08 בדצמבר, 2010

תרשום, תרשום

ההצגה "מכולת" היא חוויה חובה (לא רק למעריצי תיקי דיין)

יותר מההיפוכונדריות של יהורם, כריות הכתפיים של ליאורה והבדיחות של אילן – נמשכנו תמיד להגיון הבריא ושמחת החיים של תיקי. כי אם יש אחת בוויטק 9 (ובכלל) שהיינו שמחים לגור מולה, לשבת איתה בוועד בית ולהחליף מתכונים לשניצלים – זו ללא ספק תיקי דיין שאנחנו כל כך אוהבים. וכששמענו שהופעתה בהצגה "מכולת" מתעלה על עצמה – רצנו לקנות כרטיסים.

"מכולת" שחיבר וביים הלל מיטלפונקט עלתה לראשונה ב-"הבימה" בשנת 1982, וכעת מוצגת מחדש כקופרודוקציה ראשונה בין תיאטרון "הקאמרי" ו-"בית ליסין", ואף מוצגת בשני התיאטראות לסירוגין. במרכז העלילה, המתרחשת ביפו ב-1970, עומדים בני משפחת מרינסקי, ניצולי השואה, המנהלים מכולת קטנה של "גזלנים" (במלעיל) ליד ביתם הצנוע (שהפך לשמש כמחסן מצרכים). הם רבים, נזכרים בפצעי העבר, ובעיקר – מחכים לשילומים "שאוטוטו יגיעו" מהגרמנים. בעזרת הכספים, מקווים המרינסקים, יוכלו לעבור סוף סוף לעיר הנוצצת והחדשה – בת ים.

מעבר לסיפור המרגש, האמירה על דמות היהודי-ישראלי הישן-חדש, וההומור הבריא שצוחק בעיקר על עצמנו, הקאסט המופלא (שהורכב משחקני שני התיאטראות) – עשה עבורנו את כל הערב: את דב בר, הסבא ואב המשפחה הפולני והממורמר שחולם מה יעשה בכספים שיקבל, מגלם יוסי גרבר הנהדר; את כלתו לייטשה, המשתוקקת להתערות בארץ החדשה ולהכות שורשים – מגלמת תיקי המדהימה, שמצד אחד מנהלת ביד ברזל את התקציב המשפחתי, ומצד שני מצחיקה ומרגשת עד דמעות – כמו שרק היא יכולה. יש את חנה רוט, שמצטיינת בתפקיד גברת בוקסנבוים – הרכלנית הפולניה של השכונה, שמוציאה את גברת קופרובסקי בגילומה ב-"אלכס חולה אהבה" – חצי מרוקאית לידה (בתכניה של ההצגה אגב, מספרת רוט שהיא עצמה, ילידת איטליה, תמיד קינאה ביוצאי פולין וחלמה להיות פולניה כמותם). ויש את אבי אוריה, שגילם בהפקה המקורית את תנחום הנכד הצעיר, והפעם, 28 שנה אחרי, מגלם בהומור וכאב עז את יוסל, אביו של תנחום (בנו של דב), שרוכש בלי לחשוב את כל מה שחלם עליו, על חשבון השילומים שאמורים להגיע "בכל רגע". 

יצאנו מסוחררים מהאולם, נדהמים מעוצמת המחזה, והלכנו הביתה תוך שאנחנו נזכרים באדון טוכפלד שניהל עם אישתו מכולת קטנה בשכונה שלנו, וכאילו הכל נכתב עליהם.

ההצגה "מכולת" – 200 ש"ח לכרטיס בקופות (למשלמים בכרטיסי אשראי ינתנו הנחות ומבצעים).
בהשתתפות:
יוסי גרבר, תיקי דיין, חנה רוט, אבי אוריה, יצחק חזקיה, יניב לוי, יוסי קאנץ, מיטל אבני, דנה שייר.
המופעים הקרובים – הערב (חמישי, 9.12.10), 21:00, בתיאטרון "הקאמרי", שד' שאול המלך 19, תל אביב, טל': 03-6060960
מחר (שישי, 10.12.10), 21:30 בתיאטרון "בית ליסין", דיזנגוף 101, טל': 03-7255333

[PSGallery=37ncts82pk]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה