17 ביוני, 2010

רומן בספריה

זוג האדריכלים אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ' מספקים לנו עוד סיבה טובה לקפוץ לאמסטרדם (ואין צורך להיות מעל 18 בשבילה)

כשאומרים "נסיעה לאמסטרדם", אנחנו יודעים בדיוק מה עובר לכם בראש, ואתם צודקים, הבית של אנה פרנק באמת מרתק. כמו שאתם מבינים, האמת המצערת היא שהביקור היחיד של חלקנו בעיר שכולה מסיבת רווקים אחת גדולה, היה עם ההורים בגיל מוקדם כזה, שכלל בעיקר ביקור במוניומנטים יהודיים, קניית שוקו בקופי שופס וצילומים משפחתיים בתוך קבקב עץ ענקי. אבל אם עד עכשיו חשבנו שנשאר לנו להשלים רק חלונות אדומים ושוק גבינות, לאירנה ואלון, בעלי משרד "קרוננברג ברנוביץ' אדריכלים" יש חדשות בשבילנו.

 

"למבקרים באמסטרדם אסור להחמיץ ביקור בספריה החדשה שבסמוך לתחנת הרכבת המרכזית בעיר, שנפתחה ב-2007" ממליץ אלון ברנוביץ', "בעוד אדריכלות הבניין שיצר Jo Coenen ההולנדי איננה במיטבה, תכנון הפנים הוא שיר מזמור ייחודי ונדיר באמת, שאינו מותיר לי אלא לצטט את Le Corbusier (אריכיטקט ומעצב שוויצרי-צרפתי שנודע כחלוץ האדריכלות המודרנית): " …a machine to live in". הספרייה משמשת כמרכז תרבות, תקשורת וחינוך ומציעה שלל אירועים ותערוכות בחלליה הציבוריים לאורך כל ימות השנה. זהו לא עוד מחסן ספרים עייף ומוכר, אלא מקום טעון אנרגיות, המצליח לייצר אין ספור גירויים ושולח את המבקרים להטען מחדש בעזרת חוויות הפרוסות ורטיקאלית לכל גובה הבניין."

"מדובר ב-28,000 מטרים מרובעים של חוויה חושית מרגשת המעוצבת ללא פשרות, מציבה את דיירי העיר מקטן ועד גדול במרכז ומצליחה לתקשר איתם בקשב רב. מרגש לראות! אל תשכחו להציץ למרפסת הגג הצופה אל העיר, בה ניתן לשבת על קפה ולהפנים את המקום המדהים הזה."

 

הספרייה הציבורית באמסטרדם –
OBA  – Open bare Bibliotheek Amsterdam

Oosterdokskade 143
1011 DL Amsterdam

www.oba.nl

[PSGallery=ninm104p4o]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה