29 בינואר, 2014

שתיים הן ולא יודעות

שתי תערוכות לחובבי הרישום והאיור, אבל לא רק. האמנים: דויד טרטקובר והדר ראובן

בתור אנשים שמגיעים לגלריות ותערוכות בתדירות טעונת שיפור, אנחנו גאים להכריז על שתיים שלא נפספס. האחת נפתחת היום. השנייה מחר. האחת של אמן ומעצב גדול וותיק. השנייה של מאיירת צעירה וברוכת כישרון שכבר כתבנו עליה בעבר. ואחרי שבנינו מתח (הו הו)  ניתן את כל המפרט:

1#
האמן – דויד טרטקובר
שם התערוכה – רישומים 2013
אוצרת – חנה קומן
דבר הקומוניקט – "בסדרת רישומים משנת 2013 ממשיך דוד טרטקובר לטוות את דמותו של הצבר. הפעם, ביד חופשית, שובבה, רגישה וחומלת הוא מדייק ומזקק את צורתו ובכך נוטל ממנו את תכונותיו: את החספוס הקוצני ועסיסיותו המתקתקה. כבר סמכא במיתוס הארצישראלי הוא מרחיב את גבולות ההתייחסות אל הצבר כסמל ויוצק תוכן חדש ומלא תגר על משמעותו. מחד, אינו מפחית מערכו הסגולי ומיכולותיו ומנגד מודע לחולשותיו ולתלישותו בענווה רבה".
מילה שלנו בכל זאת – כבר שנים שאנחנו אוספים לעצמנו את הדברים של טרטקובר (פוסטר חמור – יש!, גלויות ארץ ישראל – יש!, פוסטר "קפה, תה" – יש!, ספר TARTAKOVER – יש!), ונהנים לעקוב אחריו מקרוב ומרחוק. דימויים מהתערוכה שהתגלגלו לידינו הביאו אותנו למסקנה אחת – קנו לנו אחד. כל אחד. אנחנו כבר ניקח את זה משם.

רישומים 2013 / דויד טרטקובר, גלריית צדיק (שמעון הצדיק 16, יפו). הפתיחה היום ב 20:00, נעילה – 2.3.14; לפרטים נוספים – אתר הגלריה

2#
האמנית – הדר ראובן
שם התערוכה – התנעה / Ignition
אוצרת – לילך פורת
דבר הקומוניקט – "בתערוכה מציגה הדר ראובן עבודות העוסקות בחוויית התודעה האנושית בזמן של חשיבה מאולצת ומרוכזת וביכולת וההכרח לראות, להראות ולחשוב. ראובן בחרה להתייחס לתופעה אנושית וחברתית מוכרת – נסיעה באוטובוס – כמצב בו נוצר קיפאון פיזי המאלץ את ההתרוצצות המחשבתית: בעצם עלייתו של אדם על אובייקט נע, גופו נעצר. בהיעדר ההתעסקות הפיזית בגוף, במיקום ובתנועה, האדם מתפנה ונאלץ להיוותר עם מחשבותיו ולהיוודע לעומד מולו, לאנשים ולמראות המתחלפים".
מילה שלנו בכל זאת – אהבנו אותה עוד מאז שהוציאה את לוח השנה עם איורי החתולים, דרך הנובלה המאוירת "אנדרומדה נרדמת" ועכשיו – נראה שהולך להיות סופּר.

התנעה / הדר ראובן, גלריית האמנים על שם זריצקי (אלחריזי 9, תל אביב). הפתיחה מחר (30.1) ב 19:30, נעילה – 22.2.14; לפרטים נוספים – אתר הגלריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה