24 בנובמבר, 2010

בדרך לעולם מושלם

משחק לילדים מלֶבד צבע את עולמנו בוורוד מטאפורי

השבוע שמענו ברדיו את "Imagine" ונתקפנו געגועים. לא, לא געגועים לג'ון לנון – אחרי הכל, לא היינו ממש קרובים – וגם לא לשום דבר ספציפי. סתם, געגועי סתיו כאלה. בעודנו מהלכים מהורהרים בין עלי השלכת, תהינו מה היה מוליד מפגש פסגה בין לנון לבין משוררנו הלאומי, ביאליק. הגענו למסקנה שהפזמון של "אימג'ין" היה ודאי נשמע כך:

 

"יאמרו הבריות שאני חולמני
אך הרי לא חולם בודד הנני
תקוותי כי תחברו אליי ביום מן הימים
ותבל כולה תתאחד לעולמים".

 

רגע לפני שאשפזנו את עצמנו במחלקה לבריאות הנפש עקב דיכאון חורף שהקדים את זמנו, החלטנו לשלוף את עצמנו מהעגמומיות בעזרת טריק ידוע של פסיכולוגים, ולהחזיר את עצמנו לתקופת הילדות. מיד מצאנו פעוט שיסכים לשחק איתנו (שיטה בדוקה להשבה מיידית של שמחת החיים) וירדנו לגובה הרצפה, רק כדי לפרוש עליה את חלקי "יוצרים עולם", ערכת המשחק המרשימה ביותר שפגשנו מזה זמן רב. "יוצרים עולם" הוא משטח שעשוי מלֶבֵד, ואיתו לא פחות מתשעים חלקי לֶבֵד שונים, הכוללים דמויות, חיות, כלי תחבורה, חלקים מעולמם הפנימי של הילדים ואלמנטים מן הטבע. החלקים נצמדים בקלות למשטח הלבד הגדול (ללא סקוץ'), כשהוא מונח על הרצפה או תלוי על הקיר. הילדים (וגם המבוגרים) יכולים ליצור להם עולם דמיוני עשיר, שאינו כפוף לחוקים, לכללים או לגבולות, ולשחק לבד – או עם חברים – במשך שעות.

 

את "יוצרים עולם" יצרו אלינור וישי רון מסטודיו Simply good לעיצוב מוצרי תינוקות – מותג הבית של רשת שילב, והם דאגו לכך שהוא ייוצר בטכניקה ידנית ויהיה ארוז בתיק בד, מה שמאפשר לקחת אותו גם כשהולכים לישון אצל סבתא, ולהמשיך ליצור אצלה את העולם האידיאלי. אפשר לומר שלנון וביאליק יכולים לישון בשקט: מצאנו את העולם המושלם. עכשיו רק נותר לחכות לחורף, ולהתחיל לשחק ליד האח.

 

"יוצרים עולם" משחק דמיון – 250 ש"ח (לגילאי 3+)
להשיג ברשת שילב. פרטים על "סימפלי גוד" ב- www.simplygood.biz



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה