15 בפברואר, 2012

אפקט הפחמימה

שחקן חדש שהגיח מהתנור של מאפיית "לחמנינה" מזכיר לנו את הילד שבתוכנו (זה שאוהב את הפחמימות שלו חמות ומנחמות)

לאורך החורף כולו, קבענו את משכננו הקבוע בבית הקפה שעל הגדה המזרחית של האיילון. רק שם, החלטנו, מבינים אותנו באמת. עם שילובי הבצק המדויקים והשירות המבין עניין, הרגשנו שהגענו למינון האופטימלי של חמצן מול מחמצת, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים. בשביל קפה כזה היה שווה לנו לצאת מהבית גם בימי סופה וגשם, וכשהוחלט להמיר שם את שמיכות הפליס הארגמניות בסגירת חורף 'אמיתית', כזאת שמשאירה את הרוח והגשם מחוץ לוויטרינה ומאפשרת למלא את הזגוגית באדים מהבילים של תה עם נענע – ידענו שמצאנו בית לילד שבתוכנו. ואז, הגיע הקינדר.

מהמאפייה הגיח שחקן חדש: מאפה דמוי פיתה, מן כיס בצק פריך ולוהט, שצפן בחובו חצילים ופטה שעשו איתו אהבה (מצטערים. אין דרך אחרת לנסח את זה). אחר כך טעמנו גם "פיתה קינדר", המציעה בתוכה הפתעות כמו חומוס ומנגולד, או שקשוקה, וגם אם ברגע זה אנחנו שומרים אמונים לחומוס/מנגולד, מחר זה יכול בהחלט להשתנות. מדובר במאפה לוהט בכל מובן, גם הוא פרי תנורן הרותח של בנות "לחמנינה", שהרימו בשקט ובעבודה קשה את אחד המקומות הכי מספקים ומפנקים בעיר. נכון ש"הפיתה קינדר" דפקה לנו את הדיאטה, וגם עוגיית הג'מבו במילוי טופי לא בדיוק חיטבה לנו את הירכיים, אבל בתור מבוגרים אחראיים אנחנו מבטיחים שבקיץ נתקיים על ערימות של בזיליקום, חסה ותרד. עד אז, אל תפריעו לילד שבּנו ליהנות מאפקט הפחמימה.

"פיתה קינדר" – 26 ש"ח; פוקצ'ת עגבניות עם סלט רוקט, חצילים, מטה ושקדים – 29 ש"ח; מרק עם קרוטונים ולחם – 28 ש"ח, בריוש, מאפין, קרואסון חמאה או עוגיית ג'מבו עם ריבה/טופי – 10 ש"ח
"לחמנינה – מאפיית בוטיק ביתית", קרמניצקי 14, תל אביב, טל': 03-7448088, או בעמוד הפייסבוק.

[PSGallery=afnfyuoeh9]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה