01 ביוני, 2010

שאלה טובה

בגלריה אינטרנטית מקוונת ויפה בשם WHcreation מצאנו תשובות לשאלות הכי מעניינות, כמו למשל מהי דת? (שוקולד מריר 70%, אם שואלים אותנו)

השבוע נזכרנו באילנה המורה שלנו לאנגלית מהיסודי, אישה בעלת כושר משחק מוגזם, אנרגיות של ציפי שביט ומבטא מהקיבוץ, שלימדה אותנו כל מה שצריך לדעת על WH questions, מה ההבדל בין whether ל-weather ולמה how צורפה לקבוצה למרות שהיא לא נראית כמו כולן (סיפור חיינו).

שחף ירון ולימור ויסברג החליטו לקחת את השאלות הללו כמה צעדים קדימה, והקימו גלריה וירטואלית לאמנות עכשווית בינלאומית, בשם WHcreation בה הן מייצרות דו שיח חדש כל כמה חודשים סביב שאלת WH אחת. שחף ולימור, אחיות חורגות ושותפות עסקיות, הן גם מעצבות גרפיות ואמניות ששמו לב במהלך עבודתן כי חסרה פלטפורמה אינטרנטית שתציג תערוכות קבוצתיות ותפתח סביבן דיאלוג בינלאומי.

בגלריה הנעימה והמושקעת שעיצבו השתיים עלו עד היום 3 שאלות ותערוכות מרתקות כמו מהי אותנטיות (What Is Authentic) או מהו מגדר (What Is Gender). את הנושא שולחות האוצרות כקול-קורא לאמנים מישראל ומחו"ל, ידועים או כאלה שרק התחילו, ומקבלות מהם בחזרה עבודות המרכיבות יחד שיחה או דיאלוג בין עשרות המשתתפים, כמו גם בין אמצעי המדיה ותחומי האמנות השונים הנפגשים בגלריה – ציור, צילום, גרפיטי, פיסול, עיצוב, וידאו-ארט, סאונד ועוד. כל אמן ומעצב מקבל ללא תשלום "חלל" משלו (ככה זה כשאין הוצאות על משלוח, ביטוח ושומר בכניסה) בו מוצגת עבודתו בליווי טקסט המסביר מה עומד מאחוריה וכיצד היא עונה על השאלה.

את נושא התערוכה המוצגת כעת בגלריה, מהי דת (What Is Religion), שלחו הבנות לאמנים בעלי אמונות ודתות מלאומים שונים וקיבלו עבודות מפתיעות, כמו למשל זו של Jamal Penjweny, אמן עירקי שצילם בתים שעדיין מחזיקים בתמונות של סדאם חוסיין; או של אדם שר, שצייר גבר יושב מרותק ל-Mac שלו, כמייצג של דת המחשב החדשה; או של האמנית הפלשתינאית Jumana manna על שיר המעלות, אילוסטרציה של דוד פולונסקי על הנחת תפילין ועוד. אחת העבודות המרגשות שמצאנו (בתמונה) שייכת לאמן הפולני Rafał Jakubowicz, שהקרין את המילים "בריכת שחייה" בחזיתו של בית כנסת ישן בפולין שנהרס ובמקומו נבנתה ב-1940 בריכת שחיה עירונית.

חלק מהעבודות נוצרו מזמן ומתאימות בול לנושא שבחרו, חלקן חדשות שנוצרו במיוחד, וכולן מציגות אמנות עכשוויות ומרהיבה ממדינות כמו יפן, סין, ארה"ב, שבדיה, איסלנד, טורקיה, גרמניה, הולנד ועוד. בקרוב  תעלה בגלריה שאלה ותערוכה חדשה העוסקת בזהותו של טורף (Who Is a Predator). אנחנו מתכננים לשלוח תמונה שלנו מהפסקת צהריים ממוצעת במשרד.

WHcreation, גלריה אינטרנטית בינלאומית – הכניסה וההשתתפות ללא תשלום
לפרטים נוספים – www.whcreation.org או info@whcreation.org (האתר של לימור ויסברג, האתר של שחף ירון)

[PSGallery=97km7mb1a]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה