הגמל והשירבוטה

קולקציית מוצרי הנייר של PUDISH נוצרה מתוך אהבה טהורה לשירבוטים ויצירת תדפיסים ידניים של אביטל פודינסקי. ציירי לנו גלויה

אנחנו מנצלים את הבמה הזו כדי לפנות ליו"ר האקדמיה ללשון עברית בבקשה אישית: אפשר פליז מילה נורמלית ל-Pattern? נו, אתם יודעים – מה שיוצא כשמעצב מכין תדפיס ידני או תבנית כלשהיא שחוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב, עד שנוצר, אמממ… ובכן, פטרן. אוף. יאללה, דבר ראשון היום על האג'נדה – להמציא מושג מקביל לזה. אחרת אין לנו איך לדבר אתכם על אביטל פודינסקי והפטרנים העדינים שהיא יוצרת. עד אז, נקרא לזה על שמה – "פודיש".

המעצבת המוכשרת הזו, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, יצאה לאחרונה לדרך עצמאית, ובין פרויקטים החלה לשרבט איורים ופרטים קטנים להנאתה על דף לבן עם עט שחור. אבל בניגוד לקשקושים שלנו בזמן שיחות (הספרה 6, כוכבים והמילה "למה") – כשאביטל משרבטת יוצאים לה פטרנים נהדרים שהפכו מיד לכריכות מחברת, עד שהתגלגלו למותג מוצרי נייר שלם המכונה כמוה Pudish, ומציע פוסטרים, פנקסים, גלויות, ואוטוטו גם כרטיסי ברכה עם מעטפות מאוירות מפנים ומבחוץ (רוצים כזה!), ותמיד בשחור-לבן. אביטל מספרת שמעולם לא ציירה, עד שפרויקט בלימודים בו צילמה את עיר ילדותה – תל אביב, גרם לה לחשוב שהחזרתיות של הבניינים, הבלגן העירוני והשכפול ברחובות שנראים אותו דבר – יוצרים מעין פטרן טבעי. אחרי שעברה על הצילומים ואיירה אותם ידנית, נולדו כרזות גדולות המציגות נוף אורבני סבוך כמו כלי תחבורה צפופים, בניינים אקלקטיים, ואפילו פוסטר שמורכב מדימויי תברואה כמו פחים, עובדי זבל, ארגזים ואשפה, ואת כולם תוכלו לקנות ולמסגר לעובד העירייה האהוב עליכם ("רבקה, תודה שאישרת לנו את התמ"א!").

כל פטרן מקורי שאביטל מאיירת נוצר באופן ידני לחלוטין (עם פיילוט 0.4 ליתר דיוק), פרט אחרי פרט, ומציג צורות גיאומטריות כלליות שמשתרגות זו בזו במלאכת מחשבת, או אייקונים הפזורים באופן סימטרי על הדף: גבעולי עלים, סט עפרונות, כלי עבודה, עציצים, דגים, מסגרות, כלי מטבח ועוד. פשוט מקסים. תלו מעל המחשב סט גלויות, שדרגו את הילקוט של הסטודנט שלכם או הצטיידו בפנקסי שירבוט חדשים. מי יודע, אולי יצא לכם איזה פודיש יפה. נו, המושג כבר תפס?

מוצרי הנייר של Pudish – החל מ-12 ש"ח לגלויה, 39 ש"ח למחברת, ועד 240 ש"ח לפוסטר גדול. בקרוב: גם כרטיסי ברכה ומעטפות.
להשיג בחנות האונליין, או ב-"אסופה", "המגדלור", "חברותא", חנות מוזיאון ארץ ישראל, "סלון יפו לאמנות", "תמה", "תמרינדי", Anjaly ו-Nook. לעוד תמונות מאחורי הקלעים ותהליכי העבודה – עקבו אחר חשבון האינסטגרם ועמוד הפייסבוק.

 

נקמת המשורבטים. המחברות של PUDISH

 

פטרונה של פטרנים. האיורים של PUDISH

 

 

 

 

[PSGallery=dkl10m11hl7]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה