15 באוגוסט, 2010

תנו ג'אז

ילדודג'אז, עיבודים מוזיקליים מפתיעים לשירי ילדים, יאתגרו את האוזניים הסקרניות של ילדכם ויכניסו גרוב שמח הביתה

פאסון. מושג חמקמק ויקר מפז. לחברה טובה שלנו מילדות יש ממנו ומלא. תמיד הסתכלנו עליה במבט מלא קנאה ונכונות ללמוד את רזי אחזקת הגוף, חיתוך הדיבור ובחירת מעגל הסובבים לה. ואז נולד לה בן מקסים בשם נ' (כמו אבא של יהושע) ומעגל הסובבים שלה הפך להיות מעגל אימהות, חיתוך הדיבור נעשה עגול מהרגיל ואחזקת הגוף הפכה מעט כפופה. ועדיין המשכנו להסתכל עליה בהערצה, כי היא המשיכה לעשות הכל בדרכה הייחודית ומעוררת ההשראה ועברה בקלות גם את המשוכה הקשה מכל – לשיר שירי ילדים בחן – השלב בו המבוגר הכי קול נראה אבוד.

ואז היא גילתה לנו את "ילדוג'אז" – חבורת מוזיקאים צעירים ומוכשרים לאללה שעושים אינטרפרטציה ג'אזית לשירי הילדים המוכרים. הסט, שמורכב משלושה דיסקים נפרדים, כולל את 'הדיסק הצהוב' – קלאסיקות ג'אז לצד קלאסיקות ילדות, בו אפשר לשמוע גם את יונתן הקטן ואדון שוקו וגם את Be-Bop ו-It Don't Mean a thing; 'שירי ילדות' – דיסק של שירי ילדות נבחרים שמעובדים בסגנונות ג'אז מגוונים (בסגנון הLatin, swing וה-funk כמובן) ובהם גם שירי חגים; ו'סוכריות קופצות' – ביצועים חדשים (של ג'אז, למי שלא עוקב) לשירים של ביאליק, ע. הלל ולוין קיפניס לצד משוררים עכשוויים כמו מיריק שניר ויהודה אטלס.

וכך, בין 'נד נד' בגרוב סווינג ו'מקהלה עליזה' עם קטעי סולו של סקסופון ענוג, הבית מתמלא בצלילים מקסימים ומאתגרים וכל שנותר הוא להצטרף לשירה ולרקוד בסלון כאילו אין מחר. ואפשר גם ללכת לאחת מההופעות של הרכב הילדוג'אז שבהן ששת המוזיקאים שרים, מאלתרים ומזמינים את הקהל להשתתף (ביישנים, ראו הוזהרתם).

הדיסקים של "ילדוג'אז" – 40-450 ש"ח
להשיג בסניפי דיאדה, do-be וטנדו חיפה, www.yjazz.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה