07 במאי, 2012

שוגר היי

דוכן הממתקים בעבודת יד של הילה הוכמן הכניס אותנו לסחרחורת מופלאה בין הררי מרציפן, מרמלדות ומרשמלו, במרקמים וטעמים שלא פוגשים כל יום בסופר

גם אם ננסה חזק, לא נצליח להיזכר מה היתה הסיבה המדוייקת בגינה עצרנו מול הדוכן של הילה הוכמן, בשוק האיכרים בנמל תל אביב. אנחנו רק יודעים שמצאנו את עצמנו חצי שעה אחרי זה המומים, עם סימני סוכר מסביב לשפתיים וזכרונות עמומים שלנו מתנפלים על ערמת ממתקים מעוצבים. מה שבטוח זה שהיינו קרובים יותר מאי פעם לפלילים – המחשבה על מחטף מהיר של האריזות האלגנטיות עם דברי המתיקה של הילה עברה במוחנו, אולם לאור תסריט קלמזיות ידוע מראש – וויתרנו ופשוט קנינו חוקית חצי בסטה.

הוכמן היא מה שמכונה בעגה סופר-דופר-מקצועית "קונפיסיירית", כלומר מייצרת ממתקים, ולנוכח המוצרים המופלאים שהיא רוקחת, מדהים לגלות שמדובר באוטודידקטית שעוסקת בתחום שנים ספורות בלבד. הכוכב העליון שלה, מבחינתנו לפחות, הוא הקליסון (בתמונה למעלה) – ממתק מרציפן שמקורו בפרובאנס של לפני 500 שנה. ייחודו של המרציפן הזה, שנראה כמו משהו שהוכן בידיהם של מלאכים, הוא בשדרוג החלומי של תערובת מלון ותפוזים מסוכרים, המצופה במעטה זיגוג לימוני ובגזרה אליפטית וחתיכית. גם אם אינכם חובבי ז'אנר שקדים – תתקשו להתווכח עם העובדה כי מדובר במרקחה מטריפה, ונדמה לנו שאחרי כל נגיסה זלגו לנו שתי דמעות, אחת של עונג והאחרת של צער, על שתיכף כל הטוב הזה נגמר לנו. ליד הקליסון תמצאו גם מרמלדות עשויות מפירות טריים בלבד כמו פטל, אגס, פסיפלורה, נקטרינות, משמשים ואננס (שלא מזכירות בשום אופן את בנות-דודתן הזרחניות מהסופר). יש גם נוגטים בגזרה מאורכת, כשהתמהיל של קצף ביצים שמבושל בסירופ סוכר מעניק טוויסטים מעניינים עם מיצוי טעמי פרחים כמו סיגליות, ורדים ודבש.

חוץ מאלו, הוכמן עושה לנו בית ספר עם כמה מַטְעמים שאפילו לא ידענו איך הם צריכים להרגיש באמת: המרשמלו שלה הוא מעדן נימוח שמציע את עצמו בווניל עם מגע של קוניאק, ורדים ושוקולד. גליל הקוקוס, ממתק שמוכר לנו בגרסה תעשייתית ולא מעוררת השראה במיוחד – מקבל אצלה רוח חיים והופך לביס אצילי ומענג. לסיכום, השנה אין לנו שום בעיה להיות א. מרשמלו במדורת ל"ג בעומר של הגן, אבל בלי כי-בו-דים!

הממתקים של הילה הוכמן – מחירים לדוגמא: חבילת קליסון – 35 ש"ח, גליל קוקוס – 10 ש"ח (ניתן להזמין את כל סוגי הממתקים בכמויות גדולות לארועים במחירים בהתאם)
להשיג בדוכן בשוק האיכרים בנמל תל אביב, מדי יום שישי, 7:30-15:30 ובשווקים שונים באזור פרדס חנה; או בתיאום עם הילה מראש בטל': 050-9792030 או בעמוד הפייסבוק

 

 

יחוסל בעוד 3, 2, 1. הקוליסון של הילה

 

 

 

 

עננים של כל טוב. מרשמלו של הילה הוכמן

 

 

 

יש מה לנשנש במדורה. ממתקים של הילה הוכמן

 

 

 

 

מחשבות פליליות. תפוזים מסוכרים של הילה הוכמן

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה