17 בספטמבר, 2013

חתיכי נייר

4 אמני נייר מהוללים גורמים לשרשראות בסוכה שלנו להראות כמו הדרדל'ה שהן

פיפס אחרון באווירת ניירת: רגע לפני שאנחנו מתייאשים וזורקים את כל המוביילים המאולתרים ו-700 מ' שרשראות נייר שיצרנו למגרסה, החלטנו לקחת השראה מטובים ומוכשרים מאיתנו. 4 אמני נייר וירטואוזיים ברמה עולמית, גרמו לנו להאמין מחדש – שלא רק שהנייר לא מת, הוא בועט ולוהט לאחרונה יותר מתמיד.

כל ההוכחות, המגזרות והחיתוכים כאן לפניכם, נתראה אחרי יו נואו וואט. קוואה-קוואה, מישהו?

#1
נמר של נייר – מעצב המוצר הבריטי דאנקן שוטון, שעובד בשנים האחרונות דווקא בטוקיו על מיני גאדג'טים שימושיים ויפים לשולחן העבודה שלכם.
הפרויקט שהטריף אותנו – עפרונות שעשויים במקום מעץ – משש שכבות צבעוניות של נייר, כך שבכל פעם שתחדדו אותם יישארו לכם קשתות קטנות ומשמחות על השולחן, שבחיים לא תרצו לזרוק. גאוני. הזהירו את המנקה מראש.
כמה ומאיפה – את העפרונות הקסומים הללו (בשחור או לבן) תוכלו להשיג בינתיים רק על ידי תמיכה אישית באתר גיוס המימון Kickstarter והחל מ-7 פאונד לעפרון בודד. לפרטים ובחירת חבילת תמיכה בפרויקט Rainbow Pencils עברו לאתר "קיק-סטארטר".
עוד בין הדפים – דאנקן הוא גם האחראי הראשי לדיספנסר לניירות דבק בצורת קלטת אודיו (עם משחק מילים חביב סביב tape), וגם למתלה מפתחות בצורת ענן, נעצים המדמים את מפלצת לוך-נס, ועוד מיני עניינים שיעשו לכם הרבה שמח בקיוביקל.
לבהייה נוספת – היכנסו לאתר הרשמי ולחנות של Duncan Shotton.

 

#2

אין דבר כזה שאין דבר כזה. עבודות הנייר העדינות של Lobulo

נמר של נייר – אמן יצירות הנייר הספרדי חאבייר רודריגז גרסייה, או בשמו הידוע יותר – Lobulo, שעובד בשנים האחרונות בסטודיו בלונדון.
הפרויקט שהטריף אותנו – רק תבחרו: יש את מיסטר טי עם כל שכבות הבלינג-בלינג, יש את דארת' ויידר בגלימת קדוש על כל קפליה, יש זבובים ופרוקי רגליים מדהימים, ועוד עשרות עבודות שהגיעו לשערי מגזינים וספרים בכל העולם. מדהים מה שסכין יפני מסוגל לעשות.
עוד בין הדפים –
חלק מהפרויקטים המרהיבים שיצר, נחשפו גם כאן ב-סרטוני המייקינג אוף, שמוכיחים שכל יצירות המופת של לובולו עשויות משני טון ניירת ושלושה טון כשרון (צפו כאן בוידאו של מר. טי או פיאנטה).
לבהייה נוספת – היכנסו לאתר הרשמי של LOBULO, או לפורטפוליו העבודות שלו באתר BeHance.

 

 

#3

ספר לנו סיפור. כריכת הספר Irving Harper: Works in Paper של Rizzoli NY

נמר של נייר – אירווינג הארפר, יליד 1916, מעצב תעשייתי רב תכליתי וסופר-יצירתי.
הפרויקט שהטריף אותנו – לאחר 90 שנות יצירה, הוציא לאחרונה המעצב הוותיק ספר המסכם את עבודות האמנות העשויות כולן מנייר, בהן עסק בשנים האחרונות – החל מינשוף גדול מימדים, דרך מסכות מרהיבות, פילים, סוסים, חיילים ועבודות אבסטרקטיות מטריפות באמת.
כמה ומאיפה – 30 דולר (לספר חדש בכריכה קשה) באמאזון, או ישירות מהמו"ל – Rizzoli New York.
עוד בין הדפים –  למעשה, את דרכו המקצועית החל אירווינג כמעצב בתאגיד הריהוט הרמן מילר, שם יצר בשנת 54' את ספת המרשמלו האיקונית הזו. במהלך השנים, ולמרות שלא למד עיצוב מעולם ואינו משרטט מראש את יצירותיו, החל הארפר להתעמק יותר ויותר במודלים המוקטנים לעבודותיו שהוא מכין מנייר – ועבר לפסל בחומר הדו מימדי המפתיע הזה.
לבהייה נוספת – הציצו בספר באתר GrainEdit, או פשוט בתמונות שכאן.

 

 

#4

דפדפי אותו. יצירות האמנות של Robert Mudie

נמר של נייר – צייר אנונימי שחי בשלהי המאה ה-19, ויצר תמונות נוף מרהיבות על גבי חזית דפי ספריו של רוברט מודי, עורך וסופר סקוטי.
הפרויקט שהטריף אותנו – ספרנית מאוניברסיטת איווה, בשם קולין ת'יסן חשפה לאחרונה ארבעה ספרים עתיקים שערך מודי, הטומנים בין דפיהם ארבע יצירות לפי עונות השנה – אביב / קיץ / חורף / סתיו – המתגלות רק בעת קיפול כל דפי הספר בצורה קמורה ובאופן ידני. אלוהים, למה זרקנו את הדפי זהב?
כמה ומאיפה – העבודות שנחשפו נמצאות כיום בארכיונים ובספריות של אוניברסיטת איווה בארה"ב, ועותקים נדירים ניתנים להזמנה ברשת.
עוד בין הדפים – מתברר שהמדיום הנ"ל היה חביב על ציירי התקופה עוד ב-1650, והנה עוד כמה דוגמאות בעניין.
לבהייה נוספת – היכנסו לסרטוני הגיפ שהכינה קולין ת'יסן (עבור אתר This Is Colossal), או לטאמבלר של אוניברסיטת איווה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה