18 במאי, 2016

לגעת בטופ

מקולדפליי ועד סיה: 3 במאים ישראלים עושים לנו נחת ויוצרים את הקליפים ששוברים לכל העולם את האינטרנט. בראבו זו לא מילה

אם ננסה לגרד בכוח את 15 דקות התהילה שלנו, זה כנראה היה כשעצרנו ברמזור ליד בראבא (זוכר אותנו, יונדאי כסופה במסובים?). אבל איפה אנחנו ואיפה האנשים שבאמת נגעו בשמיים, הגיעו לתהילת עולם בתחומם ולתהודה בינלאומית מוצדקת? ובכן, שידורינו יתאחדו עם גיא פינס בעוד 3, 2, 1:

#1 בחודש שעבר שוחרר הווידאו החדש ללהיט האחרון של סיה, Cheap Thirlls, ומעבר לכך שנדבקנו אליו מיד, אי אפשר שלא לחוש נחת כשרואים את הקרדיט בסופו לבמאי ליאור מולכו. אחרי שיצר סרט עצמאי שזכה לשבחים, ביים מעל 200 קליפים למוזיקאים מהארץ והעולם (מאנריקה איגלסיאס ועד אלאניס מוריסט), הגיע ליאור ליצור עבור סיה גרסת קליפ-מלל (Lyric Video) ללהיט Alive, וכאמור גם את הקליפ הרשמי ל"צ'יפ ת'רילס", כולו בשחור-לבן ובלוק אותנטי להפליא, עד הפרט הכי קטן על הסט, שמדמה את תוכניות הריקודים הפופלריות מהפיפטיז בטלוויזיה האמריקאית, כולל צמד רקדנים עם פאות סיה שגונבים את ההצגה לכולם. עבודה נוסטלגית מהימנה ומהממת שמשחררת קצת מהסגנון השנדלירי.

 

 

עד הפרט הקטן ביותר, כולל הפונט. הקליפ המושקע של ליאור מולכו ל-סיה

עד הפרט הקטן ביותר, כולל הפונט. הקליפ הנוסטלגי של ליאור מולכו ל-סיה

 

 

הכי ריגושים זולים. הקרדיט לליאור מולכו בסוף הקליפ Cheap Thirlls

הכי ריגושים זולים. הקרדיט לליאור מולכו בסוף הקליפ Cheap Thirlls

#2 אם זה לא הגיע לפייסבוק שלכם ביומיים האחרונים, אז הרשו לנו להדביק אתכם למסך עם הקליפ המדהים, היצירתי ומלא הדימיון שיצרו צמד הבמאים הצעירים וניה היימן וגל מוג'ה, עבור לא פחות מלהקת קולדפליי לשירם החדש Up&Up. טוב, עם רזומה שכולל קליפים לבוב דילן, אסף אבידן וסילו גרין, פרסומות וקטעי רשת שיצר עם רועי כפרי ושברו כאן את יוטיוב, זה היה רק עניין של זמן עד שהיימן, שאיכות העשיה והעדשה שלו מובחנת כבר מהפריים הראשון – ישתף פעולה עם הלהקה הפופולרית בעולם, כשלצידו גל מוג'ה (שביים קליפים מרהיבים עבור אסתר רדא, כהן@מושון, עדי אולמנסקי, כמו גם הפתיח לסדרה "צל של אמת" המדוברת ועוד). בעזרת אפקטים מיוחדים, יצרו בכל שוט קולאז'ים של קטעי וידאו ונופים (מהחלל ועד גדר ההפרדה) ששולבו באופן סוריאליסטי וחכם. צריך לראות כדי להבין, או להקשיב לכריס מרטין הסולן, שצוטט כשהוא מחמיא לווניה וגל על דרך ההסתכלות המיוחדת שלהם על דברים, והוסיף שאם הקליפ היה נוצר עבור אחרים – וודאי היה מקנא בהם. מבינים אותך כריס. יותר UP מזה – אין.

 

 

 

 

גם זה משלנו. גדר ההפרדה בקליפ החדש לקולדפליי

גם זה משלנו. גדר ההפרדה בקליפ החדש לקולדפליי

 

 

קולאז'ים סוריאליסטים. וניה היימן וגל מוג'ה ל-קולדפליי

קולאז'ים סוריאליסטים. וניה היימן וגל מוג'ה ל-קולדפליי

 

 

גאווה ישראלית2. הקרדיטים בתחילת הקליפ Up&Up

גאווה ישראלית2. הקרדיטים בתחילת הקליפ Up&Up

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה