25 בדצמבר, 2014

רדיו, דבר אליי

תכנית הפודקאסט, Serial, מגוללת סיפור דוקו-מתח, על פרשיית רצח בה שום דבר אינו כפי שהוא נשמע. שימו אוזניות והתחברו לדבר הכי טוב שהאזנתם לו ברדיו מאז הגשש

אם לאחרונה אתם רואים אנשים מסתודדים לבדם עם אוזניות ונייד מחובר, מתנדבים להוציא את חומי לסיבוב ארוך או מבקשים יום מחלה בימי חמישי בבוקר, יש להם כנראה מקרה חמור של סיריאליזם – התמכרות אובססיסיבית לתכנית הרדיו דוקו-מתח האמריקאית, "סיריאל" (SERIAL). ומי שעדיין לא שמע – נא להכין אישורי רופא, קשב וריכוז מראש. זה הולך ככה:

מפיקה בתכנית הרדיו המגזינית This American Life, שרה קוניג, קיבלה לפני שנה מייל בו טוענת מכרה של עדנן סייד, צעיר אמריקאי-פקיסטני מבולטימור שנאשם לפני 15 שנה על רצח של חברתו לשעבר היי לי מין, תלמידת תיכון ממוצא קוריאני, כי עדנן מרצה מאז עונש מאסר על לא עוול בכפו. ייתכן שהמייל היה צריך להישלח לעורך דין או עיתונאית פלילים (הדס שטייף סטייל). אבל דווקא שרה, שדרנית עם קול נעים ונקודת פתיחה אובייקטיבית וזהה למאזיניה, היא שהצליחה להפוך את הסיפור הזה לפודקאסט (כינוי לתכני רדיו אינטרנטיים) הפופולרי בעולם ולתוכן הכי רותח, מסעיר וממכר שקורה כרגע ברשת העולמית, כולל אינסוף דיונים על הקייס, מסיבות השמעה פומביות ומעריצים מפורסמים שרופים. התחקיר המעמיק והסבלני בן שנה שערכה, חולק ל-12 פרקים (האחרון עלה ממש בחמישי שעבר), בהם מתארת קוניג לאט ובאנגלית ברורה את השתלשלות המקרה המרתק, מחשבותיה ופעולותיה מרגע בו קיבלה את המייל, שעורר את סקרנותה לברר מה קרה באותו אחר הצהריים לפני 15 שנה והאם עדנן הוא אכן הרוצח או שהופלל. לא תאמינו כמה המציאות עולה על כל תכנית מתח מתוסרטת (כן, כולל "הגשר" ו-"דה קילינג"). בכל פרק הסיפור רק מסתבך, כל ראיה שמתגלה או עד ששרה מאתרת ומעלה לשידור מאיר מחדש את פני הדברים והופך אותם שוב ושוב על פיהם. לא נעשה לכם ספויילר, רק נגיד ככה: המתח שבנתה אגתה כריסטי זה "הופ-בייבי" ליד זה.

בקרוב, מבטיחה שרה, תעלה לאוויר המקוון עונה שנייה עם מקרה מרתק חדש. בינתיים, יש לכם סוף שבוע שלם להצטרף לאווירת חג מולד קריפי של האזנה לתסכיתי מתח. שימו ערמונים על האש ואת "סיריאל" ברמקולים ונראה אתכם מפסיקים באמצע. מאז "המדור לחיפוש קרובים", ימי הרדיו לא היו טובים כל כך.

הפודקאסט "סיריאל" – להאזנה והורדה חינמית – serialpodcast.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה