07 בינואר, 2018

הספקטקל של טרי

המוזיקאי הצרפתי הכובש, טרי סבן, מעביר הפעלות בראש אחר לילדים ולפעוטות, שלוקחות מסביב לעולם ומחזירות חזרה מרחפים מעל משטח הפעילות. מיוזיק סה פנטסטיק

העובדות:
1. איכשהו יצא שתורנו לאסוף היום מספר ילדים מפוצצי אנרגיה מהגן.
2. החורף שעבר פה הצליח לפסול את אופציית הגינה החינמית.
3. אין סיכוי לחזור עם החבורה הפרועה הביתה (מחכים להערכת שמאי בעקבות הנזק מהביקור הקודם) או לקחת שוב לג'ימבורי הדביק (עדיין מחפשים לנו בבריכת הכדורים שם טבעת אלזה, 2 מוצצים וטיפת כבוד עצמי).
המסקנה:
נותר רק לבדוק איפה מעביר היום טֶרִי סבן (Thierry Seban) את אחת ההפעלות הקסומות שלו ולתת למאז'יק דה מיוזיק שבו לכבוש אותנו לשעה קלה.
 

המוזיקאי המוכשר והרגיש הזה, עלה לארץ מצרפת לפני 11 שנים. שם ובכל רחבי אירופה זכה להופיע עם להקתו מול קהל בוגר. לאחר שנישא (למרים), החליט להפסיק לעבוד בלילות, להקדיש יותר זמן למשפחה והחל ליצור מופעי יום עבור קטנטנים. אבל חוץ משעות העבודה והקהל – לא הרבה השתנה: טרי נשאר נאמן לתשוקה למוזיקה ולשירים שמדברים לכל אחד בכל גיל. ב-45 דקות מופלאות, הוא מצליח לקחת פעוטות, ילדים ואת הוריהם הנפעמים למסע מוזיקלי מסביב לעולם, חוצה יבשות, סגנונות, כלים וז'אנרים. עם ידע שופע בנגינה ובשירי-ילדות עבריים, בעיבודים מקוריים ופרשנות משגעת משלו (עד שלא שמעתם את "פיל פילון אפו ארוך" בסגנון בוסה נובה או "עוגה עוגה" בגרסת הג'אז – לא שמעתם כלום), כשהוא מחייך מאחורי האורגן (או מעל דרבוקה), עם הר של בובות, כלים ואביזרים לילדים – מצליח טרי לרתק, להצחיק, להרקיד ולגרום לכולם לרחף. השירים והמסלול משתנים, לפעמים יתווסף נאמבר שמכוון יותר להורים, אבל תמיד ולאורך ההפעלה עובר חוט מקשר, צליל מוכר שבונה בסיס וחזרתיות, ומעניק בטחון להצטרף ולהרגיש עטופים בצלילים. וכשכל זה מוגש במבטא צרפתי, קול בס וחיוך שרמנטי – קיבלתם קברט.
 

טרי מספר שלאורך 15 שנים בהן הוא עובד עם ילדים, למד בעצמו על השפעות הטמפו והתווים על התפתחות המוח, הדיבור, הרגש והגוף, והוא רק ממשיך ללמוד ולהשתכלל. לפני חודשיים, ובמקביל להפעלות וימי הולדת ברחבי הארץ, החליט לפתוח סוף-סוף מקום משלו ("המקום של טרי", סה וורה), שם תוזמנו למופע מושקע ומעשיר באווירה אינטימית יותר ובסביבה פנטסטית שטרי יצר במיוחד למסע. ובעברית פשוטה: טרי מון שרי, אתה ספקטקל.
 
הפעלות של טרי סבן – לבני 6 חודשים ועד 3 שנים (45 דק') – 40-50 ש"ח (תלוי במקום)
הפעלות ב"המקום של טרי" – ימי שני (11:00 לתינוקות, 17:00 לילדים) וחמישי (10:30, 17:00), ישה חפץ 1א', קומה 1-, צפון תל אביב; טל': 054.4875998 (מרים). מוגבל ל-13 משתתפים, מומלץ להירשם מראש. פרטים ב-"טריקוּ" בפייסבוק
הפעלות קבועות: ימי ראשון בהרצליה (מרכז "אגדה"); שלישי בצהלה, ת"א ("הבלוק"); רביעי בבית דניאל, ת"א ("זולזו")

 

 

מיוזיק סה מניופיק. המקום של טרי

מיוזיק סה מניופיק. המקום של טרי

 

טרי על הבוקר. וגם אחרי הצהריים. טרי סבן ממגנט

טרי על הבוקר. וגם אחרי הצהריים. טרי סבן ממגנט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה