03 בינואר, 2007

שיעור בהונגרית

האומה ההונגרית הצליחה לארגן לעצמה מאכל מסורתי משגע בשם קיורטוש. סופגניית ריבת חלב? מאחורייך.

יצאנו לבוגרשוב בלי ציפיות מיוחדות. לשוטט להציץ ואולי אפילו להגיע עד הים ולראות כמה הוא כועס בחורף. לאט לאט האצבעות החלו לאבד תחושה, הקור הפך אותנו לקוביות קרח גדולות וחיוורות וביקשנו למצוא בדחיפות מקום מפלט חמים.

בערך באמצע הדרך, כשהשמיים התחילו לנזול לנו על הראש, הרחנו ריח חזק של קרמל ושוקולד ומיהרנו בעקבותיו. חוש הריח הוביל אותנו למאפיה קטנה, ריחנית וכתמתמה בשם "קיורטוש". דורון, בעל המקום, הסביר לנו שקיורטוש הוא מאפה הונגרי בציפוי קרמל, בזמן שבנו, גלגל, רידד וליפף את הבצק המתקתק על שיפודים עבים מעץ. היה לנו קצת קשה להתרכז בהסבר של דורון מאחר שהריחות החזקים במקום קצת סחררו אותנו ועקבנו אחר תהליך ההכנה תוך שאנחנו מהנהנים בהסכמה בכל כמה שניות.

אחרי שיצאו השיפודים מהתנור (שגם הוא, כמו כל הציוד, הונגרי אורגינל), הם הוטבלו בשוקולד וחלבה, קינמון, אגוזי מלך ומה לא, והונחו לצינון קל. אחר כך נשלף הבצק מהשיפוד והתקבל צינור רחב של מאפה חם ומתוק. לקחנו לנו אחד לדרך, והתאפקנו עד שהגענו לים. מתחת למטריות, מול הים הזועף הוצאנו את הקיורטוש שלנו והתענגנו על כל ביס.

נכון, סופגניות זה נחמד וגם עם אוזני המן אפשר לחיות בשלום אבל אין ספק שהאומה ההונגרית הצליחה לארגן לעצמה מאכל מתוק מסורתי שמנצח אותם בענק.

0:1 להם.

קיורטוש (יחידה אחת)- 15-20 ש"ח (תלוי בתוספת)
"קיורטוש", בוגרשוב 39, תל אביב, טל': 03-5280606, משלוחים חינם החל מ- 5 יחידות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה