22 במרץ, 2020

תשכחו אותי בבית

הרכבנו את "מצעד הלינקורונה הגדול", שיוביל אתכם אל מחוזות חדשים של למידה, יצירה, התפתחות אישית או כושר - מבלי להוציא מהבית זרת. הבידוד נעשה יותר נוח

אחרי שקצת צחקנו, בכינו, נלחצנו, נחקנו והשתעלנו על מרפקים של אחרים (סליחה מאמי, אבל אם הולכים – הולכים יחד), התעוררנו הבוקר לשבוע ראשון ללא משימות משויכות באופ"ק או עתיד באופק. קרי, אל שארית חיינו כפי שלימדה הקורונה שאפשר – חל"ת ולתמיד. נותר אם כן לפנות אל המורה הפנימי החבוי בנו (שלכל היותר, יודע להדריך איך עוברים מנטפליקס ל-VOD) או להתחיל לסמוך על חכמת ההמונים, המופצת בימים ויראליים אלו לכל עבר, אבל בקטע טוב (נו גרטה, מרוצה עכשיו?).

קיבצנו מרחבי הוואטספ עשרות רעיונות נהדרים במגוון תחומי העשרה לכדי "מצעד הלינקורונה הגדול", שיעביר לכם בכיף את הזמן (אפילו יותר מטיול לכלוב הבקבוקים), יעלה את המורל (ברמה של סרטוני דיסני: גרסת הקורונה) או לפחות ישקיט לכמה רגעים את הבית. בחרו כיוון, והופ! קיבלתם זמן פנוי השווה את אורכו בזהב (משהו כמו – לענות על שני אימיליים / סידור גבה אחת / שירותים בדלת סגורה). על לא דבר:

#1 (בתמונה למעלה) – עדי "אפונה" ינובסקי, פיתחה כבר מזמן פעילויות להורדה ולהדפסה ביתית, שמאפשרות להפוך את ערימת גלילי הטואלט שצברתם למשפחת גיבורי על, למשל. או להקים עיר מקרטוני חלב, להמחיש את סיפורי החגים, בינגו לפסח, פירמידות ואריזות ממתקים מצחיקות, משחק לל"ג בעומר (רק שלא נגיע עד לשם!) – ועוד טריליון רעיונות שתוכלו ליישם בקלות, תמורת פחות מדמי משלוח לשירות מהסופר. בואו לאכול כל מה שאפונה מגישה, ולא משימורים.


#2

home4
כרמית וולק מסטודיו PLAN C design איירה שורת דמויות להקמת תיאטרון בהדפסה ביתית, בנושא פיראטים, רובוטים, משפחה או מפלצות. אבל מי שמחפש פתרונות חלופיים להום סקולינג שנעצר באמצע המומנטום – שילך על ערכות הלימוד היפות שכרמית התאימה לראשית קריאה, כתיבה, הכרת מילים או חשבון – ויגיעו עד אליכם על כרטיסיות מחיקות חכמות. העבירו שיעורים, העבירו מגבון-אלכוג'ל, ריפיט.

#3

home3
עדנה נגר, מהחנות "הפתעות", ידעה לסמן את הכוכב האמיתי וגיבור-העל של התקופה, ומעבירה כל השנה סדנאות להכנת סבונים בשלל צורות וצבעים שבא לאכול (ארטיקים, פירות, דובוני גומי, עוגות ועוד). ערכות DIY שלה, כוללות הוראות להכנה ביתית ומהנה של סבון; אבל מי שבמסגרת טרלול שופינג הטואלטיקה האחרון, הצטייד כבר בחומרי הגלם הנדרשים – יכול כעת לקבל ישירות רק את סודות ההכנה – ויאללה סבנו זאת בעצמכם.

#4

frat
אפרת דה בוטון, ברונית מגזרות הנייר, העלתה לאינסטגרם הצבעוני והממכר שלה, סרטוני הדרכה קצרים וכיפים שיובילו כל זוג ידיים משועממות, צעד אחרי צעד, עד ליצירות שהופכות למשל בקבוק נוזל כלים ריק – למנהל קרקס; קופסאות מ"וולט" – לכדי עוגת קומות; קרטון חלב לבית גמדים; אבני גינה – למפלצות; סקוצ'ברייט – לבובת יד ועוד רעיונות מגניבים שיוציאו את אדוארד-ידי-מספריים החבוי בכם. מי שמסיים, שיעבור לבהות בפורטרטים שאפרת מעצבת מתמונות משפחתיות ינסה לזהות מפורסמים מנייר או יתעמק בדפי הפעלה יפים ופתוחים לשימוש מהאתר של אפרת.

למי שאין מדפסת, שיפתח בכל תכנת ציור בטאבלט את דפי הצביעה שעיצבו במתנה במותג הילדים NUNUNU, באווירת ההדפסים המגניבים והכי מזוהים עימם. קדימה ילדים, לצאת מהקווים עדיין מותר.

#5

home9
כולם עד אחרון ההורים הלא מחוברים לוואטספ של הגן קיבלו לינקים להצגות הפתוחות לצפייה של תיאטרון "אורנה פורת"? הכי חמוד מצידם. אז אם כבר עלינו על גל תרבותי, צאו למגוון תערוכות וסיורים וירטואלים, שפתחו שורת מוזיאונים חשובים ונהדרים מסביב לעולם – וגם פה. הדריכו את הילדים או שוטטו לבדכם, כמו שתמיד חלמתם לעשות ואף פעם לא היה לכם תירוץ, כמו בלובר בפריז (סופסוף מונה ליזה בלי שיסתירו!); בבריטיש בלונדון; במוזיאון הארכאולוגיה של אתונה; בפראדו במדריד; בגלריה הלאומית בוושינגטון; במוזיאון ישראל (שצירף דפי צביעה אמנותיים); במוזיאון ת"א; בסיורי האמנות של גוגל, ועוד. לגלוש מפה ולהרגיש שם. אבל רק שהכל נפתח מחדש, כן?

#6

home6
הוצאת הספרים המוקלטים, iCast, מציעה למעלה מ-2000 כותרים בעברית, שמקריאים הסופרים עצמם או שחקנים מפורסמים. ויש כאן מכל מדף: מתח, שירה, ילדים, פרוזה, הדרכה עצמית, מה שתרצו. ואם בדרך כלל נהוג להאזין לעושר הזה בפקקים, ברכבת, במכון (בעיקר מי שאין לו רגע לדפדף או מתקשה בקריאה וראייה), לאחרונה צצו מצבי חירום חדשים ומחייבים (כמו "סיימנו את כל ה-VOD פעמיים" / "כלאו אותנו מהבוקר במטבח" / "מקפלים כביסה בלילות בעיניים עצומות"). בתור טעימה מרימה, הוקלט ונפתח להאזנה חינמית המחזה הקלאסי והמצחיק מאוד של מולייר, "בית ספר לנשים" (שאפשר ומומלץ לשלוח לסבא ולסבתא), כמו גם "בריכה עירונית" של אדוה בולה המעולה; פלוס עוד 3 ספרי מתנה שיישמחו את הנוער. במקביל אך במודפס, באתר של מט"ח תמצאו ספרייה לימודית מחכימה במגוון נושאים, סרוקה לשימוש חופשי. בחרו כותר והיזכרו כמה כיף זה כשמישהו פשוט מקריא לכם סיפור. הנשיא רובי, אתה פנוי?

#7

home
מי שמעוניין ויכול לנצל את זמן הלימבו להתפתחות אישית, מוזמן להתחבר לקורסים הפתוחים של "שירות התעסוקה", שמלמדים תוכנות מחשב בסיסיות, אנגלית עסקית, שיווק באינטרנט, פוטושופ, אמנות הפרזנטציה ומיני כישורים חשובים שעוד יוציאו אתכם מהחל"ת עם לינקד-אין מפוצץ הצעות עבודה חדשות. אפשר גם להתחבר אל למעלה מ-500 קורסים חינמיים של אוניברסיטאות אמריקאיות, או להשלים סופסוף את הסמינר הפתוח של יובל נוח-הררי, "קיצור תולדות האנושות". גם הקטנים יכולים לעבוד על האנגלית שלהם עם סדרת "5 דקות אנגלית" שהעלה משרד החינוך, בה כל פרק מוקדש לנושא אחר; או להתעמק בדפי ה-ABC החינמיים של חברת "מליסה ודאג"; ולצאת עד ל"ג בעומר נייטיב ספיקרס. פרינט אנד ליסטן.

 

 

#8

home7
מכון ויצמן פתח אתר ייעודי לביות הכפוי, שיקח אתכם למסע מדעי כיפי ומומלץ לכל המשפחה. יש חידונים, סרטונים, כתבות מוקלטות שמנגישות מחקרים מדעיים לגובה האזניים, משחקים, קורסים דיגיטלייים, הצעות לניסויים ביתיים ובקיצור – עולם שלם ומומלץ שעוד יוציא מכם תרופה לCOVID-19 הזה. צאו לדרך!

 

#9

celine
עד שיתבררו הנזקים האמיתיים של הקורונה (דהיינו – תידחה ההופעה של סלין דיונה), השלימו את כל ההופעות החיות שתמיד רציתם לשאוג בהן. פתחו סטורי ושימו פול ווליום עם הפפרז, אדל, אד שירן, דיג'יי גוואטה, ביונסה, ליזו, בילי אייליש, קולדפליי, קייטי פרי, פינק, פול מקרתני, ריהאנה, ליידי גאגא, מטליקה, מדונה, ברונו מארס ועוד, ככל העולה על אזניכם (כולל מקבץ הופעות מיתולוגיות משנות ה-70 עם קווין, בואי, ג'קסון ואחרים). מי שמתגעגע יותר לכיוון של שוּני, שיתחבר ל"זאפה TV" המעניקים שבועיים מתנה של עשרות הופעות מקומיות. לגבי סטנדאפ – הטריליון שיש בנטפליקס יספיקו לכם גם לשנתיים בידוד, כן?

 

#10

home8
אם כבר הצלחנו להרים אתכם מהספה, שווה להיזכר שיוטיוב גדוש גם בשיעורי כושר שמזמינים אתכם עכשיו יותר מתמיד להתחיל לעשות משהו עם כל השימורים (והצמיגים) שצברתם בבית. אפשר להתחיל עם אירובי מחטב של אירה דולפין; אפשר להתחבר לאימוני פילאטיס ביתיים; אפשר להזמין את הילדים לתכנית "רוצים לזוז" (או לשיעורי הלייב של The Body Coach הבריטי, כל בוקר ב-11, שעון ישראל); אבל הכי עונג? לפתוח כל בוקר מחדש עם "שעת כושר" המיתולוגית ולהיזכר איך דליה מנטבר, חיה הלפרין, אורה חיון ויעקב לויתן (רגע, אתה קשור לאירה דולפין?) עלו על מכנסי הניילון והחותלות והוכיחו שהם הכי ארבע-ראשי שאפשר.

#11

home5
לסיום מרגיע, אם הידיים פנויות ומאסו מלהפיץ צחוקים בוואטספ (רק כדי לחטוף "כבר קיבלתי" מייבש), נצלו את הדגדוג באצבעות כדי ללמוד לסרוג יחד עם יבגניה טורצ'אק, שתשלח לכם הוראות לסריגת מפה עגולה ויפה. אתגרו את עצמכם לסיים עד פסח (ואז עברו לסרוג שטיח לחדר הילדים שהוסב ל-WeWork סניף Rishon).
וכמובן, כל חלום טוטוריאלי שתמיד רציתם להגשים – ללמוד למרוט שפם עם חוט, לקלוע צמה ביד אחת, קסמי קלפים, לקרוא תווים, לנגן בחליל (לגלף חליל!), לדבר מנדרינית (ולקרוא מתכוני מרק עטלף) או להכין אלכוג'ל ביתי למקרה שייגמר (הסליים של 2020!) – הכל ברשת, זמין ומספיק גם למאה שנות בידוד. דה טיים איז נאו.

One thought on “תשכחו אותי בבית

  1. מרמלדה הגיב:

    והנה עוד שירותים הפתוחים לציבור חינם (שנתקבלו אחרי סגירת הכתבה ?) :

    1. מועדון ״צוותא” פתח את הארכיון המיתולוגי שלו והעלה הופעות שלמות של כוורת, שלמה ארצי (הכי קלאסי), שושנה דמארי, חווה אלברשטיין, שוקולד מנטה מסטיק, חלב ודבש ועוד עשרות מופעים מלאים:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLfG9dp5uE9dJR33tynFszezQiYUsA3P5G

    2.נאס”א הפכה את כל ספריית המדיה שלה לזמינה לציבור הרחב וחופשיה מזכויות יוצרים:
    http://bit.ly/2Qmku7d

    3.הקואליציה לקידום סחר הוגן מציעה קורס בן 8 מפגשים בנושא, ואיך אפשר לקדם את התחום בבתי הספר לאחר החזרה לשגרה:
    http://bit.ly/fairtradelearning

    4.המרכז לאנשי הלמידה הארגונית בישראל הוציאו קיט למנהלים שעוסק במיומנויות לניהול מרחוק:
    http://bit.ly/2xal7tC

    5.תוכנת Zoom פתחה את הגישה לניהול שיחות ועידה בוידאו חינם ומאפשרת להקליט שיחות, לשתף מסך, להרים יד, אימוג’יס ואף להחליף את הרקע בבית:
    http://bit.ly/3dcyxpQ

    6.הסטארט-אפ Wisers מפעיל מוקד תמיכה מרוחק לגיל השלישי עבור תפעול המכשיר הסלולרי והמחשב, שמירת קשר מרוחק עם המשפחה ועזרה בביצוע פעולות אינטרנטיות: 0733744590

    7.ער”ן בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה, הקימה את קו הסיוע לסובלים מחרדה ולחץ בעקבות נגיף הקורונה בטלפון 1201, שלוחה 6 או בצ’אט:
    http://bit.ly/2x2xqIm

    8.קונצרטים, אופרות ומופעי בלט מהארץ ומהעולם מועלים מדי יום לרשת – רובם בחינם, ומשלבים גם את הקהל בחוויה:
    http://bit.ly/2QiWSAn

    9.כל ערב ב-21:00 – הצגת תיאטרון חיפה באורך מלא:
    http://bit.ly/3aZMx46

    10.קשת תיירות מחזירה ישראלים הביתה, טלפון – 08-9900555: http://bit.ly/2IX40hR

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה