19 בספטמבר, 2007

בוק ריפורט

בכל פעם שאתם מתלבטים על מתנה - עברו בחנות "ספרים בבזל" ותנו לחיים טלר לשלוף לכם ספר מותאם אישית והכי חשוב - עטוף בנייר משי כחול

סצינת החגים שהחלה זה מכבר, העלתה שוב לדיון את השאלה מהי המתנה האידיאלית: בגד, תכשיט, שוקולד, ספר? בגדים זאת מתנה בעייתית: מספיק שקנית לארג' (שלא לדבר על אקסטרה לארג') למי שמידתו מדיום, והסתכנת בעלבון צורב. תכשיטים – מתנה מאתגרת תקציבית. שוקולד – נדוש ומשמין. מה נשאר? השי הנצחי: צרור הדפים הכרוכים, המדיפים ניחוח דפוס טרי. ומי שטוען שספר הוא לא מתנה אישית, כנראה לא קיבל מעודו ספר שנבחר במיוחד עבורו ונעטף בנייר משי כחול.

ניירות משי כחול הם סימן ההיכר של חיים טלר, שייסד לפני ארבע שנים את מדינת הספרים שלו בבזל. זו מדינה קטנה, עשרים מטר רבוע שטחה, והיא מלאת כל טוב מהרצפה עד לתקרה: ספרים שחיים בוחר אחד-אחד, כמו לקטור מיומן, מתוך ידע ואהבה. תמצאו אצלו את כל רבי המכר המתבקשים, ולצידם מיטב ספרי העיצוב, האדריכלות, האופנה והתכשיטים. יש בעברית ויש באנגלית, יש מגזינים מצויינים ויש היצע מצויין גם במדפי הילדים, ובחלון הראווה תמיד תופתעו על ידי כמה שכיות חמדה שיעשו לכם חשק להיכנס, להתיישב ולדפדף בהן עד השקיעה. אצל חיים אפשר להזמין ספר שיש רק בחו"ל ולקבל הצעת מחיר כדי להחליט אם רוצים שיזמין אותו, אפשר להתייעץ איזה ספר מתאים לקנות למישהו שאוהבים, ואפשר להרהר בין המדפים אפילו שעה, שעתיים ושלוש, ועדיין להרגיש אורחים מאד רצויים.

כשסוף סוף בוחרים, מקבלים את הספר עטוף בנייר המשי המדובר, וזה רק אחד מאינספור ההבדלים בין בוטיק הספרים הנפלא של חיים לרשתות הענק עם מיליוני הכותרים. בפעם הבאה שתשברו את הראש בחיפושים אחר מתנה עדינה ומרשרשת, עזבו אתכם מבונבוניירות בניירות מוזהבים. לכו ישר על הממתק האמיתי.

החנות "ספרים בבזל", בזל 32, תל אביב. טל': 03-5467405

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה