06 ביולי, 2016

עושים פרצופים

סטודיו Sculpture in Design מציע מצד אחד כלי פורצלן עדינים ורגועים, ומצד שני - פסלים שימושיים ומטורללים כמו מנורת קוף או קערת פרצוף חמוץ. סבתא, המאג הזה דומה לך!

בדיוק כמו ששקשוקה היא תירוץ לפתוח חלה, וקרוס-פיט הוא תירוץ לקנות גוזיה בנייקי, ככה מבחינתנו אירוח – הוא רק תירוץ להתחדש בתחום כלי ההגשה. וכשראינו את הכלים המטמטמים של דימה ונדיה גורביץ' – ידענו והודענו מיד: ראש השנה, כולל א' סוכות – אצלנו (דודה מרי, אמרנו קודם).

בני הזוג המוכשרים הכירו כשרק עלו לארץ (דימה מאזור הקווקז הצפוני, ונדיה שנתיים אחריו מלטביה). אחרי שהתחברו וגרו קצת יחד, עברו לירושלים ללמוד – הוא במח' לעיצוב קרמי בבצלאל, והיא בעיצוב תעשייתי מכליל במכללת הדסה. ב-2013, עם קבלת מלגת ההצטיינות של דימה(!), פתחו את הסטודיו הראשון שלהם בבית בנימיני בתל אביב וקראו לו, כמה הולם, Sculpture in Design. זאת כיוון שמצד אחד תוכלו לתפוס אצלם כלים עדינים בגוונים אלגנטיים כמו מסיבת תה באחוזת דאונטון. ומצד שני – ממוחם ומתנוריהם הקודחים יוצאים גם פסלים שימושיים מלאי הומור ויוצאי דופן, שכבר הגיעו לחנויות מוזיאון ועיצוב בארץ ובעולם. יש כאן קערות, צלחות או מגשים מדהימים מפורצלן צרפתי דק, בצבעי פסטל בהירים וחלקים, או כאלו שרק קו עדין מעטר את שפתם. אבל אם תעיזו להעיז, יש פה גם קערות קרמיקה של כפות ידיים, קישוטי קיר שחורצים לשון, מנורת קוף, עציצים עם דיוקן של סבא נרגן, וואזה בצורת מוח או דווקא מגף גבוה. בסדרת מלחיות בהשראת מנהיגים, תוכלו להחליט אם לארח עם מלחיית-אובמה, ביבי, הרצל או הכי קלאסי – להפוך את בן גוריון על הראש ולהתפלפל.

נדיה מספרת שהם אוהבים להכניס אמנות לחפצים יומיומיים, שיעניקו משמעות וחיוך בכל שימוש, ושרעיונות לכלים חדשים עולים להם כל הזמן. מי שרוצה יכול להזמין סרוויס שלם לזוג שמתחתן או רק קערת קורנפלקס אחת עם הפרצוף של הילד. אבל אם צריך להצביע על פריט שבזכותו נסכים לארח את וועד הבית – מדובר בצלחת הגשה מפורצלן ורוד מסמיק ומדוייק (למעלה בתמונה), שיפה להגיש עם עוגת גבינה, סלט ירוק, או חשבונות המים של הבניין. העיקר לסמן וי שכולם ראו ושאלו "מאיפה?". התשובה למטה.

כלי קרמיקה ופורצלן – כוס אספרסו/ עציץ קטן – 31 ש"ח, קערה עמוקה – 79 ש"ח, צלחת הגשה גדולה – 117 ש"ח
להשיג בחנות Sculpture in Design. עדכונים באינסטגרם, פייסבוק, ובסטודיו בת"א

 

יפה עם כל דבר שתגישו. SCULPTURE in DESIGN

יפה עם כל דבר שתגישו. SCULPTURE in DESIGN

 

 

אוף, הכל יפה מדי. SCULPTURE in DESIGN

מסדרת פס דק על השפה. SCULPTURE in DESIGN

 

 

פס זהב אמיתי. SCULPTURE in DESIGN

ואפשר גם עם זהב אמיתי. SCULPTURE in DESIGN

 

 

 

תה סיני, ספל סיני. SCULPTURE in DESIGN

תה סיני, ספל סיני. SCULPTURE in DESIGN

 

 

 

זכרונות ילדות בצלחת. חיילי צעצוע ובובות מובלטים על צלחת

זכרונות ילדות בצלחת. בתים, חיילי בדיל ובובות מובלטים מתוך כלי קרמיקה

 

 

 

אליזבת', תמליחי לי. סדרת המלחיות של אישים ומנהיגים

אליזבת', תמליחי לי. סדרת המלחיות של אישים ומנהיגים

 

 

 

אמנות על השולחן. כלי קרמיקה ופורצלן של דימה ונדיה גורביץ'

אמנות שימושית. כלי קרמיקה ופורצלן של דימה ונדיה גורביץ'

 

 

 

נתראה בראש השנה על השולחן. SCULPTURE in DESIGN

נתראה בראש השנה על השולחן. פמוטי רימונים של SCULPTURE in DESIGN

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה