13 בפברואר, 2012

בטון רך

התכשיטים האורבניים של הדס שחם משלבים זהב ובטון (כן, כן, בטון) וגורמים לנו להרגיש הכי הארד-קור במשרד

את סיפור האהבה שיש לנו עם החיים בעיר ניסח יובל בנאי, כשכתב "מעל אורות ניאון / מעל לעיר בטון / אני רואה מלאך / והוא אומר לי קח את שנות התשעים". ואכן, הגיע הזמן להגיד את זה – טבע זה דבר טוב ומרגיע, אין על זה ויכוח, אבל גם לעיר, על כל מסת האפור שהיא אורזת בתוכה, יש יתרונות רבים. הפואטיקה האמיתית של חיינו מסתתרת בין הבטון לאספלט, בין הפיח לטיח, ולא נראה שזה ישתנה בקרוב. לכן, למראה קולקציית התכשיטים הבאמת-מקורית של התכשיטנית והצורפת הדס שחם, שמשלבת יציקות בטון (כן, בטון. שמעתם נכון) בזהב ובכסף לכדי תכשיטים עדינים ומלאי אופי, נעצרנו ופלטנו "וואו".

מסתבר שקלענו לטעמם של מביני עניין: את עיצוביה של שחם ניתן לפגוש בחנות המעצבים השיתופית UMBRELLA, שהקימה היזמית אלן רובין (שם ניתן למצוא מעצבי נעליים, בגדים, תיקים ותכשיטים החולקים יחד את החלל), וגם בחנויות מוזיאון שוות במיוחד בארץ ובעולם – כמו חנות המטרופוליטן ומוזיאון העיצוב MAD בניו יורק, חנות מוזיאון MOMA בסן פרנסיסקו, ובפריז בכלבו היוקרתי LE BON MARCHE או חנות מוזיאון PINACOTEQUE DE PARIS. דאבל-ריספקט. בעיצוביה, שכמעט אינם חוזרים על עצמם – היא עוסקת הרבה במבנים גיאומטריים מינימליסטיים ויוצרת תלת-מימד מקסים ומיוחד במינו, שאין בו זכר לגסות של הבטון, אלא להיפך – נושא עימו ניחוח עירוני מתוחכם ומעודן. לא נותר לנו אלא לפנות נרגשות אל הקורא יובל בנאי ולקוות שיסכים לרכוש עבורנו שי אורבני ורומנטי בדמות תליון בטון. אז מה אם אנחנו לא מכירים אישית? אל תהיה כבד.

תכשיטי בטון של הדס שחם – טווח מחירים: 120-800 ש"ח
להשיג בישראל ב-UMBRELLA (דיזנגוף 252, תל אביב); וגם בחנות מוזיאון תל אביב, חנות מוזיאון ארץ ישראל (רמת אביב), חנות מוזיאון העיצוב בחולון, חנות מוזיאון בית התפוצות, "ברנשטיין" – גלריה לתכשיטי מעצבים (גדרה); ובנקודות נוספות בארץ, בצרפת ובארה"ב, המפורטות באתר של הדס שחם.

 

בטון מגולגל. Hadas Shaham

 

 

יפה בכל צורה. Hadas Shaham

 

 

עד הפרט האחרון. תיקי לבד קטנים בהם נארזים התכשיטים של הדס

 

 

קנו לנו אחד מכל אחד, תודה. Hadas Shaham

 

 


[PSGallery=acsqrmlmhw]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה