10 במאי, 2010

גאווה מתעוררת

אתר סיני אחד הצליח להתגבר על הצנזורה הנוקשה ולתעד את סצנת ההומואים בסין. גל אוחובסקי על תחרות "מר סין הגאה", שהופסקה על ידי המשטרה ומתועדת באתר

אז איך חיים הומואים בסין? הרי יש שם מיליארד בני אדם ואם רק אחוז אחד מהם שייך לקהילה – מדובר בעשרה מליון (!) הומואים צהובים (בפועל הדוחות מדברים על שבעה אחוזים, מה שמצביע על מספר אסטרונומי וגדול בהרבה).

 

הגרסאות שמגיעות למערב דרך המדיה מדברות בדרך כלל על הדיכוי, חסימת אתרים באינטרנט וכו'. אבל מסתבר שהחיים חזקים יותר, ובתוך הערים הגדולות של סין כבר יש חיים הומואיים מגוונים ומעניינים, שאפשר ללמוד מהם הרבה, ובעיקר להיזכר איך הדברים היו יכולים להיראות כאן, או אולי אפילו נראו כאן לפני הרבה שנים.

 

מאחר שאין דרך להשיג להומואים תכנית טלוויזיה או רדיו רגילה, הקים סיני אחד אתר שיתעד את כל מה שקורה שם. queercomrades.com איכשהו שורד את הצנזורה הסינית ומצליח לפרסם בסינית ואנגלית, ספורים על החיים מעבר לחומה.

 

לא מזמן היה בסין ניסיון לארגן תחרות "מר סין הגאה", כמו שנהוג במערב. התחרות אפילו קבלה פרסום ואישור, אבל אז הגיעה המשטרה, רגע לפני, וסגרה הכל, מה שהעלה, כמעט לראשונה בסין, את ההומואים לראש מהדורות החדשות. לאחרונה ערכו את כל מה שקרה שם לסרט של חצי שעה שאפשר לראות באתר, כולל ספורים נוגעים ללב של המתמודדים, וכן הלאה. זה לא סרט דוקומנטרי, זאת יותר כתבת טלוויזיה ארוכה, אבל זה מרתק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה