09 בספטמבר, 2012

עיר מקלט

ברחנו ל"פורט סעיד" וגילינו אווירת חופש, פינגר-פוד מוקפד ובילוי אסקפיסטי. יושב עלינו בול

אם לאחרונה כל בום קטן מקפיץ אתכם, אם נדמה לכם שיותר ויותר חברים מפנים פתאום את הממ"ד, אם התחלתם לפזול לעבר קונסוליות זרות – אתם לא לבד. גם אנחנו מחפשים להשאיר מאחור את רמת החרדה ולצאת לנופש בטנקיני ללא תאריך חזרה (כבר שיחקתם עם הילדים "מה כל אחד מציל מהסלון?"). ואם בשנה שעברה עוד שקלנו לרדת לטאבה ולדמיין שאנחנו בעיר נמל בריביירה, גם זה כבר אי אפשר. אזהרת מסע או לא, הלכנו לבקש מקלט במקום הכי קרוב לסיני שמצאנו: המסעדה "פּורט סעיד".

מבית היוצר, ובהשראת כהני התפריטים אייל שני ושחר סגל ("צפון אברקסס", "הסלון", "המזנון"), נולד לאחרונה מעוז מענג נוסף, שמציע בהתאם לשמו אווירת חופש ים-תיכונית, אוכל שכיף לזלול בידיים (בניצוחו של גיא בן הרוש), מוזיקה אסקפיסטית (מתקליטי ויניל), חפלות בשישי ובוחטה של קוּליוּת מרגיעה. בפורט סעיד, שהוקם ומופעל ע"י בעלי הבר-רדיו הפופ-אפי "תדר" (שלומי זידאן, צח בר, איתי וולטר דראי ודרור שר), ובדיוק במיקומו הקודם, תוכלו למצוא מגוון מנות קטנות ומוקפדות שמוגשות על ניירות מוזהבים או בצלחות שיתוף, וגם ארוחות בוקר משביעות שאפשר להרכיב ממנות הדגל, וכמובן – כמויות אלכוהול שישכיחו מכם כל ריאליטי צ'ק. אנחנו חלקנו למשל ערמת עגבניות טריה (16 ש"ח); כבדי תרנגולת ופלחי תפו"א מוזהב במחבת (נימוח ומצוין, 38 ש"ח); מטיאס שהוגש לצד חלה, ביצה קשה וקרם פרש (34 ש"ח); תפוחי אדמה מבושלים בחמאה מזוקקת (נראה אתכם חוזרים אחורה לסתם צ'יפס, 28 ש"ח); סנדוויץ' סרדינים עם חמאת שאטה (38 ש"ח); ובעיקר את הלהיט של הפורט – מסבאחה שעועית לימה עם עגבניות ופלפל חריף (28 ש"ח).

אחרי שני צ'ייסרים של וויסקי ומנה נדיבה של פרנץ' טוסט על קרם פרש וקונפיטורת אפרסקים (24 ש"ח) – כלום כבר לא שינה לנו. אפשר לתקוף, מצאנו מרחב מוגן.

פורט סעיד, הר סיני 5, תל אביב, טל': 03-6207436

 

זה מה שנשאר. מטיאס ומנות שטעמנו בפורט סעיד

 

 

 

 

שביל הבריחה מתחיל כאן. PORT SA'ID (צילום: גיל שוויד)

 

 

 

נשארים כאן. PORT SA'ID

 

 

אסקפיזם בע"מ. שני מלבנים של פרנץ' טוסט עם קרם פרש וריבת אפרסקים

 

 

 

 

[PSGallery=cbr3b8shb0]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה