19 ביולי, 2016

שוברת תבניות

תראו מה צמח מול המשרד שלנו בן לילה: קיר פסיפס קיצי ומרהיב, ביוזמה מלאה של מיה שון, אמנית אמריקאית שמוסיפה לסצינה המקומית את חדוות המוזאיקה. וגם אצלכם בבניין זה אפשרי

לפני שבוע, כשאנחנו שוב דוהרים עם הלשון בחוץ לאסוף באיחור מהקייטנות, עמוסים בשקיות ועם עיניים נוטפות זיעה על הטלפון – קלטנו שאנחנו כנראה עושים משהו לא נכון. כי ברגע שהרמנו את הראש לשניה – תפסנו בחורה צעירה עם תכנון זמן ונשמה טובה יותר משלנו, שיוצרת באיטיות מחושבת פסיפס מרהיב על קיר קטן מול המשרד. לא משהו שרואים כל יום. אותו קיר שעל פניו אנחנו חולפים מדי יום ועד עכשיו אפילו לא מצמצנו לעברו – הפך אחרי טיפול נדיב של מִיה שון ליצירת אמנות פר אקסלנס.

אחרי שיחה קצרה התברר לנו כי מיה היא אמנית שובת לב מבוסטון ארה"ב, שלמדה אמנות ועיצוב באוניברסיטת אן-ארבור במישיגן, והתמחתה בציור פורטרטים. אחרי מות סבתה (בגיל 104!), שהיתה אמנית בעצמה (כמו גם אם-סבתה, שתי דודות ואחותה), ירשה ממנה מיה לא רק את הגנים הארטיסיטיים, אלא גם סט צלחות יפות, אבל כאלו שמכילות עופרת וממש לא מומלץ לאכול מהן. במקום לשבור את הראש מה עושים עם הסרוויס – החליטה לשבור אותו (בעדינות) וליצור עבודות פסיפס מושקעות, לפי טכניקה שלמדה בסדנת-מוזאיקה אצל אמן ותיק בפילדלפיה. בעקבות אותה סדנה – העמיקה בנושא, יצרה שולחנות ותמונות פסיפס, לימדה ילדים והעבירה שיעורים בבתי חולים בארה"ב. בישראל, שתמיד הוזכרה בבית, ביקרה כילדה אצל דודיה ואחר-כך כמשתתפת ב"תגלית", עד שלפני שנתיים החליטה לחקור את סצינת האמנות התוססת בתל אביב, ונשארה לחיות ולעבוד כאן, להעביר סדנאות פסיפס כיפיות ולשמש כמורה לאמנות ואנגלית לילדים (שילוב מושלם).

למרות האינסטינקט הראשוני לבקש רשות מתושבי הרחוב, החליטה שהקיר למרגלות הבניין בו היא גרה במרכז תל אביב – הוא קנבס מושלם להבעת היכולות שלה (ולשימוש בהמוני האריחים והמראות שהיא מוצאת ואוספת בכל גיחה החוצה), והחלה ליצור בחופשיות, בתקווה שכולם יזרמו עם הרעיון והסטייל (גב' לבקוביץ', אנחנו לא רוצים לשמוע פיפס). אם יש לכם משטח פנוי ומשיכה לסגנון גאודי-ברצלונאי מרהיב, צרו קשר עם מיה המתוקה, ומי יודע? אולי עוד הקיץ תוכלו לפתוח מיני-פארק גואל בחצר.

מִיה שון – ציירת, מעצבת גרפית ומורה לפסיפס
להזמנת פורטרטים, פסיפס או סדנאות (יחלו מספטמבר) – התעדכנו בעמוד הפייסבוק, במייל mia@miaschon.com, באתר, או בטל': 058.7724373

 

 

עוברים ליד 100 פעם ביום. הקיר המדובר, תמונת הלפני

הכתובת היתה על הקיר. תמונת הלפני

 

 

מיה שון בפעולה. תמונת התוך-כדי

מיה שון בפעולה. תמונת התוך-כדי

 

 

וגם אתם יכולים לעשות כמו מיה. שולחן מתוך סדנה של מיה שון ב-Tel Aviv Art Studio

וגם אתם יכולים לעשות כמו מיה. שולחן מתוך סדנה של מיה שון ב-Tel Aviv Art Studio

 

 

עוד מהיכולות של מיה שון. פורטרטים אישיים

עוד מהיכולות של מיה שון. פורטרטים אישיים

 

 

רנסנס וומן. Mia Schon

רנסנס וומן. Mia Schon

 

מתוך תערוכה שהוצגה לאחרונה ב-Arte Galatoria. מיה שון

מתוך תערוכה שהוצגה לאחרונה ב-Arte Galatoria. מיה שון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה