12 באוגוסט, 2014

תקועים בחופשה

אל תקלו ראש בבחירת הספר שילווה אתכם בחופשה המשפחתית. מדובר בנקודת אור שתשכיח מכם את הטלוויזיה, הנייד והילדים שבבריכה. הנה שלושת הבחירות שלנו. קחו שאיפה, נתראה בנתב"ג

אין הורה שלא צריך חופשה אחרי החופשה עם הילדים. או יותר מדויק – חופשה אחרי תכנון החופשה עם הילדים. כמות הסידורים, האישורים, הפספורטים, התיקים, השקיות והדברים שיש להם פוטנציאל גבוה להישכח בבית – היא בלתי ניתנת לעיכול. האולקוס מתחיל לנו כבר מעכשיו. ובכל זאת, אם יש משהו שעדיין מושך אותנו בקונספט, קיץ אחרי קיץ – זו האפשרות לסיים סופסוף ספר אחד מהערימה שליד הכרית. קחו מאיתנו לשבוע את הטלוויזיה, המחשב וחבילת הגלישה בנייד – ואנחנו שוב תולעי הספרים שהיינו לפני המצאת הפייסבוק.

והקיץ, אם צריך לבחור את המילים שילוו אתכם על החוף, במעלית ובכל בליינד-ספוט שהילדים יאפשרו לכם, הנה שלושת הבסט סלרז שאתם חייבים אתכם. קריאה נעימה, נתראה בצד השני של אוגוסט:

#1
הספר "טירת הזכוכית"מאת ג'אנט וולס (תרגום: דורית בריל-פולק, הוצ' מודן, 320 עמ') – 78.4 ש"ח בבוקנט
בשורה – ביוגרפיית חובה לכל הורה
ביותר – לא סתם הספר הזה כיכב בראש טבלת רבי המכר של הניו יורק טיימס במשך שבועות ארוכים. לא סתם החליטו ב"מודן" להוציאו שוב לאור לאחר 8 שנים. לא סתם אנחנו מבטיחים לכם שלא תוכלו להתנתק מהאוטוביוגרפיה הבלתי רגילה שמשרטטת ג'אנט וולס, ותירגמה בעדינות ומסירות דורית בריל-פולק. תיאור הילדות הקשה שחוותה העיתונאית בת ה-53, בצל אבא דומיננטי ואלים, אמא שהביאה אותה לחרפת רעב וצמא בלתי נגמר למציאת בית חם בכל נקודה אליה נדדה בארה"ב, יעוררו בכם יותר מכל חמלה, הבנה ואת היכולת להכיל ולסלוח. רומן חובה לכל הורה, ילד, ומי שעזב פעם קן.

#2
הספר – "הארנבת עם עיני הענבר" מאת אדמונד דה ואל (תרגום: אביעד שטיר, הוצ' ידיעות ספרים, 390 עמ') – 68.60 ש"ח באתר ההוצאה, במקום 98 ש"ח
בשורה – כשצופן דה וינצ'י פוגש את הדבר האמיתי
ביותר – מה יותר מותח מסיפור בלשי שמתחיל באוסף פסלונים יפנים מיניאטורים נדירים ומסתוריים? כשכל זה מוביל לגילוי סיפור משפחתי אמיתי וסנסציוני, חוצה מדינות, מלחמות ושושלות עצמתיות. זה מה. דרך מזוודה תמימה שירש מאביו הכומר האנגליקני, מצליח הסופר אדמונד דה ואל להתחקות אחר שורשיו המפתיעים של משפחתו, בני אפרוסי, משפחת בנקאים יהודיים שהצליחו להשאיר את חותמם בהיסטוריה בשנים הכי סוערות באירופה. בוא נגיד, שכבר לא תוכלו להסתכל אחרת על אף ירושה שלכם, ובייחוד פסלון ארנבת עם עיני ענבר.

#3
הספר – "הנערה מהדואר" מאת סטפן צווייג (תרגום: טלי קונס, הוצ' מודן, 259 עמ') – 68 ש"ח במבצע במגדלור
בשורה – אי אפשר לחזור אחורה אחרי שטעמתם מהחיים שיכלו להיות לכם
ביותר – בסוף סרטו האחרון של ווס אנדרסון, "מלון גרנד בודפשט", מקדיש הבמאי הגאון את יצירתו לסופר, המחזאי והמשורר היהודי סטפן צווייג, שבהשראת כתביו ובאווירת סיפוריו נעשה הסרט. מאותו רגע, היינו חייבים לחזור למדף הצווייגי שלנו, ולהוסיף לו את הרומן האחרון ואחד הסוערים שכתב, שנמצא בעזבונו אך רק כעת רואה אור בעברית. כריסטינה היא נערת דואר שמתגוררת עם אמה החולה בעליית גג עלובה בכפר אוסטרי ב-1926. עולמה הצר מתרחב לרגע כשהיא מקבלת הזמנה מפתיעה לבלות חופשה במלון פאר בשוויץ עם דודיה. כריסטינה עוזבת הכול, טועמת לראשונה מהחיים שיכלו להיות לה, אך בעקבות תקרית חברתית נאלצת לחזור מהחופשה עם תחושת החמצה ענקית, ועם תכנית שתשאיר את כל האפשרויות פתוחות. נראה אתכם קוראים בלי לדמיין לרגע מי מהקאסט הקבוע של אנדרסון היה משחק את מי. ביל מוריי וטילדה סווינטון, פנו לעצמכם את הלו"ז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה