12 במאי, 2014

גליל נייר תועלת

עטרה אופק ממליצה בחום על ספר לגיל הרך, הכולל מדריך ליצירת דמויות מגלילי נייר, ושי סלע מתרשמת עמוקות מספר הפנטזיה לנוער - "צל ועצם" של לי ברדוגו

ספריה של רינת הופר הם להיט בכל בית עם ילדים בגיל הרך, ובצדק: לצד איוריה הגדולים והמלבבים, הספרים תמיד שופעים חן והומור וכושר המצאה (כמו בהמלצה השנייה כאן). לכן הופתעתי כשהצעתי את ספרה החדש (שירים מחורזים + הוראות פשוטות לעשרות יצירות מגלילי נייר-טואלט) לאמא מנוסה ובעלת טעם ספרותי משובח, וזו אמרה שאין לה מה לעשות עם ספר כזה – שמתאים, לדבריה, להורים שמוכנים להקדיש שעות לפעילות יצירתית בבית עם הטף, ואילו היא מעדיפה להקריא לטף שלה סיפורים ושירים, ומבחינה זו הספר קצת מבולגן מדי לטעמה. טוב, שמעתי ושתקתי, אבל השבוע נודע לי שהספר נתרם למשחקייה השכונתית, ושם הוא ממש להיט היסטרי, והדמויות שהילדים יוצרים מגלילי נייר-טואלט ריקים מקסימות בטירוף, כך אמרה אותה אמא בהתפעלות רבתי. אשר על כן הספר מומלץ בחום – למשחקיות, לגנים, ולהורים משקיענים לבני 3-7.

"גלילונה", כתבה וציירה: רינת הופר (הוצ' זמורה-ביתן, 64 עמ', מנוקד), 45 ש"ח בחנות "המגדלור" במקום 72 ש"ח מחיר מלא

משיכה לאופל

מרתק, מהפנט ומפתיע. עטיפת הספר "צל ועצם"

קבלו שוב את שי סלע (14), המומחית שלנו לספרי נוער ופנטזיה:

"איזה ספר מעולה – מרתק, מהפנט ומפתיע! זה הראשון בטרילוגיית 'הגרישה', והוא מתאר ממלכה דמיונית ובה מדבר חשוך בשם 'קפל הצל', השורץ מפלצות מעופפות מחרידות ואוכלות-אדם. הגיבורה היא אלינה, נערה בעלת כוחות קסם, שנעקרת מחייה הקודמים כדי לעזור במאבק נגד קפל הצל, המפלג את הממלכה לשניים, ואנשים נעלמים בו בלי שוב. נדמה שאין דבר שיוכל להרוס את קפל הצל, עד שלפתע, במהלך מסע נורא במדבר האימתני, שבמהלכו נפצע חברה הטוב ביותר, נחשפים כוחותיה של אלינה – כוחות נדירים ומסוכנים ביותר. אלינה נלקחת אל ארמונו של 'האופל', האיש הכי עוצמתי בממלכה (מלבד אלינה עצמה) שחושב שכוחות הקסם של הנערה יוכלו להשמיד את קפל הצל. אלינה נאלצת להתמודד עם כל מיני קשיים, לצד בדידות, תסכול וגעגועים – אבל האתגר הכי קשה שניצב לפניה הוא להתגבר על חוסר הביטחון שלה, ולהיות אמיצה מספיק כדי לבחור בדרך שהיא לא בהכרח הקלה ביותר, אלא הנכונה ביותר. הספר הזה יגרום לכם לפחד, להתרגש ולהתאהב, ולא תוכלו להפסיק לקרוא אפילו לרגע, מהעמוד הראשון ועד לאחרון. תרגומי הביטויים שקשורים לעולם הגרישה לא תמיד נראו לי, אבל התרגום עצמו טוב."

והנה גם פרק ראשון לטעימה, וגם האתר של לי ברדוגו (באנגלית), המתאר את "עולם הגרישה" שבראה לפרטי פרטיו. לבני 10-16.

"צל ועצם" מאת לי ברדוגו (מאנגלית: נעה שביט, הוצ' אריה ניר, 294 עמ'), 52 ש"ח בחנות "המגדלור" במקום 84 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה