11 בפברואר, 2010

דש מלונדון

סט של ארבע סיכות דש עם מפלצות כובשות שעיצב סופר ומאייר ספרי ילדים צרפתי, הן בדיוק הסוביניר שבא לנו לחזור איתו כרגע מלונדון (ויפה שעה אחת קודם)

נמאס לכם מהכל, החלטתם לשבור את הכלים, לקחתם חופש מהעבודה וקניתם כרטיסי טיסה ללונדון? אנחנו מעריצים אתכם. נחתתם בהיתרו וגיליתם שבכלל לא כזה קר, שמזג האוויר כמעט נאה ושלונדון מהממת כהרגלה? אנחנו שמחים בשבילכם. אחרי ששוטטתם ברחובות והתפלשתם בפרטי לבוש לוהטים בחנויות נוצצות החלטתם לספוג קצת תרבות והגעתם ל"טייט מודרן"?  איזה כיף לכם. כעבור זמן התגלגלתם (במקרה כמובן) לחנות הנפלאה של הגלריה והתחלתם לפשפש בתכולתה עד שפתאום עברו שעתיים? אנחנו הכי מקנאים בכם. כמה היינו נותנים כדי להסתובב עכשיו בחנות המשגעת הזאת, לדפדף בספרי האמנות, להרגיש שאנחנו נמצאים בלב ליבה של הסצינה האמנותית העולמית ולפנק את הטרולי שלנו בכמה מזכרות שוות.

איזה מזכרות? קטנות, כמובן, ובתקציב מאופק. למשל, סט של ארבע סיכות דש שעיצב Herve Tullet, סופר ומאייר ספרי ילדים צרפתי, לשעבר ארט דירקטור במשרדי פרסום, שמאופיין בקו ילדותי מקסים וכובש. המפלצות שלו – ששמותיהן "לשון ירוקה", "חיוך ורוד", "חיוך אדום" ו"פיהוק צהוב" – אולי לא פאר היצירה אבל כבשו את לבנו בשנייה שראינו אותן (גילוי נאות: כן, כן, גם אנחנו היינו שם ממש לא מזמן). חייכנו אליהן בנימוס בריטי ושלפנו את הארנק בידיעה שזו הולכת להיות הרכישה הכי מינורית ומאופקת מתוך שורה ארוכה של רכישות לא אחראיות שעתידות להתבצע על אדמת בריטניה. ועכשיו לא נותר לנו אלא לנהל עם ארבעת המפלצות, במפלצתית שוטפת, שיחה ערה על מזג האוויר. אין ספק: זו תחילתה של ידידות נפלאה.

מארז 4 סיכות דש של מפלצות – 2.50 ליש"ט (או 65 פני לסיכה בודדת)
להשיג בחנות של הטייט מודרן בלונדון – www.tate.org.uk, עוד פרטים באתר האמן – http://tullet.free.fr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה