23 בנובמבר, 2014

שיר השוק

מסעדת "דלידה" ממרכז שוק לוינסקי בדרום תל אביב מפיצה הרבה אושר ומנות בהשראת המטבח האזורי שסביבנו. מזרח תיכון שמח

אז מה אם יש לנו כבר שבעים ילדים? פעם בירח מלא גם אנחנו רוצים להרגיש קצת אלייב. בערבים כאלה, אנחנו מוצאים את עצמנו נמשכים כמו זאבים מורעבים ל-"דלידה", החמארה החדשה, השכונתית והשמחה בלב שוק לוינסקי בדרום תל אביב.

מהצוות המשובח העומד מאחורי בר "טפאלה", מגיעה אליכם מסעדת שוק קטנה ועליזה, שעושה כבוד לטברנות הים-תיכוניות ולשאנסונרית המצרית ממוצא איטלקי, דלידה. זה מתבטא ראשית בשם המסעדה, אחר כך בדלתות הפתוחות המפיצות לרחוב צלילים וניחוחות עשירים החל משעות הערב (כשהשוק נסגר), או בפס הקול הלבנטיני והמרים (שתמצאו גם בערוץ היוטיוב של המסעדה), אך בעיקר במנות המשובחות המושפעות ממטבחי האזור בו אנו חיים, מהפרת ועד החידקל. התיישבנו בשולחן המשקיף לרחוב, ומיד נחתה על שולחננו מנת שעועית לימה בתבלינים לנשנוש ראשוני. על בירה קרה וצוננת וקוקטייל פונץ' ברלין (מיין לבן, וודקה, פרי העונה, נענע וג'ינג'ר אייל) התלבטנו בין כל מנות המאזטים והפתיחים המגרים מקטגוריית "כמעט גדולה", שנשמעו לנו יאמי ויאמייר (מה שנקרא – פשוט תביאו, הסדר לא חשוב). לבסוף הוחלט לחלוק סלמון כבוש וקוביות מוצרלה בופאלו (24 ש"ח), קערת פולנטה מתירס טרי, שמן כמהין וראגו פטריות ופרמז'ן (42 ש"ח), וגם סמבוסק זנב שור מעולה ופריך, שהגיע לצד קרם פרש המוכן במקום, שריחף על הלשון והתמזג עם הציר הבשרי (פרפקשן, 48 ש"ח). בעוד אנחנו נועצים פירורים תועים מהסמבוסק, נחתה על השולחן מנה גדולה באמת של "מינוט סטייק" שהורכבה מנתחי פילה בקר מעולה ועשוי להפליא, על בצקניות שפצלה בחמאת שום ומרווה (לא חסכתם עלינו, חבר'ה) ולצידם פירה ירקות שורש מהטעימים והנימוחים שיצא לנו לזלול (דוז פואה, 128 ש"ח).

לקינוח גרפנו עוד ועוד כפיות ממוס שוקולד אוורירי (36 ש"ח), עם פירורי קראמבל, בננה צ'יפס ושברי טוויל אגוזי לוז, במרקם גנאש אלוהי (שמעתם על הזמרת המצרית אומ-נומ-נום?). עד החשבון, שהגיע עם צלוחית פלחי תפוז וגבישי סוכר במראה קריסטלי, הספקנו לספור לפחות 3 סלברטיז (מדרגת יוקרה בינונית-גבוהה), 2 זוגות בדייט לוהט, מסיבת רווקות אחת, ואותנו – זוג שחזר לחיים והתעורר במאורה הכי אחלה חמודה בעיר.

דלידה, זבולון 7, שוק לוינסקי, תל אביב, טל': 03.5369627.
עוד מנות ועדכונים בעמוד הפייסבוק. ראשון-חמישי, שבת – משעה 18:00 ועד אחרון הלקוחות. שישי- בשעות הצהריים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה