23 באפריל, 2013

שמלת השבת של חנה'לה

אלבום תמונות שמצאה בשוק הפשפשים הובילו את הגר ציגלר להתחקות אחר חנה, אייקון האופנה הכי אותנטי ומקורי של שנות השמונים. בקרוב הספר (וגם לכם יש יד בעניין)

כל מי שאי פעם הסתובב בשוק הפשפשים, שם ידו על תרמוס עם פקק חצי שבור, וחשב שמצא וואחד מציאה – כדאי שיישב. הסיפור הבא הוא אם כל המציאות, תיבת אוצר של ממש, וגם לכם יכול להיות חלק בשלל: הכירו את פרויקט חנה ואת בלוגרית האופנה הראשונה של ישראל, אם יורשה לנו.

הסיפור והאוצר מתחיל בהגר ציגלר, סטודנטית לאמנות וצילום בוגרת בצלאל, שנוהגת לקנות בשווקים תמונות ישנות שנזרקו ולשלב אותם בעבודותיה. בתוך ערימה של אלבומים משפחתיים שרכשה פעם, שמה לב לדמות של אישה אנונימית אחת, שחזרה על עצמה שוב ושוב – אותה הגברת, בשינוי אדרת. אחרי תחקיר ארוך, איתרה הגר את שמה (חנה וייס), שכונתה, ביתה וקרוביה, וגילתה כי היא ובעלה יוסף נפטרו ללא ילדים. בלוקיישן ובפוזה הקבועה נהגה גב' וייס להצטלם לפני שיצאה לאירועים ומסיבות של שכניה וחבריה, להדפיס ולשמור באלבום. בכך למעשה הקדימה את זמנה ויצרה לפני שכל הפאשניסטות האינסטגרמיות נולדו, את אלבום – או אם תרצו – בלוג האופנה הראשון. כדי לחלוק את הסיפור והתמונות, פתחה הגר כעבור שנים בשמה בלוג טמבלר חמוד והעלתה בכל יום אאוטפיט אחר, שמצליח להעביר בצורה הכי אותנטית ומקורית את כל מה שהלך פה באייטיז. עם הזמן, התווספו סיפורים וצילומים מהשכנים והקרובים שזכרו את חנה, עד שנוצר להגר מספיק חומר להוצאת ספר שיספר על המסע הבלשי, ישאיר זיכרון משמעותי ויאפשר לחנה להיזכר כאייקון האופנה שתמיד היתה. וכאן אתם נכנסים לתמונה. 

כדי להוציאו לאור, פתחה הגר פרויקט מימון שיתופי בו תוכלו לתמוך בפרויקט המקסים הזה, ומי יודע? אולי יום אחד עוד יציאו ספר על האלבום שלנו, "תאילנד 97' עם הלבקוביצ'ים".

לרכישת הספר ותמיכה – היכנסו ל"פרויקט חנה" באתר Headstart
לעדכונים ותמונות נבחרות הציצו בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם, ובבלוג hanastyle. לפרטים – hagar.cygler@gmail.com, טל': 054-5815027.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה