06 בינואר, 2015

זכאים לצ'יפס טעים

מסעדת "זכאים" עושה כבוד לטבעוניות עם מנות עשירות מן הצומח וסייד-דישז בביצוע חדש ומושקע (כמו שקית הצ'יפס הכי פראית שחיסלנו). ככה נראה מטבח יצירתי וללא רגשות אשם

לאחרונה עוד ועוד חברים סביבנו זורקים את הטלוויזיה מהבית, מתחילים לרוץ בבקרים ועוברים לסגנון חיים בריא וטבעוני יותר. לגבי שתי התופעות הראשונות – פייר חבר'ה? אתם משוגעים ואין לנו מושג איך התחברנו בכלל. לגבי הסעיף הטבעוני – ובכן, אנחנו מודים שהריקוד שלנו בין ללכת על זה עד הסוף, לבין לסלק בשקט מהפריזר מנות פחות מוסריות – הוא איטי אבל קורה בהחלט.

כדי להעמיק בנושא ולהבין עד כמה יצירתי, משובח ומשביע יכול להיות מטבח ללא רכיבים מהחי – שווה להתחיל ב-"זכאים", מסעדה טבעונית ואקולוגית בתל אביב, שמושכת אליה לקוחות רעבים מכל קצוות הקשת הקולינרית, בעיקר בזכות הניחוחות והטעמים המקוריים, אבל גם הודות לאווירה השמחה שתמצאו פה (שלא מזכירה בשום אופן מאורות טבעוניות מתנצלות ואפרוריות שניסינו עד כה). שלושת האחים – הילה, חני והראל זכאים (שעבד ב"צפון אברקסס", "פורט סעיד", "רפאל" ועוד), תומכים נלהבים בדרך חיים טבעונית שמשלבת גם קיימות והתחשבות בסביבה, הם שבנו את התפריט והמקום הססגוני במו ידיהם (מחומרים משוחזרים וציוד יד שניה שנאסף וחודש).

התחלנו בשבת בבוקר עם בראנץ' זוגי (129 ש"ח) של פריטטה ספרדית חריפה ובה שברי תפו"א, בצל ירוק צרוב, ממרח קשיו שום שמיר וסחוג ירוק. לצידה הוגשו בורקסוני ביס עם חצילים, תרד ותפו"א, לחמים טריים עם ממרחי איולי אבוקדו, פסטו בזיליקום ואגוזים, טחינה ביתית ושתיה כפולה (נסו את הגזוז הפרסי המעולה שהאחים גדלו עליו ואמם מכינה במיוחד למקום – מתרכיז סקנג'מין, נענע, חומץ עדין בבישול ארוך וסוכר. אין יוצא אירן שלא מכיר). גולת הכותרת הגיעה בשקיות נייר חומות ובהן צ'יפס ממכר מקרעי תפוחי אדמה צלויים וקטשופ מתובל שרוקחים כאן (36 ש"ח). טעמנו גם סלט פלחי קולורבי שעוטרו בלימון, שום, תותים וקשיו מקורמל (חריף ומרענן, 44 ש"ח), וגם קערה גדולה של חסה רומית עם איולי אבוקדו, שום קונפי, לימון פרסי, קרוטונים מלחם מחמצת שנאפה במקום ואגוז מלך מגורד מעל (שמוסיף עומק לכל העניין, 54 ש"ח). אבל כמו טירונים – שכחנו להשאיר מקום לקינוחים החלומיים שלא תפגשו באף תפריט אחר (פעם הבאה פותחים עם חלת שוקולד טהור ואגוזי לוז, ברולה גויאבה ופוקצ'ת תאנים, או עוגת הגבינה בהרכבה עצמית). יאללה, מתי יוצא מיט-לס מאנדיי הבא?

קחו שבת הפסקה מהשיפודיה הקבועה, ובואו לגלות מה קורה לחושים שלכם כשנותנים להם רק דברים טובים באמת.

"זכאים – בוטיק טבעוני אורגינל", אלנבי 98 (סמטת בית השואבה 20), תל אביב, טל': 03.6135060.
כל השבוע מ-12:00 ועד חצות. לפרטים נוספים ולתפריט המלא עברו לעמוד הפייסבוק.

 

ביצוע חדש ומרענן לבוקר שלנו. פריטטה ספרדית חריפה

 

 

 

 

הסלט עובר למרכז השולחן. חסה רומית ואגוזי מלך מגורדים וסלט קולורבי בגרסה חורפית

 

 

 

חציל ממש טעים. מסעדת "זכאים"

 

 

[youtube MRuBEs3tz_A]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה