17 בנובמבר, 2015

לקרוא וללבוש

4 ספרים מקסימים לילדים, שהולכים יד ביד עם 4 סווטשירטים בהדפסים שווים. כי אין לנו זמן למלחמות בוקר מיותרות

ספרים וסווטשירטים. לכאורה, מה הקשר (האות סמ"ך?). ובכל זאת, אצל חברה טובה שלנו בבית, התפתח מנהג חורפי נחמד, שמקל מאוד על בחירת הבגדים הבלתי נגמרת בבקרים או שליפת ספר אחד בלבד לשעת סיפור מאוחרת בלילות. וזה הולך ככה:

לכל סווטשירט בשידה, מוצמד ספר בספריה, והרשימה שהרכיבו יחד היא והילדים מודבקת על הקיר. רוצים סיפור? אין בעיה, בואו נראה מה לבשתם היום. או ווייס ורסה – מתקשים לשלוף חולצה? לכו חפשו ספר שאתם אוהבים בספריה, ונלבש תוך כדי קריאה.

אז נכון, השיטה לא תפורה לגמרי פיקס (ע"ע ימי כביסה), אבל עד שיגיע האישור ממכון אדלר, החלטנו לנסות גם: קבלו 4 סווטשירטים מקסימים לחורף שמוגשים לצד 4 ספרים עבריים חדשים, שתוכלו להגיש יחד או לחוד כמתנת חנוכה, או סתם לאמץ אליכם ולהתפלל לשקט בכל הגזרות:

#1 (בתמונה למעלה)
מה קוראים
– "מעשיה לנר ראשון" מאת עדי זליכוב רלוי (אייר: אביאל בסיל, הוצ' עם עובד, 58 עמ')
כמה ומאיפה – 52 ש"ח (במקום 58 שח מחיר מלא), בחנות "המגדלור" (שם תיערך ב-3.12 השקה חגיגית בהשתתפות המחברת והמאייר)
על מה – סיפור מקסים בחריזה נפלאה על סופגניה רגישה אחת, שמפחדת מזריקות ריבה (מבינים אותך!), ומתחמקת כמה שאפשר מהגורל הצפוי לה במאפיה השמחה. עד שבערב החג קורה נס, ובאורח פלא פוגשת אותה ילדה ביישנית וממושקפת שרק חיפשה סופגניה כמוה בדיוק. וכמובן, כל ספר שמלווה באיורים המרהיבים של אביאל בסיל – הוא רב מכר על המדף שלנו.
מה לובשים – סווטשירט שחור (או אפור) עם הדפס וינטג'י מקורי של אנשי חלל באמצע הליכת ירח. מקסים לבנים ולבנות, ועשוי מבד פרנץ' טרי (פוטר קל ולא מכביד) שמתאים בול לחורף הישראלי.
כמה ומאיפה – 79 ש"ח, מחנות מותג הילדים KID A (לשעבר "פנדה").

 


#2

לא לבנות בלבד. "אמא בטן, אמא לב"; סוויטשירט של פלמינגו

לא לבנות בלבד. "אמא בטן, אמא לב"; סווטשירט של פלמינגו


מה קוראים
– "אמא בטן, אמא לב" מאת לי ראובני בר דוד (איירה: תהילה גולדברג מייק, הוצ' יובל, 34 עמ')
כמה ומאיפה – 65 ש"ח מאתר הספר; או באתר פרויקט "ספרות גאה" (ובקרוב גם ב"המגדלור").
על מה – סיפור האהבה המשפחתי זה מספר ברגישות ובחריזה על עילי, ילד לשתי אמהות מקסימות, ועל איך בעצם מגיעים לעולם ילדים במשפחות יוצאות דופן שכאלו. לי מספרת שכמעט ואין ספרי חינוך מיני בעברית שעוסקים במשפחות אלטרנטיביות, ולכן החליטה לספר את סיפורה האישי דרך העיניים של בנה הבכור, שאולי ידבר לעוד ילדים ממשפחות מכל הסוגים והוריהם.
מה לובשים – חולצת פוטר לבנה או כחולה עם הכיתוב הכי מתבקש – GIRLS ARE STRONG. העיצוב רחב ונוח ושרוולי 3/4 מגניבים.
כמה ומאיפה – 119 ש"ח, בלעדי לבוטיק הילדים "פלמינגו".

#3

והפוטר שידע לאהוב חזרה. "האיש שידע לאהב ילדים"; סוויטשירט של "בנדיטוס"

והפוטר שידע לאהוב חזרה. "האיש שידע לאהב ילדים"; סווטשירט של "בנדיטוס"


מה קוראים – "האיש שידע לאהוב ילדים"
כתב וצייר יצחק בלפר (ערכה: עטרה אופק, הוצ' בן גל הפקות, 38 עמ')
כמה ומאיפה – 61 ש"ח ב"בוקנט" (במקום 68 ש"ח מחיר מלא)
על מה – האמן יצחק בלפר, מי שהיה חניכו של יאנוש קורצ'אק, מספר (ומלווה בציוריו המרגשים) את קורות ילדותו, כאחד מתלמידיו של רופא הילדים שהקים בית יתומים מיוחד במינו, המשמש עד היום כדוגמא למחנכים ומורים עד ימינו. בלפר, אחד משלושת היתומים האחרונים ששרדו כדי לספר את סיפורו האמיץ של קורצ'אק, מתאר פרק אחרי פרק על חוקי הבית, חוויותיו האישיות וכיצד הקנו לו ערכים של אחריות הדדית, דאגה לזולת וחשיבות יצירתה של חברה אנושית צודקת.
מה לובשים – סווטשירט פוטר לבן או אפור, עם הדפס נוצות צבעוניות, מבד נעים וחלומי. וכמו כל בחירה של לרית ואפרת לחנות שלהן, גורם לנו להצטער שאין כזה בדיוק גם במידה 36-38 שנים.
כמה ומאיפה – 65 ש"ח, בלעדי לחנות הילדים "בנדיטוס".

#4

רוקמת חלומות פרועים. "ביצה של תנין"; סווטשירט של MISH MISH

רוקמת חלומות פרועים. "ביצה של תנין"; סווטשירט של MISH MISH


מה קוראים – "ביצה של תנין" שירים לילדים
מאת אילת שדה (איירה: שירז פומן, הוצ' עם עובד, 58 עמ')
כמה ומאיפה – 52 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 58 ש"ח מחיר מלא)
על מה – כל כפולת עמודים קסומה בספר השירים הנפלא והמקורי הזה, מכניסה את הקורא (והמקריא) עמוק לתוך עולמות דמיוניים ונפלאים, בהם ארנב עוצר את הזמן, צבים זוחלים בשביל החלב, שבלולים הם שבלולות וילדה אחת הגיעה לעולם מביצה של תנין, או שהיא סתם "ממציאה המצאות". מאויר להפליא ובדייקנות בידי האמן של שירז פומן.
מה לובשים – טוניקה מנומרת ומדליקה מקולקציית החורף החדשה והפראית של "מישמיש", שמושפעת העונה יותר מתמיד מסגנון הרחוב האורבני ומטרנדים ספורטיביים מעולם המבוגרים.
כמה ומאיפה – 79.90 ש"ח, להשיג ברשת חנויות MISH MISH

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה