22 במרץ, 2015

ספרי שולחן עורך

6 ספרי מתנה יפים שתפסנו, מתאימים בול לכל דיכפין במשפחה. ויש לנו אפילו רעיונות מה לכתוב להם בברכה

כולם שומעים את זה בראש? את הספירה לאחור לקראת פאניקת פסח? או שרק אנחנו צריכים לחדש מרשם לציפרלקס? אחרת לא בטוח שנתמודד עם חבורת המצקצקים המשפחתית שלנו, שאוטוטו נשב איתה לארוחת ערב נצחית, דקה אחרי שהענקנו לכל אחד שוב את המתנה שהכי לא מתאימה לו.

במקום לנסות להמר (מחזיקי-מצות בחריטה אישית? לא הפעם), השנה הולכים על בטוח: ספרים. ובאמת, על שולחננו הצטברו לאחרונה לא מעט ספרי-עיון ואלבומים גדולים, מושקעים ויפים ממש, וכל אחד מהם מתאים בינגו לכל חבר במועדון המסובין שלנו.

מתחילים עם הספר הכי פסח שיכול להיות (בתמונה למעלה), שמלמד כמה החיים יכולים להיות טעימים ללא גלוטן (טירוף מה שהולך בתחום הזה), וממשיכים עם עוד 5 ספרים ששולחן-הקפה שלנו חייב לעצמו:

#1

הפסח הכי טעים שהיה לכם. "מנות קטנות, פינוקים מתוקים" מאת אראן גויואגה

הספר "מתנות קטנות & פינוקים מתוקים" / אָרָאן גוֹיוֹאָגָה (הוצאת "מבשלים ספרים", 294 עמ')
מה בפנים –  מתכונים וצילומים יפהפיים של מנות קטנות, ללא גרגר חיטה אחד, שפיתחה כהנת האוכל אראן גויואגה. כבר כמה שנים שהשפית הספרדיה מנהלת בלוג מטמטם ביופיו (Cannelle et vanille), שכולו שיר הלל למתכונים בריאים ללא גלוטן, אבל גם ללא הטפות מוסר או התנזרות מטעמים משובחים. החודש יצא לאור תרגום בעברית לספרה, שמציע מבחר ממתכוני הבלוג מחולקים לפי עונות השנה, עם מנות שלא חשבנו עליהן כאופציה לחג, כמו כדורי בשר טלה ועשבי תיבול בחלב קוקוס, פודינג לחם מבריוש שוקולד, ועוד. אל תדלגו על עמ' 8 עם פירוט כל סוגי הקמחים האלטרנטיביים – מקמח טפיוקה ועד ערמונים – שעוזרים לחולי צליאק (או חולי פסח) לנשנש עוגיות וטארטים כאילו אין צלוליטיס בעולם.
כמה ומאיפה – 98-118 ש"ח, מאתר ההוצאה או בטל': 052.3558056 (רותי), 054.7825509 (דורית). להזמנות והצצה במתכונים לחצו כאן.
מה כותבים בברכה – "דודה מינה, חג פסח כשר, כמו שאת אוהבת, ובלי פירור אסור אחד! יאללה, מחכים להזמנה לנזיד צ'וריסו ושפונדרה…עמ' 90 שם…"

#2

האפי האוור בסלון. "שעות שמחות" - מירה איתן


הספר
– "שעות שמחות" / מירה איתן (240 עמ', הוצאת LunchBox)
מה בפנים – תשובות לשאלות שכל מי שאי פעם הרים דרינק יישמח לדעת: מי רועה העזים הצעיר שבגיל 27 הקים אימפריית אלכוהול? מי המדינאי המוערך ששתה 2 בקבוקי ברנדי ליום ובכל זאת חגג 91 במצב טוב? מה שותים שם גיבורי "מד-מן" וחבורת "סקס והעיר"? ומה באמת קורה לאנשים שמזמינים אורגזמה (מי אתם?). כל האנקדוטות, המיתוסים והציטוטים (מאוסקר וויילד ועד הומר סימפסון), ההבדלים המהותיים בין וויסקי לג'ין למרטיני, ומתכונים לכל קוקטייל שרציתם להכין ולא ידעתם אם לערבב או לנער – מרוכזים בספר מקסים אחד שחיברה מירה איתן. מירה, שלפני 20 שנה עבדה כברמנית בחיפה, ומאז כותבת על יין ואלכוהול, רקחה כאן ספר אישי ויפהפה במיוחד, שכדאי להחזיק בבית בכל האפי האוור.
כמה ומאיפה – 98 ש"ח מדף הפייסבוק או אתר הוצאת הספרים, ובחנויות הספרים המובחרות. עוד בעמוד הפייסבוק של הספר.
מה כותבים בברכה – "חג שמח דוד אייזיק ולחיים! ואגב, כוס רביעית של תירוש לא נחשב לך…"

 

 

 

#3

אהלן וסהלן, ושוקראן דודו. "עדיין אופטימיים: אמנים מציירים דודו גבע"

הספר – "עדיין אופטימיים: אמנים מציירים דודו גבע" / בעריכת צחי פרבר (הוצאת כנרת זמורה ביתן בשיתוף המכון הטכנולוגי חולון, 128 עמ')
מה בפנים – הספר והתערוכה שנושאת את אותו שם, הושקו במלאות עשור לפטירתו של האמן האהוב, הסאטיריקן והברווז הכי אופטימי – דודו גבע. בתור אב רוחני לדורות של יוצרים שהושפעו מחזונו פורץ הדרך וההומור הפרוע והכנה, הוזמנו 120 אמנים מכל תחומי היצירה (ביניהם זאב אנגלמאיר, איציק רנרט, אסף חנוכה, פיבן, אורי פינק, שלמה כהן, דני קרמן, מיקי מוטס, דוד פולונסקי ועוד), להשתתף בתערוכה המצדיעה ליוצר ולדמויותיו הבלתי נשכחות, כולל עבודות של דודו עצמו. 70 עבודות מתוכה, לצד מסות וראיונות מרתקים מחכים לכם בספר שכולו שיר געגוע.
כמה ומאיפה – 53 ש"ח בחנות המגדלור. התערוכה "עדיין אופטימיים" במכון הטכנולוגי חולון HIT תינעל ב-22.4.15. הצצה לעבודות באתר HIT ובאתר ההוצאה.
מה כותבים בברכה –  "דוד שלמה אהוב, שתישאר לנו תמיד אופטימי, גם אם מפא"י כבר לא בשלטון. חג שמח!"

עדיין מתגעגעים. עבודות של "חבורת החור" (מימין) ושל חנוך פיבן, מתוך הספר "עדיין אופטימיים"

 

 

 

 

#4

נכנסים פנימה למכולת ומוצאים שם תרנגולת. "מאירים שרים כוורת"


הספר
"מאיירים שרים כוורת" / מחברים שונים (הוצאת דיונון וציבלין, 64 עמ')
מה בפנים – 15 משירי הלהקה האהובה וחוצת הדורות, נשלחו למאיירים כמו יוסי אבולעפיה, מישל קישקה, שחר קובר, נעמה בנזימן ועוד. כולם התקבצו בספר מקסים שמאיר את המילים היוני רכרטיות או הדני סנדרסוניות בזווית ראיה חדשה ובסגנונות משתנים. לא ייאמן איך לא חשבו על זה קודם.
כמה ומאיפה – 54.4 ש"ח במבצע בסטימצקי במקום 64 ש"ח מחיר מלא
מה כותבים בברכה – "עיליצ'וק, הנה השירים שאמא ואבא גדלו עליהם (שלא לומר עדיין לא נגמלו מהם). תיהנה מכל תו, ותחזיק איתנו אצבעות לעוד הופעת איחוד מאוחדת…"

#5

 

שיא הריתוק המשפחתי. ספר שיאי גינס 2015

הספר – "גינס שיאי עולם 2015" (הוצאת כרטא, 255 עמ')
מה בפנים – תצחקו תצחקו, אבל קשה לעמוד בפני כותרות כמו "כוכב הים הכי גדול", "הכי הרבה גלגולים רצופים לפנים", "סדרת הטלוויזיה עם הרייטינג הכי גבוה בעולם" או "האיש שמוטט לבדו הכי הרבה לבני דומינו". בספר שחוגג 60 שנה לפרויקט האנושי המרתק – "מה שאנשים מסוגלים לעשות בשביל לשבור שיא" תמצאו סריקה של שיאים חדשים בכל תחום על הפלנטה, כולל סעיפי "פלשבק" שמראים כיצד התפתחו שיאים מהספר הראשון מ-1955 ועד היום. יש גם קוד לסריקה להנפשת השיאים ואפליקציה חינמית לצפיה בשיאנים בפעולה. עיון משפחתי מושלם לאחרי הסדר שמזמן שיחות טריוויה או איתגורים כמו "אמא, נראה אותך שוברת את שורפת האורז הכי מהירה"
כמה ומאיפה – 143 ש"ח בבוקנט, במקום 159 ש"ח מחיר מלא
מה כותבים בברכה – "עומריקו, חג שמח ושלא תעיז לקחת רעיונות מפה… למעט קטגוריית 'הילד שנרדם הכי מהר ובלי לעשות קונצים'"

#6

כשהארי פוטר פגש את יונתן רושפלד. CHEF BOX - סודות התיבול (צילום: איתי אבירן)

הספר – "Chef Box Spices: סודות התיבול" (הוצאת Chef Box)
מה בפנים – בתוך קופסה מגנטית שעוצבה כמעין ספר קסמים גדול, מחכים לכם 16 צנצנות ממוספרות ובתוכן תבלינים שונים, מגרעיני הל שלמים ועד גרגרי כוסברה. בצד השני תמצאו מארז גלויות עם 30 מתכונים סודיים שחיברו וחולקים כאן עשרה שפים מובילים כמו שאול בן אדרת, יונתן רושפלד, אבי ביטון, שי לי ליפא, גיל חובב, עומר מילר ועוד. כך תוכלו להבטיח שכל מתכון שאי פעם יצא לכם "ליד" כי פשוט למי יש בבית זרעי שומר – הפעם יצא לכם פרפקשן. כדי להוסיף קורטוב של אווירת הארי פוטר, בכל גלויה תמצאו הוראות כמו "כפית מצנצנת מס' 7" או "קמצוץ ממס' 11". אגב, הספר נעשה בהתנדבות השפים וחלק מההכנסות יועברו לעמותות שונות על פי בחירת כל שף.
כמה ומאיפה – 169 ש"ח (כולל 16 צנצנות תבלינים),  מדף הפייסבוק Chef Box – Bake it Easy
מה כותבים בברכה – "דודה בלה, מעכשיו אין סיכוי שתתקעי בלי ג'ינג'ר טחון. רק זהירות לא לשבור שם ציפורן…פסח חריף!"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה