19 ביולי, 2015

האספן, ההיפוכונדר והדוקטור

תערוכה צבעונית ומרתקת של גרי גולדשטיין ודן אלון גרמה לנו לתהות איפה אנחנו ממוקמים על סקאלת האספנים הכפייתיים. אמא, איפה הבולים שלנו?

יצביע גבוה כל מי שאי פעם אסף בחייו גוגואים/קלפי חבורת הזבל/בולים/מדבקות/ניירות מכתבים/ינשופים של סברובסקי. ואם הקפתם יותר מתשובה אחת נכונה – יש לכם מקום של כבוד בתערוכה שביקרנו בה בשישי האחרון, ולא יוצאת לנו מהראש.
 
האמן גרי גולדשטיין, עוסק בארץ כבר כמעט ארבעים שנה ביצירה ססגונית למדי, ובמיוחד אוהב לאסוף, לפרק ולהרכיב מחדש ספרי יד שניה עתיקים. מאז 2008, ובמשך 5 שנים, בכל פעם שהתחשק לו לקחת איזה ברייק קטן וצדדי מעבודה על עוד יצירה גדולה, נהג לצייר להנאתו בדיו ועפרון צבעוני על כריכה פנימית של אחד הספרים – איזו דמות או דיוקן בהשראת אוספים שאגר בבית, במחשב או בראש: קלפי שחקני בייסבול יפניים, נערות פין-אפ, דמויות קומיקס אמריקאיות ועוד דימויים מזיכרונות קטועים מימי ילדותו. בכל כריכה דאג להשאיר את סימני הזמן ואופי הנייר – חותמות, הערות, הקדשות או מדבקות ישנות של סטימצקי. 170 כריכות מתוך האוסף העצום שלו, מוצגות כעת כמו יומן פתוח, בתערוכה משותפת עם האמן והחבר דן אלון, אותה אצר ותיכנן היטב ד"ר גיא מורג צפלביץ', תחת השם The Nut-Case & The Victim (על שום סיווג טיפוסי האספנים השונים שהדוקטור זיהה).
 
לקחנו הפסקת צהריים מורחבת ועברנו בתערוכה המקסימה והצבעונית כריכה אחרי כריכה, בהינו והזדהינו גם עם אוסף ההפניות הרפואיות שמציג בין השאר דן אלון (רוצה לעשות החלפות??), וכל הדרך לאוטו עוד התווכחנו איפה אנחנו ואוסף פקקי השעם שלנו ממוקמים על הסקאלה. לגמרי נאט-קייס אגב, אם תהיתם.

התערוכה The Nut-Case & The Victim, גרי גולדשטיין ודן אלון (אוצר ד"ר גיא מורג צפלביץ')- עד 1.8.15
בגלריית "מקום לאמנות", שביל המרץ 6, תל אביב. לאתר של גרי גולדשטיין, לאתר של דן אלון.

קולקט ת'ם אול. מתוך התערוכה The Nut-Case & The Victim

קולקט ת'ם אול. מתוך התערוכה The Nut-Case & The Victim

 

פין-אפ גירל.  פרט מעבודה של גרי גולדשטיין, מתוך התערוכה

פין-אפ גירל. פרט מעבודה של גרי גולדשטיין, מתוך התערוכה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה