01 ביוני, 2011

אז מה למזוג לכם?

ארבעה יינות לבנים (עד 70 ש"ח), שאנחנו תמיד אוהבים לחזור אליהם - יבטיחו לכם ערב שבועות בראש טוב

מתכון לקיש שדוחפים לתוכו שלל גבינות בשווי מיליארד קלוריות? יש! דודה שסינג'רנו להביא איתה אלף בלינצ'ס? יש! מקום שמוכר עוגת פירורים שנראית ביתית? יש! על פניו נראה שאנחנו יחסית מוכנים לשבוע הבא. רק עוד משימה אחת לפנינו: יין לבן. ולפני שאתם פוטרים את עצמכם ומוזגים את מה שנשאר חצי פתוח במקרר עוד מפסח – הרשו לנו להציג בפניכם את ארבע הבחירות שלנו (יש עוד כמובן, אבל היינו חייבים להצטמצם). כולן מצוינות, וכולן מבטיחות שדודה סוניה לא תצא סחי מהערב:

1. היומיומי (בתמונה למעלה)
שם: Orvieto Classico 2009, Ruffino, Umbria (אורבייטו קלאסיקו 2009, יקב רופינו, אומבריה)
למה דווקא זה: נתחיל בעובדה כי המסעדות שאנחנו הכי אוהבים לשרוץ בהן בוחרות את אורבייטו קלאסיקו של הלייבל האיטלקי "רופינו" כיין הבית שלהן. נמשיך בכך שצבעו וגופו מזכירים לנו אגסים, תפוחים ופירות הדר, שזה שילוב מצוין לכל הדעות. ונסיים בכך שיותר מכולם – אורבייטו מתאים מאוד לאווירת יומיום. כך שאתם ממש לא חייבים לחכות לשולחן חג כדי ליהנות ממנו, מספיק לגמרי לתת לו ללוות גם שניצלים ופירה.
מחיר: 35 ש"ח

 

 

2. הפראי

כוס שנייה. יין Bourgogne Aligote של Louis Jadot

 

שם: Louis Jadot, Bourgogne Aligoté (בורגון אליגוטה, יקב לואי ז'אדו)
למה דווקא זה: מביני עניין גדולים מאיתנו נשבעים שלמרות שנורא כיף להגיד  "אנחנו נלך על שרדונה שאבלי מבורגון" – עדיף להזמין את האליגוטה הבורגוני. כי בניגוד לזני השרדונה, זן האליגוטה נחשב לפראי יותר, ספרטני, מעניין בפה, פחות מתוק ויותר מסתורי. בדיוק מה שהולך עם  דיאטת הפשטידות שלנו.
מחיר: 69.90 ש"ח

 

 

 

3. המרענן

עוד קיש גבינות למי? יין סוביניון בלאן של פלטר


שם: סוביניון בלאן 2009, סדרת פלטר, יקב פלטר
למה דווקא זה: מדובר ביין שהופק מ-100% ענבי סוביניון בלאן שנולדו ברמת הגולן, ונבצרו ידנית. תוסיפו לאווירת הבוטיק הזו את לייבל הפרפר המהמם, ואת העובדה כי מדובר ביין חמצמץ בעל סיומת ברורה וחדה, אך ללא חמיצות יתר המאפיינת את הזן בדרך כלל – וקיבלתם בוסט מרענן ומרומם, שיעזור לכם להישאר מפוקסים גם בזמן השיחה החמישית על סלט ארבע-גבינות.
מחיר: 69.90 ש"ח

 

 

 

4. השורד

בלינצ'ה מסקרפונה מישהו? יין סוביניון בלאן "גיר" של תבור

 

שם: סוביניון בלאן "גיר" 2010, סדרת אדמה, יקב תבור
למה דווקא זה: יין הסוביניון בלאן נחשב לווינר של היקב מכפר תבור – כבר מספר שנים. לא רק בגלל שהענבים שלו מציעים טעמים ישראליים המזכירים הדרים חמצמצים, עם סיומת טרופית ומלאת פרי. אלא בעיקר בגלל שהבציר הזה שרד תנאי אקלים קשים, התחמק ממכת חום וזכה להגיע ליקב במהירות ובדיוק בזמן הנכון. והתוצאה עשירה בטעמים, מתאימה בדיוק לערבי קיץ חמים, לרגע שבו בעלת הבית מוציאה קינוח וזורקת "אז, נו…" שמרמז כי היא מתה שתלכו כבר הביתה.
מחיר: 65 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה