28 בינואר, 2021

הבינתחומית

קרין ינקורט-רוטר יודעת לקחת פריט וינטג' עתיק, לאייר אותו לכדי הדפס יפהפה, שיתגלגל להיות ציפית לכרית. או כריכת מחברת. או ראנר. בואו לראות את הקסם הזה שקוראים לו כשרון רב-תחומי

חג לפרח, חג ליער, חג היום לגן. איור מקורי של קרין ינקורט-רוטר, "סטודיו קרין"

מריחים את הסוף? את ניחוח המנות השניות שמוגשות טרי באוויר? לא? לכו להיבדק, נשמע כמו תסמין חיובי-גבולי. אנחנו פשוט כבר לגמרי באווירת סוף-קורסגר פה, מרימים ידיים מהסירים (עברנו למנוי פרימיום בוולט), מרימים רגליים מהשטיח (חלקי הלגו השתבצו כל כך יפה עם הבמבה שהחלטנו להשאיר ככה), ובעיקר מרימים את הראש באופטימיות זהירה, כדי להעיף מבט אחרון על ארבעת הקירות שלנו, רגע לפני שנפרדים. אבל לא להרבה זמן, כן? אנחנו רק שמים את הילדים בפנימייה צבאית (נבוא לאסוף כשיימצאו חיסון למוטציה הדומיניקנית או משהו רחוק יותר) וכבר חוזרים הביתה. אבל הפעם כדי לשפץ, לנקות, לשאוב, לארגן ולתקן את נזקי החודש האחרון. ואם יש מקום להתחיל להשתדרג בו – זה בעיקר בסטודיו האולטרה-מגוון של קרין ינקורט-רוטר. וואן-סטופ-אמייזינג-שופ.

בקרין המקסימה התאהבנו היום ממש, לפני 11 שנים (בול!) כשהשתגענו על סל האופניים החכם שעיצבה עם סיום לימודיה ב"שנקר". מאז עברו הרבה מים בנחל הוד, המקיף את עין הוד, כפר האמנים בו גדלה ואליו שבה בשנים האחרונות, כדי לגור ולהקים סטודיו משלה – ממנו היא מפיקה פריטים בשלל חומרים ותחומים: מאיורים מקוריים, דרך עבודות עץ גדולות ועד יצירות טקסטיל אמנותיות. הכל משתלב יפה יחד, הודות לכשרון המולטי-דיספלינרי של קרין, שלא הסתפקה רק בלימודי 'עיצוב מבנה וסביבה', אלא הוסיפה והעמיקה לחקור כל תחום שדיגדג לה באצבעות – אופנה, עיצוב ואדריכלות פנים. זה אומר שכל איור או פטרן שהיא מעצבת – יכולים להפוך תחת ידיה הרב-כשרוניות לכריכת מחברת, או דווקא לארנק, לכרית, לראנר, למגבת, לסל כביסה, לסט מצעים, לתיק שרוכים, להדפס ממוסגר, ועוד. יש גם עבודות מקרמה, קופסאות תאורה, רהיטים ועוד ממתקי-אמנות שימושיים שהיא מעצבת בעבודת יד, מחומרים טבעיים ומתחשבים בסביבה, מבלי לחזור על אותו פריט פעמיים.

את ההשראה לכל אלו היא שואבת מהחומרים עצמם, או דווקא מהתבוננות באחד מחפצי הווינטג' באוסף של הוריה, קלוד ובתיה ינקורט, המציעים בסטודיו רחב הידיים שלהם בלב כפר האמנים, רהיטים ופניני-אספנות שאביה משפץ בעבודת רסטורציה מקצועית, לצד עבודות וציורים של אמה (לשעבר ראש חוג 'אמנות יצירה' באוניברסיטת חיפה).

מדי פעם מאמצת קרין פריט יפה מהאוסף, מוסיפה טאץ' משלה, מצלמת, מאיירת בדייקנות והופכת אותו לכל חלום שתרצה. כדי שתוכלו לקנות לא רק את הסיפולוקס – אלא גם את הדיוקן שלו, ולהשוות למקור. מתוך חיבור לכלל העולמות וחוסר הרצון להתקבע, קרין ממשיכה להפתיע ולגלות כי באלו הידיים עוד לא יצרה די, כך שבכל פעם שתבואו לבקר תמצאו משהו ישן-חדש.

ברוח ט"ו בשבט וחג הטבע שחל היום, בואו לסיבוב נטיעות וליקוטים בסטודיו של האילן המשפחתי, הישתלו במקום, חבקו פריטי-עץ ונייר, והיווכחו כמונו איך גם אחרי עשור – זרע של כישרון אמיתי רק ממשיך להצמיח ענפים חדשים.

מוצרי נייר, עיצוב בטקסטיל, אמנות מקורית, אספנות ווינטג' – החל מ-40 ש"ח (למחברת)
להשיג ב-Karine Jan Studio, ובחנות בלב כפר עין הוד; פרטים באינסטגרם; רהיטים משוחזרים, אמנות ועתיקות נוספות בחנות Village Vinatge של משפחת ינקורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה