21 ביולי, 2019

הצפון השבע

סיבוב בין סניפים צפון-תל-אביבים של מסעדות מובילות מוכיח סופית: אין לכם מה להידחק על גשר רוקח, יש כאן הכל. רמת / אפקה / ל'? יש לכם מפת זלילות חדשה

יש לנו חברים שחיים באשליות. הם יכולים להגיד עד מחרתיים שזה "תל אביב", אבל בואו. כל תינוק שחוצה את אבן גבירול יודע – מה שלא קורה בין הירקון לאבו חסן – לא נחשב לכם. ולראייה: לאחרונה נפתחים עבור אותם צפון-צפוניים עוד ועוד סניפים פרבריים למסעדות מובילות, שמוכיחים חד משמעית: הלו צהלה-תיים, אין לכם שום סיבה להידחק בנמיר או לחפש חניית דו"ח-על-בטוח, רק כדי להגיד שישבתם בשישי בדליקטסן. יש לכם הכל מתחת לאף. צאו לסיבוב זלילות בין אלף שכונות הצפון, ואל תחזרו לפני שהבנתם איפה זה אפקה ב':
 
#1 PHILADELPHIA (בתמונה למעלה)
עם כניסתכם תל אביבה מכיוון צפון-מזרח, בואכם הכפר הירוק – אותתו ימינה ועצרו בתחנה הראשונה, תרתי משמע: תחנת הדלק "פז" מציעה פה שורת מזללות כיפיות ובה "פילדלפיה", סניף שני לרשת הבת של מסעדת "דיקסי" הוותיקה, שכבר 3 שנים מפיץ מפה לכל נוסע ושב מורעב – תפריט מושחת בחתימת הבעלים שמסתובב כאן לא מעט, מאסטר-שף חיים כהן. כך שתוכלו להשאיר את האוטו לשטיפה פנימית ובינתיים לצלול אל ערימת כנפי צ'ילי עם לחם שום, סלט אנטריקוט, פילי-קבב של חיים או תארזו לנו כבר הכל יחד, פלוס מים כחולים לווישרים, תודה.
"פילדלפיה", משה סנה 199 (תחנת "פז"), הכפר הירוק, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם


#2 CAPTAIN

captain
אם עד הצומת הבא חטפתם שוב רעב (בכל זאת, כבר 50 דקות אתם תקועים בפקק בדרך לרמת החייל), עצרו בינתיים במתחם "הפיל" (ע"ש המסעדה המיתולוגית שפעלה כאן ממול במשך שנים, עד ששמה דבק בצומת כולו). סמוך לגלידריית "בוזה" הנפלאה והבאמת-צפונית (תרשיחאית במקור), תמצאו את "קפטן" של האחים ברק ואשר לב, שייסדו כבר לפני 4 שנים את רשת הבורגרים הקטנה, הטעימה והמבטיחה שלהם בירושלים, ומאז לא מפסיקים לגדול ולהתרחב (עד אילת!), תוך שמירה והקפדה על ייצור מקומי, טרי ומעולה של כל מרכיבי ומנות התפריט – מבורגר "סמוקי" עם קורנביף ברוטב ברביקיו ועד הפויו-פלאנצ'ה למעדיפי צ'יקן-בורגר עסיסי. אהוי קפטן פיל, פגוש אותנו בסיפון הלידו עם אקסטרה טבעות בצל.
"קפטן", בני אפריים 280, צומת הפיל, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם


 
#3 ZORIK

zorik

יעידו כל דיירי הצפון הישן: אין מצב לתפוס שולחן בשישי בבוקר ב"זוריק" שבכיכר מילאנו עד 2035. וגם אז – תירשמו אצל המארחת ונגיש לכם למדרכה. ובכן, מעכשיו לא צריך טובות: גשו מיד לסניף החדש של בית הקפה הוותיק, המשפחתי והטעים הזה, שנפתח ממש לאחרונה בנאות אפקה א' (סמוך למאפיית "בר-לחם", נכס-פחמימת-ברזל שכונתי), ומציע כמו אחיו הבכור – ארוחות בוקר, דגים, טוסטים, חומוס עדשים, סלטים, פסטות, שניצל מעולה, חריימה, בולונז מדויק לילדים וכל מה שכיף לאכול בבית – מחוץ לבית.  
קפה "זוריק", קהילת סלוניקי 11, נאות אפקה א', ת"א; פייסבוק, אינסטגרם

 

#4 M25

m25

אם כבר בערך 4 שנים אתם מבטיחים לעצמכם "מאמי, חייבים לשבת ב-M25 בשוק הכרמל!"  אבל לא היה לכם אומץ להיכנס לעיר בשישי בבוקר, הסירו דאגה וסלופארק – וסורו מיד אל מרכז ברודצקי השוקק שברמת אביב. כאן ליד שועלים וותיקים כמו "ביתא-קפה" או "לחמים" – נפתח בשנה שעברה סניף צפוני למסעדת הבשרים הכי גרגרנית, M25 של ירון קסטנבוים ויהונתן בורוביץ' (הקרויה על שם 25 המטר המפרידים בין הסניף הראשון שבשוק הכרמל, לבין האב המייסד – אטליז "מיט מרקט"). גם פה מוזמנים הקרניבורים לזלול במקום או טו-גו – מנת עראייס מופלאה, שווארמה, קבב שוק בפיתה, סלטים, שיפודים – וכמובן – צלחת קראק פאי ממכרת. הכל זמין אגב גם במשלוחים. אפשר 30 מפיות אקסטרה?
M25, ברודצקי 15, מרכז ברודצקי, רמת אביב, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם

#5 Delicatessen

delcatessen2

נראה שלתיבות הדואר של של דיירי נווה אביבים חולקו בחורף חוזרים שביקשו לשמור את הסוד הכמוס הבא לעצמם. אחרת לא ברור איך פספסנו את הפתיחה של הסניף הצפוני החדש של הדליקטסן. חניון בית הדר? אתה יכול להיחסם עד מחרתיים. כי אנחנו מעתה הולכים לצלול אל תוך ערמת הקרואסונים, העוגיות, הכריכים, הסלטים הבריאים, המעדנים הביתיים, האנטיספטי ותבשילי הבשר והדגים – שממוקמים גם בוויטרינה היפה של סניף אופנהיימר; נעץ חדש וחיוני על מפת מעצמת R2M ("קופי-בר", "בראסרי", "הוטל מונטיפיורי", "דיסקו טוקיו", "הרצל 16"). זהו, מפסיקים לבשל צהריים מ-ע-כ-ש-י-ו!
 Delicatessen, אופנהיימר 9, נווה א
ביבים, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם

#6 "חוות צוק"

zook

מכירים את עמק האלה? יופי. מכירים את הטרנד הקולינרי החם FARM TO TABLE? נו, זה שמהדק את הקשר בין חקלאים ויצרנים קטנים, לבין זללנים מקומיים? קול. ובכן בדיוק בנקודת האמצע, עומד סניף רמת אביב של "חוות הצוק", זה שמביא עד לשכונת נופי ים (יש דבר כזה) את כל המטעמים והדליקטסנים האוטרקיים של משק צוק מעמק האלה. כבר 20 שנה שתומר צוק מייצר ומגדל מכל טוב אפשרי, ומגיש אותו לטיילנים המורעבים באזור יהודה. לפני עשור החליט להביא טעימה מהחווה לתל אביביים, בדמות מעדניה קטנה של בשרים, ירקות אורגניים, גבינות עזים, שמן זית, יין ביתי, ממרחים טריים ועוד ממיטב מרכולתו ומיצרנים מובחרים נוספים. בהמשך פתח בסמיכות למעדניה גם מסעדה, יחד עם השף אסף שנער, ושתיהן הורחבו בשנה הקודמת (במקביל להעברת המעדניה לחלל נפרד, גדול ומגרה), כדי להציע תפריט ירקות ובשרים מגוון ועשיר יותר, המורכב מתוצרי החווה והקצבייה בלבד, ויש אפילו שירותי משלוחים ואונליין. הכי מהחווה באהבה.
מסעדת ומעדניית "חוות צוק", משה פרלוק 5, נופי ים, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם


 
#7 Tatami

tatami

לא רחוק משם, באותו "גוש "גדול" ולכיוון הים, תמצאו מרכז חדש ומתפתח בשם איינשטיין BLVD, בו בינות מסעדות וחנויות חדשות (כמו מעדניית "סוליקה" של אבי ביטון או "סרפינה" האיטלקית הנודעת מניו יורק שתפתח כאן בקרוב), מצאנו סניף שלישי למסעדת "טאטאמי" החיפאית אך פאן-אסייאתית (הקרויה ע"ש מחצלות הקש האופייניות לעולם העיצוב היפני, ומזמנות בילוי נינוח) של השף ערן לוי. גם היא מציעה סושי מודרני על כל סוגיו, פלוס מנעד מנות רחב ומגרה ביותר, בהשראת מטבחי המזרח הרחוק – מהיפני, דרך ההודי ועד הוויאטנמי. מעבר לווריאציות של דגים נאים ותבשילי ווק מפתיעים על אורז או נודלס – מצאנו גם מנות מקוריות כמו פלאפל דג לבן בטמפורה; פיצה טונה-קריספית על טורטיה בעבודת יד; מניפת חזה אווז באוייסטר גלייז; פרוט-סושי (על בסיס פרי עונתי), משקאות יפניים, בירות מתאילנד ושלל אופציות מתחשבות בנמנעים מגלוטן או נשים בהריון. במילה אחת? טאטעימי!
"טאטאמי", איינשטיין 7, מתחם איינשטיין BLVD, נופי ים, ת"א; פייסבוק, אינסטגרם

 
#8

greco

אם הגעתם עד הנה ועדיין לא שבעתם – המשיכו צפונה לאזורי חן, שם הפך לפני מספר שנים המסעדן צביקי עשת את הרחוב הראשי לשדרה קולינרית מגוונת שבמרכזה – "גרקו" (בתמונה) היווניה הטעימה והמרימה שלו; ביסטרו "גרינברג"; גלידריית החלומות "ג'לטריה" ו"פיצה" בעלת פיצות ומאפים איטלקיים מעולים. אם תרחיקו לגבול הצפון-מזרחי של הרובע, רמזור לפני רמת גן, אפשר לצלול כמובן אל שלל האופציות שמציעה רמת החייל, כולל סיבוב ב-"שוק צפון" הססגוני (עם "מיאזאקי" של יובל בן נריה, "לחמנינה", "רוסטיקו" ועוד). ורגע, עוד לא דיברנו על טריליון בתי הקפה והמזללות הסודיות שכל שכונה פה נשבעת בהם, בלי למצמץ בכלל לכיוון רוטשילד (כתבה שניה בסדרה כבר על האש). בקיצור, קינגס לנדינג יכולה להמשיך לבעור. אנחנו נשארים מצפון לחומה. בתאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה