28 באוגוסט, 2013

שלא תעשו לי פירורים

רגע לפני שאתם מתייאשים וחותכים לקנדה: 8 עוגות חג יאמיות ו-8 ספרים שיפה להביא יחד למארחת שיש לה הכול (וגם סתם לעצמכם). אוטוטו סיימנו

במיוחד עבור אלה שמסרבים להפנים שראש השנה בעצם כבר כמעט כאן, הצמדנו 8 עוגות דבש וממתקי חג יאמיים, ל-8 ספרים יפים (שגם זו שמחליפה הכל תתקשה להיפרד מהם) והכרזנו על שילוב מתנתי מנצח. וכמובן, כמעט כמו תמיד, העלנו גם רעיונות לברכות מקוריות (החלק האהוב עלינו). כך תצאו אורחים אנינים ותרבותיים:

#1 (בתמונה למעלה)
מה מיישרים – קינוח מקרון "תפוח בדבש" ענקי ואלוהי, עם קרם גבינת שמנת ווניל וקוביות תפוח (25 ש"ח ליח' גדולה), שיצר השף-פטיסייר החמוד אסף בייקר. אסף שחזר לפני כמה שנים לישראל מלימודיו ב"קורדון בלו", הספיק לעבוד ולעצב קינוחים במקומות כמו מלון המלך דוד בירושלים, רשת אידלסון 10 ועוד, וכעת יוצא לדרך עצמאית עם זוג ידיים זריזות שמכינות מתוקים אמנותיים בעבודת יד, בהזמנה אישית ואפילו קייטרינג לאירועים פרטיים (להשיג בטל': 054-7741141, assaf.baker@gmail.com, שווה להציץ בעמוד הפייסבוק).
מה קוראים"חלומות שמורים" שערך אביב מסינגר. ספר לא חדש בכלל, אבל שתמיד כיף לקבל, בו תמצאו 38 שירי ערש עבריים וקלאסיים כמו "פזמון ליקינטון", "עייפה בובה זהבה", "שיר לשירה", "ימים לבנים", "מה עושות האיילות" וכל מה שעשוי להרדים את הקטנים שלנו עוד לפני שהוציאו את הפולקע (איורים מרהיבים של אורית ברגמן, הוצאת כנרת, 63 עמ', לגילאי 7-3, 52 ש"ח, ב-"תולעת ספרים").
ההקדשה -"שתהיה שנת שינה. בברכה, ההורים לילד שמתעורר כל עשרים דק'".


#2

שרים בפה מלא. עוגת דבש של מיקי שמו (צילום: דניאל לילה); "תמיד עולה המנגינה: משירי יאיר רוזנבלום"

מה מיישרים – בהנחה שתצלחו את הר העוגות המיוחדות של מיקי שמו (בריוש עם קרם וניל, דובוש דבש הונגרי, רולים של מוס דבש, ומיליון טארטים מעלפים), מחכה לכם תמיד עוגת דבש קלאסית עם אגוזי מלך או שקדים (35 ש"ח לפס, מרשת הקונדיטוריות SHEMO).
מה קוראים – "תמיד עולה המנגינה: משירי יאיר רוזנבלום", ספר אלבום חדש ומקסים, המרכז 70 שירים ודפי תווים שהלחין רוזנבלום והפכו לפסקול של כולנו: "שיר לשלום", "מוכרחים להמשיך לנגן", "שיר של יום חולין", "אין כבר דרך חזרה", "ישנן בנות" וכל מה שאנחנו יודעים לזמזם בעל פה (בעריכת קרן רוזנבלום-פולק, הוצ' ידיעות ספרים וספרי חמד, 148 ש"ח).
ההקדשה – "ישנן בנות, ישנן בנות כמו דליה, שגם אופות וגם יפות וגם לא מזייפות. אנחנו יותר בקבוצה השנייה…"

#3

מסיבת גן. "אני רוצה לבשל לחברים שלי"; מגוון מקונדיטוריית פטיט פוד (צילום: קרן ביטון כהן)

מה מיישרים – קולקציית העוגות והעוגיות לחג של קייטרינג הבוטיק "פטיט פוד", מביאה עימה עוגות דבש קלאסיות עם טוויסטים של קינמון, ציפורן וג'ינג'ר (48 ש"ח), דובשניות, ערגליות או מיקס שמגיע בסל מכולת רטרו קטן המכיל מאפי תפוחים, מאפין סילאן ואפילו אגרת ברכה (78 ש"ח; להשיג בקפה פטיט, ידידיה פרנקל 70, ת"א, הזמנות לכל חלקי הארץ, info@petitfood.co.il, טל': 03-5372202).
מה קוראים – "אני רוצה לבשל לחברים שלי", ספר הבישול של מרטין קמיליירי, ילמד את הקטנים איך להכין מנות לא מורכבות לאמא ואבא, או למיצי ורקסי, איך להרכיב רשימת קניות, ולבשל לפי עונות וחגים מטעמים כמו חנוכייה אכילה, צ'יפס מגזר ועוד (תרגמה: דורית דליות, 75 ש"ח במבצע, בחנות המו"ל Lunchbox).
ההקדשה – "ליוסי ונעמי, מחכים להיות מוזמנים לארוחת החג הראשונה שיהלי תבשל לכולנו!"

 

 

 

#4

סגירת מעגל. עוגה של לחמים (צילום: דניאל לילה); Jerusalem של יותם אוטולנגי וסמי תמימי

מה מיישרים –  עוגת דבש "סבתא" עגולה ומסורתית של מאפיית "לחמים" (44 ש"ח). ואם אתם כבר שם, עשו טובה, קנו לנו את ה-חלה בדבש שהם קולעים שם מסביב לקערת חרס בעבודת יד לטבילת תפוח בדבש (55 ש"ח; להשיג במאפיית לחמים, 24 שעות, מלבד שבת, חשמונאים 99, ת"א, טל': 03-5618111).
מה קוראים – "Jerusalem" של יותם אוטולנגי וסמי תמימי, שחוץ מלבשל יחד בארבעת בתי הקפה והמסעדות המטמטמות שלהם בלונדון, גם חולקים שנת ומקום לידה (68', ירושלים), ילדות מקבילה וגעגוע משותף למתכוני ירושלים. בספר הזה (והשלישי של אוטולנגי) מחכים לכם סיפורי אוכל אישיים, זיכרונות שלהם או פרשנויות חדשות למנות קלאסיות, בליווי עשרות מתכונים חדשים ויפים עם חומרי גלם מקומיים שיש להשיג רק אצלנו בבירה (320 עמ', הוצאת Ebury Press; סרטון הספר, 179 ש"ח ב"סיפור פשוט").
ההקדשה – "לפינקלשטיינים היקרים, מחכים לנסוע אתכם לירושלים, חיפה, אילת, טוסקנה. מה שתגידו, העיקר שתמיד ניישר עוגות יחד…"

 

#5

החיים שלך דבש. "החיים של לאונרד כהן"; שולחן החג של מאפיית "לחמנינה" (צילום: ינאי יחיאל)

מה מיישרים – מפה ועליה פיקניק שלם מתפריט החג של בית קפה ומאפיית "לחמנינה", שלא נחה על השמרים ומציעה לראשונה דובשניות קטנות ומעולות (טעים שלא מהעולם הזה, 33 ש"ח), עוגת דבש עם שקדים (40 ש"ח), קראנץ' מעולה של תפוחים וקינמון (40 ש"ח), חלות עגולות, לחם נלסון המפורסם של המקום בגרסת הדבש (22 ש"ח) ואפילו פיצוחים בדבש (33 ש"ח; לַחְמָנִינָה, קרמניצקי 14, ת"א. טל': 03-7448088, ביום ד' 4.9, ערב ראש השנה, פתוחים עד 16:00).
מה קוראים "החיים של לאונרד כהן", כפי שתפסה אותם בשלוש השנים האחרונות סילבי סימונס (הביוגרפית של ניל יאנג, וסרז' גינסבורג). בביוגרפיה הזו יגלו המעריצים האדוקים וגם לאונרדים מתחילים, סיפורים מפתיעים ואנקדוטות פיקנטיות מילדותו, אמונותיו, הסמים, הנשים, האהבות, ההופעות וכל הדרך שעבר עד שהפך לכהן הגדול. הללויה (574 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן, 59 ש"ח בחנות "המגדלור" החדשה, יהודה הלוי 51, ת"א, 03-6868225).
ההקדשה – "לניצה ושלומי, מאחלים לנו לפחות עוד הופעה אחת של לאונרד (עם עדיפות בארנה בלונדון), ומיליון פיקניקים בפארק (סנטרל פארק, כן?)…"

 

 

#6

אידאליסט באידלסון. "אני, נלסון מנדלה"; עוגת דבש של "אידלסון 10"(צילום: אבי דואק)

מה מיישרים – עוגת פס דבש קלאסית (42 ש"ח), שנבחרה על ידנו בפינצטה מתוך מגוון עצום של מאפים לחג שמציעים לכם ברשת הקונדיטוריות "אידלסון 10": יש בחושה עם תפוחים (42 ש"ח), קינוח אישית של קוביות תפוחים אפויים עם מוס וניל בציפוי ירוק (38 ש"ח), פנקוטה רימונים (38 ש"ח), מרשמלו עם גרעיני רימון או מוס יוגורט ותאנים (38  ש"ח) ועוד המון מרמלדות יאמיות (להשיג בסניפי אידלסון 10).
מה קוראים – "אני, נלסון מנדלה: שיחות עם עצמי" מתעד בגוף ראשון את סיפורו של חתן פרס נובל לשלום, האיש שעשה את הבלתי אפשרי והפך למנהיג מופתי וסמל ההקרבה וההידברות העולמי. ויש גם פלוס רציני: אובמה פותח את הספר עם התפעלות ממעשיו ורעיונותיו של מנדלה. יס ווי כן! (394 עמ', תרגם: קובי מידן, הוצאת אחוזת בית, 82 ש"ח באתר ידיעות ספרים).
ההקדשה – "לרותי ורמי, מי ייתן והשנה סופסוף יגיע השלום, או לפחות נתפייס עם הילדים שלנו, על פרוסת עוגה ושוקו…"

 

 

#7

לצלול ולקרוא. "תורת הייחוד" ; עוגת תפוחים של "ביסקוטי" (צילום: בועז לביא)

מה מיישרים – עוגת קראמבל תפוחים רטובה, נימוחה ומעולה שאי אפשר להפסיק לאכול, מקונדיטוריית ביסקוטי המעולה. צפו לסוגי דבש שונים בכל מאפה – החל מהדרים, דרך דבש תמרים ועד דבש תבלינים (45 ש"ח לפס; 80 ש"ח לעוגה בינונית ו-120 ש"ח לגדולה, "ביסקוטי" הזמנות לכל חלקי הארץ, הירקון 67 א.ת. בני ברק, טל': 03-5704015/8).
מה קוראים – "תורת הייחוד" של מרדכי (מוטי) גלדמן. ספר השירה החדש והמרגש הזה מרכז את מיטב יצירתו של המשורר הבכיר האהוב, ומתמודד עם נושאים כמו הזולת האידיאלי, פנטזיות, תשוקות והזיות, תוך מבע טראגי ושנון, לשון עברית חסרת גבולות ותודעה המתעצבת בכל רגע מחדש. צפו לחיבורים בין שירים חסידיים עם הגות מהמזרח, פואמות רחבות יריעה לצד הייקו נדירים ביופיים (116 עמ', הוצאת קשב לשירה, 65 ש"ח באינדיבוק. הדימוי על העטיפה: 'שחיין' של דגנית ברסט. שמן על בד, 1989, מתוך התערוכה "המזימה של הטבע".
ההקדשה – "רחלי היקרה, אין כמו להתיישב על ספר שירה, פרוסת שטרודל, ולתת למישהו אחר לעשות את הכלים של אחרי החג. השנה את פטורה!…"

 

#8

פסים, פסים פסים שלי. עוגת דבש של "בר לחם"; והספר "בשבח הצללים"

מה מיישרים – עוגת פס ביתית וטעימה של מאפיית בר לחם השכונתית והסופר-יעילה בצפון תל אביב, עם המון המון דבש ואהבה לאפייה בפנים (לא חלבית, 45 ש"ח). בכל זאת, חייבים לאוורר קצת מהבראוניז שוקולד הממכרת שלהם (להשיג ב-"בר לחם", קהילת סלוניקי 7, נאות אפקה, ת"א, טל': 03-6480055).
מה קוראים "בשבח הצללים", חיבור מהולל של ג'וּנְאִיצִ'ירוֹ טַנִיזַקִי (1965-1886), מגדולי הסופרים של המאה העשרים, שפורסם כבר בשנת 1933, אבל ממשיך לרתק קוראים עד היום, בזכות השקפתו האישית של טניזקי על האסתטיקה היפנית, ועל תרבות שבניגוד למערב – מעדיפה צללים, אפלה, עיצוב חדרים וכלי אוכל בצבעים כמעט בלתי נראים (88 עמ', הוצאת אסיה, 59 ש"ח במבצע בחנות ההוצאה).
ההקדשה – "למירק'ה, סופסוף הבנו למה את אוהבת לשבת בחושך לבד. אפשר להצטרף? הבאנו עוגה…"

 

 

http://market.marmelada.co.il/products/102941

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה