19 באוקטובר, 2014

בתוך מים עמוקים

אליוט מאזינה לאלבום החדש והמעושן של מריאן פיית'פול ומבינה שמוסיקאים מבוגרים לא פורשים, הם רק משתבחים

מריאן פיית'פול חוגגת השנה חמישים שנים במוסיקה. ההישג הזה יכול היה להיות מרשים מספיק בפני עצמו, אבל אם נוסיף לתמונה את העובדה שלאורך הדרך התמודדה הזמרת האייקונית עם התמכרות קשה להרואין, חיים בביבים וגם סרטן, הרי שזה לא פחות מנס שפיית'פול עדיין אתנו, חיה, יוצרת, ומוציאה אלבום חדש. כשמסביבה לא מעט אגדות רוק שממשיכות להעניק לעולם מוסיקה מופלאה גם בעומק העשור השביעי או השמיני לחייהם (בוב דילן, לאונרד כהן, פול מקרטני, ניל יאנג, פטי סמית', לורי אנדרסון), מריאן שלנו – שתהיה בקרוב בת 68 – לא מסתפקת באלבום אוסף או מחווה, ומשחררת השבוע אלבום שהוא בקלות אחד היפים של הקריירה שלה.

כשהיא כותבת את המילים וניק קייב, רוג'ר ווטרס והזמרת הצעירה אנה קאלווי כותבים את המוסיקה, זימנה המלכה האם לאולפן מוסיקאים ומפיקים מעולים, כולל אגדות כמן בריאן אינו, ובישלה לנו אוסף מרטיט של בלדות ורוק. הקול המוכר, החרוך, המעושן של פיית'פול מרחף מעל מוסיקה עכשווית, מרגשת, מלאת קסם. את האלבום הנהדר הזה ילווה מסע הופעות עולמי של שנה שלמה – לא פחות – וספר תצלומים של פיית'פול מחמישים השנים שעברו. אני מאושרת לגלות שמוסיקאיות מבוגרות לא פורשות, הן רק משתבחות, יוצאות לדרכים לשנה שלמה, מקליטות  אלבומי מופת, וכותבות שורות כאלה:

"אני צועדת בתוך מים עמוקים, ואין לי זמן לבזבז. אני צועדת בתוך מים עמוקים, ולא נותרו כבר בחירות לעשות: הלב הקטן הזה שלי מלא כולו בשינויים, העולם מסתחרר סביבי והמים דורשים את שלהם. אני צועדת בתוך מים עמוקים, ומנסה להגיע אליך".

תקשיבו לה.

האלבום Give my Love to London של Marianne faithfullהחל מ-7.99 פאונד באייטונס, 13.47 דולר באמאזון

 

[youtube 3hvolyFeWEQ]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה