27 ביולי, 2011

אמת או חופה

מתחתנים? קרין מוסקונה מספקת לכם טיפים מהשטח. והפעם: איך לעצב חופה מושלמת (וכמה נגני נבל אתם באמת צריכים)

אם אתם מתחתנים הקיץ אתם בוודאי בשיאן של ההכנות ולכן זה בדיוק הזמן לדבר קצת על השלב המרכזי בערב – החופה. את הגימיקים הרגילים של הפרחת בלונים, הפרחת יונים ועוד הפרחות כאלה ואחרות בסיום הטקס – כולם מכירים ואין טעם לחזור. אני כאן בשביל לתת לכם טיפים של ממש – היישר ממשרדה של המפיקה.

נתחיל בפרטים הטכניים שעושים את ההבדל:

 

הבמה
נסו לעצב חופה גבוהה, כזו שמוצבת על במה בגובה של 60 או 90 ס"מ מהקרקע. גובה נמוך מזה – יבטיח שחצי מהאורחים לא יראו אתכם, וגבוה יותר – יוצא קצת "שופוני" ומנוכר בשביל מעמד כה מקרב. חופות בגובה הזה כבר מחייבות מעקה, לכן הקפידו לבדוק שהוא יפה לטעמכם. מלבד זאת בקשו מהמפיקים שלכם לדאוג לשטיח שיכסה את החופה והמדרגות, ואל תסתפקו בבמה צבועה (ולא מספיק יפה). גודל הבמה תלוי במספר האנשים העומדים תחת החופה, הגודל המקובל הוא 2.44X2.44 מ' או 3.66X3.66 מ'.

הכסאות
חשוב למקם כ-3 שורות משני צידי שביל ההגעה לחופה,  למען המבוגרים שרוצים לשבת וגם כדי שלא יסתירו. לנו הישראלים יש נטייה להצטופף קדימה, הכיסאות מונעים זאת ויוצרים מרחק נכון.

עיצוב החופה ושביל החופה
שביל החופה הינו חלק בלתי נפרד מהחופה עצמה. אני ממליצה לבחור בשטיח לבן או צבע חול, ארוך וברוחב של כ-2 מטר, ולעטרו משני צידיו בעציצים גבוהים או ערוגות פרחים נמוכות. עוד אפשרות היא למקם 2 שורות של הוריקנים (כלי זכוכית להגנה מהרוח) עם נרות. אופציה מרשימה נוספת הינה ליצור שביל אך ורק מעלי ורדים. היום מאוד אופנתי להתחתן תחת חופה מסורתית (כזו שמחוזקת ידנית על ידי הקרובים לכם). במקרה כזה אני ממליצה לתפור בד חדש ולעטר את ארבעת הקצוות המחוברים למוטות בפרחים או סרטים מתנופפים. למי שרוצה מראה תנכ"י – ניתן לעטר על ידי אשכולות ענבים וצמח מטפס כגון קיסוס על גבי המוטות. את השדרוגים האלו אפשר גם לעשות לבד, אם תרצו לחסוך (וגם לקחת חלק של ממש בהכנות).

ליווי לחופה
רוב האנשים בוחרים שיר חופה שינוגן מדיסק. אופציה אמנותית יותר תהיה לשכור שניים-שלושה נגנים שילוו אתכם בשיר אהוב live . לכניסה דרמטית יותר ביחרו בחצוצרה, סקסופון או שופרות. הקפידו שהנגנים יגיעו בלבוש הולם, חליפה או שמלת ערב. אגב, כך כדאי גם לגבי כל ספקי האירוע השונים.

לסיום: משהו אישי
נסו לשלב בחופה מספר מילים אישיות אחד לשני, זה מקסים ומעצים את החוויה (שלא לדבר על הזיכרון בוידאו). ולמי מכם שמתקשה בכתיבה – יש כותבים שמתמחים בכתיבה יצירתית לאירועים מסוג זה. מזל טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה