28 באוקטובר, 2013

תשע בפיאצה

כך הפכה המסעדה סרדיניה את כיכר קדומים לדבר הכי קרוב שיש לנו לפיאצה איטלקית אמיתית

כבר שנה בערך יש לנו קרייבינג לא מוסבר לנסוע לסרדיניה. כלומר, גם לאי האקזוטי עם הפיאצות המהממות והפיצות הטעימות, ברור. אבל גם למסעדה ביפו, בעלת אותו השם בדיוק, שמציעה מבחינתנו את אותו דבר בדיוק, רק הרבה יותר קרוב. בואו בלוטות טעם, טסים.

בלי להתמהמה עוד יום, ארזנו את עצמנו בשישי האחרון, נפרדנו מהילדים והבייביסיטר בקלי קלות ונחתנו בכיכר קדומים, שכבר מזמן הפכה לתחליף הכי קרוב שיש לנו לחו"ל, בזכות המזרקה היפה והרמונט הכללי שעבר על טרסות האבן הרומנטיות ושפע המקומות שנפתחו מסביב. את הטרטוריה האיטלקית של השף רועי סופר (מ-"פנגאיה") תזהו לפי השמשייה בצבעי הדגל הכי מעורר תאבון, ותגלו מיד שהיא מציעה לא רק אווירה אינטימית על הבר בפנים אלא גם בשולחנות בחוץ המשקיפים על הכיכר, ובעיקר תפריט מדויק וקטן עם אינטרפרטציות של השף למנות קלאסיות מחבלי ארץ שונים של דרום איטליה, ככה סביב העקב של המגף. בחרנו להתחיל עם פרימי מהספיישלים – קלאמרי פפרוצ'יני מרענן וקליל לפתיחת התאבון (כאילו שהוא נסגר אי פעם) שהגיעו במשרה פלפלים, שום ורוטב פפרוצ'יני, על סלט שומר ועשבים (45 ש"ח). משם עברנו לשתי פיצות כיפיות לחלוקה: אחת עם בשר טלה קצוץ ושורשים, ממרח עגבניות מיובשות, צנוברים, נענע, פטרוזיליה, צ'ילי ויוגורט באפלו, שהוסיף ארומה מרומא לכל ביס (54 ש"ח). השנייה נקראית פיצה פורצ'יני, עם קרם בצלים, ממרח פטריות פורטבלו, פורצ'יני ושמפיניון, אספרגוס, פורטבלו צלוי, אורוגולה ופיקורינו (56 ש"ח, בתמונה למעלה). את כל החגיגה הזו ליווינו עם שתי כוסות יין אדום מיקבים שונים מאיטליה כמובן, שירדו בקלילות והרימו את הערב לרמת צחוקים חדשה (השולחן שמשמאלנו, סליחה, ככה אנחנו בחופשות ספונטניות).

עד שסיימנו את הקינוחים (טירמיסו, ועוד מנה אלוהית בשם הישיר "שוקולד": קרם שוקולד חם מעל עוגת שקדים איטלקית, עם גלידת אמרטו ודובדבני אמרנה שתגלו ככל שתחפרו פנימה, 37 ש"ח כ"א), אף אחד כבר לא יכול היה לשכנע אותנו שככה לא מרגישים בדיוק עכשיו, זוג זהה שיושב מעבר לים באי השמח המקביל. אין כמו הפיאצות של יפו בלילות.

"סרדיניה" – כיכר קדומים 6, יפו, טל': 03-6832211
שעות פתיחה – כל השבוע – 18:45 עד אחרון הלקוחות (שישי-שבת פתוח גם בצהריים, 12:30-16:30).

 

טעים עד קצה המגף. "סרדיניה"




לא מגיע לנו כל הטוב הזה. מגש אנטיפסטי חלומי ב"סרדיניה"





 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה