15 באפריל, 2012

הבהלה לזהב

כהכנה לאוליפיאדת לונדון בקיץ, לקחנו את עצמנו לסיבוב ב"החוויה האולימפית" בהדר-יוסף ויצאנו מלאי מוטיבציה, תקווה וגאווה. איפה נרשמים לברזיל 2016?

בעוד שלושה חודשים (27 ביולי, ליתר דיוק) יבער בפעם ה-30 הלפיד האולימפי, הפעם במבטא בריטי מקופד ומנומס. אנחנו שוב נאשפז את עצמנו על הספה, עטופים בכרבולית מול השידורים הישירים, ונפנטז מה היה קורה אילולא פרשנו מחוג התעמלות קרקע כבר בכיתה ב'. ובגלל שאנחנו אופטימיים מטבענו, נכין מראש קופסת טישו בהישג יד, למקרה שתושמע "התקווה" ואנחנו נפרוץ, כהרגלנו, בבכי של התרגשות וגאווה לאומית.

כהכנה לאירוע המרגש – שמצליח לנתק אותנו מהמציאות אחת לארבע שנים ולהפוך אותנו לפרשנים, טרחנים, ומפצחי גרעינים – נטלנו איתנו ילד לדוגמא והצטרפנו לסיור מודרך ב"החוויה האולימפית" שבהדר יוסף. הסיור – במהלכו מתנהלת הקבוצה מאולם לאולם וצופה בחזיון אורקולי – מבוסס על חמש הטבעות האולימפיות (שמסמלות במקור את חמש היבשות), כך שב"טבעת התהילה" תחזו ברגעי השיא בתולדות המשחקים האולימפיים, ה"טבעת ההיסטורית" תקפיץ אתכם לביקור ביוון העתיקה, "הטבעת הישראלית" תציג את סיפוריהם של המדליסטים האולימפיים הישראלים ו"טבעת העתיד" תסקור את החוויה האולימפית העולמית, כולל סיפורם של י"א חללי אולימפיאדת מינכן. בטבעת החמישית, "טבעת ההתנסות", יכולים המבקרים להתנסות בחוויות הדורשות כוח, ריכוז, סיבולת ומהירות תגובה. אנחנו יצאנו משם נרגשים (אין, השילוב של "התקווה" עם מדליה נוצצת אף פעם לא משאיר אותנו אדישים), מלאי מוטיבציה (ממחר – כפיפות בטן על הבוקר) ועשירים בטריוויה אולימפית חיונית (מי ניצח את המרתון כשרץ יחף, מי חטפה מכת חום באמצע הריצה, מי עלתה עם נקע ברגל לביצוע תרגיל הקרקע ולמי נחבט הראש במקפצה במהלך קפיצה תחרותית). בשתי מילים: היה אולימפיאדה.

"החוויה האולימפית" – מבוגרים/ילדים – 45 ש"ח (הביקור נמשך כשעה ומתבצע בקבוצות של כ-25-30 מבקרים. כניסה מגיל 6 ומעלה).
שטרית 6, הדר יוסף, תל אביב (חניה חופשית), טל': 03-7955900, שעות הפעילות: לקהל הרחב – ראשון-חמישי 10:00-17:00 (סיור מתחיל בכל שעה. סיור אחרון מתחיל ב- 17:00. יש להקפיד ולהגיע כ- 15 דקות לפני תחילת המסע. האתר נגיש לנכים). עוד פרטים ורכישת כרטיסים באתר –  www.olympic.one.co.il, חפשו את "החוויה האולימפית" גם בפייסבוק.


געגועים לקומנצ'י. "החוויה האולימפית" (צילום: ראובן שוורץ)




בטבעת אולימפית זו. מתוך "החוויה האולימפית"


 

 

[PSGallery=bb1u828836]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה