29 בפברואר, 2016

או-אה-מה קרה, ביונסה התעוררה!

אם עוד לא עודכנתם בטרפת סביב השיר החדש של ביונסה, Formation, הנה 5 הוכחות לכך שמדובר באמירה הכי משפיעה שלה עד כה. עם כל הכבוד ל"קרייזי אין-לאב", כן?

טוב, זה לא סוד שאנחנו מאוהבים בגברת ביונסה (כבר שינית במשרד הפנים את שם המשפחה ל-זי?), ושכל וידאו-קליפ חדש שהיא מוציאה, מצריך תמיד טקס שלם של צפייה משותפת, ניתוח ופאוזה על כל אאוטפיט בלתי אפשרי. אבל שום דבר לא הכין אותנו לסערה שהביא עימו הסינגל האחרון והעוצמתי שלה – Formation.

כדי להשאיר גם אתכם מעודכנים, פנינו למומחה שלנו לענייני מוזיקה מעולה ואקטיביזם רותח, ומצאנו 5 דברים שכדאי שתדעו על השיר ועל הליידי עצמה. ובמילים אחרות – כך תפגיזו בשיחת החולין בדרך להופעה הבאה שלה (נו, מתי את באה כבר?):

1. זו הפעם הראשונה שביונסה מדברת באופן גלוי ומכוון על היותה שחורה. זה אולי ברור כשמש שביונסה היא אפרו-אמריקאית, אבל לעובדה זו לא היתה התייחסות במוזיקה שלה מעולם. הפעם, זה קיים במילים, זה קיים בסאונד (המסמפל טקסט מסרטון יוטיוב של נער שחור שנרצח על ידי שוטר), זה בדימויים ובסטים המרהיבים שבקליפ – החל מתקופת העבדות, דרך 'הפנתרים השחורים', האסון שפקד את ניו אורלינס, ועד הטבח היומיומי שמתבצע בשחורים בארה"ב של אובמה. הביקורת של קווין בּי חותכת בבשר החי של אמריקה.

2. העיתוי שבו ביונסה בחרה לשחרר את השיר – 6.2, יום לפני הופעתה בסופרבול, הוא תאריך הנקשר גם לימי הולדתם של טרייבון מרטין וסנדרה בלנד, נער ואישה שחורים, שמצאו את מותם על לא עוול בכפם (והשוטרים האחראים מעולם לא הועמדו לדין). וכל זה בפברואר, שהוא גם ה-Black Hisotry Month. מהפכנית, כבר אמרנו.
 
3. ביונסה מכנה את עצמה במילות השיר בכל כינוי גנאי אפשרי שנדבק לשחורים באמריקה. היחיד שלא הכרנו עד עכשיו, מודים, היה Bama (המקבילה האפרו-אמריקאית ל"פרחה" שלנו).

4. עם ובלי קשר – המערכון החכם של סאטרדיי נייט לייב שמתאר את הקטסטרופה שמשתוללת ברחובות אמריקה ביום שבו האדם הלבן מגלה ש"Beyoncé is Black", קורע מצחוק ונוגע בדיוק בנקודות שסאטירה ומודעות עצמית צריכות לגעת. ביג שאפו.

5. הבת של ביונסה, בלו אייווי, מופיעה בקליפ, והיא מהממת ברמות שבאמת, חבר'ה, אין טעם לצלם את הילדים ברסיטל פורים בגן. לסטנדרט הזה כבר לא נגיע.

יאללה בִּי, מחכים לך במנורה-מבטחים מ-ע-כ-ש-י-ו.

לחצו כאן לצפייה בקליפ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה