25 באפריל, 2013

שם ועכשיו: אביב בפריז 2013

שני חברי מערכת שלחו את עצמם לשיטוט חסר מטרה בפריז. הם חזרו עם 9 טיפים חדשים מהעיר שלעולם לא נגמר לנו ממנה. קצת כואב הלב

>>> אוכלים שותים


#1

המקום – בית קפה Charlotte
המהות – מקום קטן לעצירה כשהרגליים כואבות משופינג

 

גרסון! קרואסון! קפה Charlotte

 

כמה קטן, ככה נעים. קפה שרלוט

דבר המבקרים – "הגענו לאזור הקניות של הגדה השמאלית, מדרום לסנט ג'רמן, ל- Rue du Cherche-Midi, שהוא רחוב הנעליים והלחמים (נווה שאנן המקומי). במרכזו מצאנו קפה קטן ומקסים, ברחוב קטן ומקסים, לנוח קמעה ולשתות קפה או-ל'ה קטן. 3 שולחנות בחוץ, חלל חמים וידידותי בפנים. לא היינו מגדירים אותו "צרפתי קלאסי", אלא יותר מודרני ואפילו בינלאומי באווירה (ובכל זאת הכי לא תיירותי שמצאנו). מתאים בול לעצירה חמודה עם משהו קטן ליד, כשהרגליים כואבות ממדידת נעליים".


Charlotte

20Rue du cherch-midi, Paris

 


#2

המקום – מסעדת RACINE
המהות – מסעדה אינטימית ולא יקרה עם יין טוב

גן עדן של יין. מסעדת רסין

דבר המבקרים – "חברים מקומיים הזמינו אותנו ל- Racine, מסעדה קטנטונת ליד האופרה. תפריט מצומצם וטעים מאד, רק 3 אופציות לכל מנה, אבל המון אופציות ליין. הרבה ירקות שורש (מכאן לקוח השם), אבל גם כתף טלה מצוינת ויין מצוין ולא ידוע (ולכן יחסית זול) מאזורים פחות מתוקשרים של צרפת. המקום נמצא בתוך פאסאז' והוא ממש קטנטן (חייבים להזמין מקום מראש). זה יוצר אינטימיות עם הצוות שמבשל ממש לידכם באותו חלל, ומיד מגיש ומוזג. שני הבעלים גם מארחים, גם חותכים פרושוטו וגם ממלצרים, מקסים. יש גם סניף נוסף (בשם Racine 2) ליד הלובר, אך בו לא היינו, עדיין. והכי חשוב: יחסית לפריז – לא יקר".

RACINE
passage des Panoramas 8, paris
TEL:40 13 06 41

 

 

#3
מה – הבר HOTEL MAURICE
המהות – דרינק באווירת מעושרות2

זוס, מה אתה מזמין? הבר של Hotel Maurice

 

הקולה הטעימה בעולם. הבר של מלון מוריס

 

 

דבר המבקרים – "הכל התחיל כשרצינו שוקולה-שו (שזה הגירסה המקומית המופלאה לשוקו חם, שום דמיון לזוועה שקונים אצלנו בסופר בקופסא), ובמיוחד את זה של קפה "אנג'לינה" שמול הלובר (זה נקרא שם "אפריקן", אה-ביסל'ה גזענות). כיוון שהיה תור ארוך, וקר מאד בחוץ, ויתרנו באמצע, ונכנסנו לבר של מלון מוריס הסמוך (Maurice). מדובר במלון 5 כוכבים מהודר בטירוף, בסטייל שעבר מן העולם (ראו תמונה, מזכיר את "ארומה"). המחירים עוצרי נשימה, אפילו בקנה מידה פריזאי – קולה ב-13 יורו נותן את הכיוון (בננו הזכיר שניתן לקנות בזה 14 "קולות" די זהות בשק"ם הצבאי שלו). קנינו כוס יין ב-20 יורו, התחברנו עם המלצר החביב וקיבלנו אספקת זיתים ובוטנים סדירה, נהננו מהדקורציה וחברת האלפיון המקומית. כנראה שלא נחזור בלייפטיים הזה".

HOTEL MAURICE
228Rue de Rivoli
www.lemeurice.com/bar-228

 

 

>>> שופינג

#4
המקום – בוטיק Joseph Fenestrier
המהות – נעלי גברים בעבודת יד

יציבה שווה. משמאל הפוסטר עם השם המקורי, מימין - הנעליים

דבר המבקרים – "ממול לקפה שרלוט (ראו המלצה למעלה) מצאנו את Joseph Fenestrier, חנות נעלי גברים בעבודת יד. מתברר שזה עסק שקיים מסוף המאה ה-19(!) שנקרא במקור unic (וכיום קרוי על שם המעצב, ג'וסף פנסטרייה). כל הנעליים נורא קלאסיות, די יקרות, אבל נראה שיחזיקו לעד. נעליים שוות ביותר, כנראה קצת לזקנים (כמונו). קנינו את הגרסה השיקית שלהם ל"בלאנדסטון" ההרריות ויצאנו מיד לכבוש את הרחובות".

Joseph Fenestrier
23Rue du Cherche Midi 75006

#5
המקום – Le Bon Marche
המהות – הקומה ה-3 בבית הכלבו הכי צרפתי שיש

הבון-בון האמיתי. בדרך לקומה השלישית בבון מרשה (צילום מתוך: http://parisinfourmonths.com)

דבר המבקרים – "באותו אזור של חנות הנעליים, לא רחוק משם תמצאו את Le Bon Marche, כלבו יוקרתי באזור הקניות בגדה השמאלית (Barney's של הפריזאים), המייצג בעיקר מותגי אופנת עילית (הוט קוטור בשבילכם). תחנת חובה גם אם לא קונים כלום (ואם חייבים סוביניר – חפשו את הסריגים של המותג הפרטי לה-בון-מרשה, הנחשבים זולים יותר יחסית לשאר המעצבים). אנחנו בחרנו להתרכז בקומה השלישית, המוקדשת לכל דבר שאינו בגדים ונעליים. יש שם כלי מטבח, מזוודות, כלי מיטה, וילונות, מוצרי נייר ועוד. מה שמעניין הוא הטעם הטוב המופגן בבחירת המוצרים. זה ממש המובחר ביותר, והיפה ביותר, מבלי להיות יקר בצורה בלתי אפשרית. סכו"ם מצטיין, מיליון פותחני יין, סירים מעולים, מזוודות מקסימות ועוד ועוד חפצים יפים שאי אפשר לקחת כי הם לא נכנסים למזוודה. תמיד אפשר להסתפק בכיסוי שיקי לאייפון או פותחן שרק אתם יודעים להפעיל".

Le Bon Marche
24Rue de Sèvres
www.lebonmarche.com

 

>>> הסתובבויות ואמנות

#6
מה – מוזיאון הפומפידו

המהות – האוסף הקבוע של המוזיאון

מבקרים קבוע. העבודה We Stopped Just Here At The Time, 2002 של האמן הברזילאי Ernesto Neto


דבר המבקרים
– "למי שלא יודע, הקומה הרביעית והחמישית במוזיאון פומפידו לאמנות מודרנית – מוקדשות לאוסף הקבוע של המוזיאון. אנחנו תמיד מתעייפים אחרי הקומות הראשונות של התערוכות המתחלפות, אבל הפעם החלטנו שחייבים לדגום מהקבועים. ביקור טוב למתחילים ולמי שבשבילו זה ביקור ראשון במוזיאון, או סתם למי שרוצה להיזכר בבייסיקס. אבל הכי כיף: שמרו לסוף הביקור את התצפית מהקומה ה-5 על העיר, פלוס ביקור ומנוחה לרגליים במסעדה שעל הגג".

Centre Pompidou
www.centrepompidou.fr/en

#7
מה – מרכז תרבות שוודיה
המהות – מקום קטן ונעים להסתובבות ברובע המארה

סליחה, איפה סניף איקאה הקרוב? מרכז תרבות שוודיה בפריז


דבר המבקרים
– "אם אתם באזור, עצרו וחפשו את הבניין היפה של מרכז תרבות שוודיה, שכמו כל בית במארה מוקף בחצר פנימית מקסימה ובפתחו בית קפה קטן ומזמין (Café Suédois). המקום משמש לתערוכות קונצרטים ועוד. אבל אותנו שימש לעצירה וצילום יפה".

Swedish Institue Paris
11Rue Payenne, Paris

 

 

 

#8
מה – galerie yvon lambert
המהות – גלרית אמנות שבטוח לא הכרתם ברובע המארה

בדיוק ככה. עבודה מתוך Galerie Yvon Lambert

דבר המבקרים – "פתאום נפלנו על גלרי איבון למברט, חלל מרשים עם עבודות מודרניות מרעננות. מסוג המקומות שאתה אוסף באופן ספונטני בטיול ומרגיש שאתה מכיר את העיר קצת יותר טוב עכשיו".

YVON LAMBERT
108Rue Vieille-du-Temple
www.yvon-lambert.com/2012

#9
מה – Magasin Sennelier
המהות – חנות לחובבי שרבוטים

מציירים לנו כבשה. Magasin Sennelier

דבר המבקרים – "מדובר בחנות לצורכי אמנות – צבעים, עפרונות מכניים שווים, מכחולים, פנקסים, ספרי סקיצות, וכל מה שיכול להטריף אנשים עם אובססיה בתחום. או כאלה שיש להם פתאום חשק לצייר גשרים ובניינים, במקום לצלם. העברנו שעה בחיטוטים אפילו בלי לשים לב ושיחקנו אותה ציירים מדופלים על גדת הסיין".

 

magasin sennelier
3Quai Voltaire, 75007 Paris, France
www.magasinsennelier.com

 

הכי אביב בפריז. הפרחים של מארק ג'ייקובס על "דייזי" החדש שתפסנו בדיוטי

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה